Suzuki (G)T500 (cafe)racer

Ik had ook erg last van plakkende slides en zelfs plakkende zuigerveren (ook vraag over gesteld in het suzuki 2t onderwerp). Misschien was er iets met die benzine aan de hand. Er is afgelopen weekend in ieder geval 10 liter verse V-power ingegaan, kijken of het nu beter blijft.
 
De oliepomp en de check valves ( terugslagklepjes) zijn wel in orde? Als er tweetakt olie je carter in sijpelt krijg je een vet mengsel. Maar dat hadden ze dan op de testbank ook wel gezien. Hoe zagen de bougies eruit na de test run?
 
Ik had ook erg last van plakkende slides en zelfs plakkende zuigerveren (ook vraag over gesteld in het suzuki 2t onderwerp). Misschien was er iets met die benzine aan de hand. Er is afgelopen weekend in ieder geval 10 liter verse V-power ingegaan, kijken of het nu beter blijft.
Laatste keer dat ik zoiets hier las was het een oplossende polyester tank.
 
Dat zou niet best zijn. Is een tankje van officine08, en zou e10 geschikt zijn.
Net even gecheckt en het plakken lijkt verleden tijd, dus ik ga me vooralsnog niet zenuwachtig maken ;-)

De checkvalves heb ik trouwens getest, en de "nieuwe" rechterset leidingen zijn ook getest door classicsuzukiparts.

Ik zal hier nog wel even een update plaatsen zodra ik met verse bougies en volle accu de soes weer aantrap. Kan ff duren, want ik ben voorlopig niet in de buurt.
 
Update:
- wederom nieuwe vlotters erin, die ik wederom iets heb moeten tweaken om ze passend te krijgen, maar dit keer was ik een man met een plan en is het wel gelukt. Eindelijk geen benzine lekkage meer.
- met het vervangen van de rechter set olieleidingen is de olielekkage ook opgelost (op een mini beetje na wat geen naam mag hebben)

Nieuwe uitdaging: een gasschuif (links) blijft soms hangen na gasgeven, dit is dan weer op te lossen door contact uit en aan (motor slaat dan meteen weer aan) of choke even kort erop. Dan hoor het de schuif 'vallen' en loopt 'ie weer stationair.

Alsof het vaccuum de schuif klemt. Carb is/lijkt totaal niet versleten, vrijwel geen speling... iemand tips?

Volgende taak is het weer laten functioneren van de kill-switch. Deze is er niet meer (geen idee waarom) en met een soms hangend gas, is het niet zo prettig dat je de killswitch niet kunt gebruiken (sleutel zit links onder de tank).
 

Bijlagen

  • 20240421_135038.mp4
    17,3 MB
  • 20240421_134708.jpg
    20240421_134708.jpg
    831,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Update:
- wederom nieuwe vlotters erin, die ik wederom iets heb moeten tweaken om ze passend te krijgen, maar dit keer was ik een man met een plan en is het wel gelukt. Eindelijk geen benzine lekkage meer.
- met het vervangen van de rechter set olieleidingen is de olielekkage ook opgelost (op een mini beetje na wat geen naam mag hebben)

Nieuwe uitdaging: een gasschuif (links) blijft soms hangen na gasgeven, dit is dan weer op te lossen door contact uit en aan (motor slaat dan meteen weer aan) of choke even kort erop. Dan hoor het de schuif 'vallen' en loopt 'ie weer stationair.

Alsof het vaccuum de schuif klemt. Carb is/lijkt totaal niet versleten, vrijwel geen speling... iemand tips?

Volgende taak is het weer laten functioneren van de kill-switch. Deze is er niet meer (geen idee waarom) en met een soms hangend gas, is het niet zo prettig dat je de killswitch niet kunt gebruiken (sleutel zit links onder de tank).
Gaat de kabel van de betreffende carb wel lekker soepel ?
Vroeger in de crosbrommertijd rekten we de veer een stuk uit :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan