R nine T Racer

Vorig weekend niks kunnen doen, omdat ik een paar dagen in Hong Kong zat (aanrader trouwens, echt een toffe stad). Vandaag zijn de banden op de nieuwe velgen gemonteerd (bestaande achterband, want die was zo goed als nieuw en een nieuwe voorband, beide Michelin Pilot Road 6) en het achterwiel op de motor gezet. Het voorwiel moet nog even wachten, want de voorvork spullen liggen nog bij de poedercoater. Daarbij heb ik besloten om er Ohlins cartridges in te zetten, dus dat gaat sowieso nog even duren.
 

Bijlagen

  • IMG_1311-compressed.jpeg
    IMG_1311-compressed.jpeg
    247,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG_1315-compressed.jpeg
    IMG_1315-compressed.jpeg
    181,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG_1319-compressed.jpeg
    IMG_1319-compressed.jpeg
    367,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG_1320-compressed.jpeg
    IMG_1320-compressed.jpeg
    246,5 KB · Weergaven: 3
Volgens mij hebben ze tegenwoordig ook een blackline of shadowline, iets in die geest. Kan misschien ook wel sjiek staan :Y
 
Volgens mij hebben ze tegenwoordig ook een blackline of shadowline, iets in die geest. Kan misschien ook wel sjiek staan :Y
Wat ik eigenlijk zou willen is een gouden demper met een reservoir, maar dan met een zwarte veer (in plaats van een gele). En anders inderdaad een blackline.
 
Wat ik eigenlijk zou willen is een gouden demper met een reservoir, maar dan met een zwarte veer (in plaats van een gele). En anders inderdaad een blackline.

Hyperpro heeft misschien een zwarte veer voor een Ohlins. Voor mijn Duc iig wel. Of je laat de veer coaten.
 
Hyperpro heeft misschien een zwarte veer voor een Ohlins. Voor mijn Duc iig wel. Of je laat de veer coaten.
Ohlins heeft ze zelf ook wel. Vraag is even of ze uitgewisseld kunnen worden (quanta costa).
 

Bijlagen

  • IMG_1615.jpeg
    IMG_1615.jpeg
    76,4 KB · Weergaven: 4
Tijdens het afstruinen van het internet op zoek naar mooie spulletjes voor de nine T, kwam ik een zwarte Akra tegen die verkeerd geprijsd stond op een Franse website (€380 nieuw incl verzendkosten 😂). En omdat ik er toch al een zwarte Akra onder wilde hebben (net als bij de GS) had ik hem gelijk besteld. Nu het nieuwe achterwiel er in zit kon deze er ook op. Voor de puristen onder ons: die sierring moet er inderdaad nog op, maar die ligt nog bij de poedercoater (laat ik zwart maken).
 

Bijlagen

  • IMG_1320.jpeg
    IMG_1320.jpeg
    249,2 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1323-compressed.jpeg
    IMG_1323-compressed.jpeg
    404,3 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
380 voor een echte akra is niet veel! Qua vering zou ik ook kijken naar Wilbers.. Schijnt dat deze wat minder "Sportief" is voor straatgebruik tegenover Ohlins. Heb zelf deze: Wilbers Suspension Manufaktur | shock absorber type 640 Road | purchase online

Heb pas nog een Originele scrambler Akra op de kop getikt voor 200 euro. Beste man had hem op de plank liggen in de schuur voor een project wat er nooit van gekomen was.

b90317d0fe4412ca6611fa5f7bb60116.jpg
 
Vandaag eerst langs de spuiter geweest om daar de tank en kuipdelen op te halen. Heeeeeeeel blij met het resultaat! Ik zet hem voorlopig nog niet in elkaar, ik wil namelijk eerst dat hij weer op zijn wielen staat.
 

Bijlagen

  • IMG_1381-compressed.jpeg
    IMG_1381-compressed.jpeg
    113,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG_1388-compressed.jpeg
    IMG_1388-compressed.jpeg
    132,5 KB · Weergaven: 3
  • IMG_1387-compressed.jpeg
    IMG_1387-compressed.jpeg
    159,9 KB · Weergaven: 3
Vervolgens naar de poedercoater gereden en daar wat kleine onderdelen opgehaald. Ook daar heeeeeel blij met het resultaat!
 

Bijlagen

  • IMG_1383-compressed.jpeg
    IMG_1383-compressed.jpeg
    472 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1384-compressed.jpeg
    IMG_1384-compressed.jpeg
    434,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1385-compressed.jpeg
    IMG_1385-compressed.jpeg
    214,8 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1386-compressed.jpeg
    IMG_1386-compressed.jpeg
    448,3 KB · Weergaven: 4
Dit weekend niet zo veel gedaan. Moest het originele BMW carbon voorspatbord nog mat spuiten. Dus 2k matte blanke lak gekocht, schuurpapier 1200 en spuiten maar. Op de foto nog niet het eindresultaat, maar het eindresultaat is echt superstrak. Blij mee! Vervolgens ook de nieuwe hittewerende isolatie onder de nieuw gespoten benzinetank geplakt. Kleine stapjes dus, volgend weekend hopelijk weer wat meer voortgang.
 

Bijlagen

  • IMG_1398-compressed.jpeg
    IMG_1398-compressed.jpeg
    153,8 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1405-compressed.jpeg
    IMG_1405-compressed.jpeg
    241,3 KB · Weergaven: 4
Het weer is dit weekend niet top, dus kunnen we mooi in de garage lekker sleutelen. Gister ben ik eerst bij HK Suspension geweest om een Öhlins cartridge in m’n voorvork te laten monteren. Ze hebben gelijk de binnenpoten opnieuw gepolijst, dus dat ziet er allemaal weer superstrak uit. Blij mee. Gelijk advies gekregen voor een achterschokdemper en die maar gelijk besteld.
 

Bijlagen

  • 5CB95872-2C14-4484-8ACD-D22F60619BA7-compressed.jpeg
    5CB95872-2C14-4484-8ACD-D22F60619BA7-compressed.jpeg
    220,3 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1451-compressed.jpeg
    IMG_1451-compressed.jpeg
    242 KB · Weergaven: 4
Verder ook nog een nieuw sleutelsetje besteld (Black Friday heeft me weer te pakken gehad🙈). Wel een fijne set overigens, ga ik veel plezier van hebben denk ik.
 

Bijlagen

  • 3EC9AA95-0013-467E-B6EB-7273539286A3-compressed.jpeg
    3EC9AA95-0013-467E-B6EB-7273539286A3-compressed.jpeg
    182,6 KB · Weergaven: 4
Vandeweek de koplamp er even afgehaald en die bleek toch best wat steenslag te hebben. Dus toch maar besloten om een nieuwe te bestellen. Wat een verschil zeg! Gelijk een Osram Night Breaker 200 lamp erin gezet om wat witter licht te krijgen dan de standaard gele halogeen.
 

Bijlagen

  • IMG_1461-compressed.jpeg
    IMG_1461-compressed.jpeg
    522,4 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1462-compressed.jpeg
    IMG_1462-compressed.jpeg
    204,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1463-compressed.jpeg
    IMG_1463-compressed.jpeg
    232,3 KB · Weergaven: 4
zou je een keertje een vergelijkingsfoto kunnen maken tussen de originele en die nightbreaker van het lichtbeeld?
 
Nu de boel toch uit elkaar lag gelijk maar nieuwe handvatten(verwarming) en nieuwe rem- en koppelingshendels erop gezet. De hendels zijn origineel BMW - RSD en passen daarom mooi bij de klepdeksels.
IMG_1459-compressed.jpeg
 
zou je een keertje een vergelijkingsfoto kunnen maken tussen de originele en die nightbreaker van het lichtbeeld?
Ja is goed. Overigens staat er in uitgave 22-2023 van Motoplus een test met verschillende H4 lampen. Daar komt de Osram als testwinnaar uit de bus.
 
Vanmiddag de voorpoten, voorwiel en remklauwen gemonteerd. Alles past als gegoten. Op de voorvork gelijk de originele BMW balgen van een Scrambler erop gezet. Geeft straks met de kuip erop net even een wat mooier beeld (naar mijn smaak). Carbon voorspatbord is ook origineel BMW, maar zelf met 2K blanke lak mat gespoten. Alles bij elkaar blij met het resultaat tot zover.
 

Bijlagen

  • IMG_1464-compressed.jpeg
    IMG_1464-compressed.jpeg
    245,6 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1466-compressed.jpeg
    IMG_1466-compressed.jpeg
    271,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_1469-compressed.jpeg
    IMG_1469-compressed.jpeg
    289,2 KB · Weergaven: 4
Nieuwe remschijven, dus ook nieuwe remblokken gemonteerd. En dat was geen overbodige luxe…
 

Bijlagen

  • IMG_1467-compressed.jpeg
    IMG_1467-compressed.jpeg
    137,7 KB · Weergaven: 3
Er wordt kosten noch moeite gespaard zie ik.. ook wel prijzig zo'n nieuwe koplamp denk ik?
Het is inderdaad geen budget fiets (🙈) alleen probeer ik wel zoveel mogelijk spullen ‘slim’ in te kopen. Ik kijk dus vooral naar de prijs, niet zozeer naar waar het vandaan komt. Nieuwe koplamp, inclusief de metalen ring die er omheen zit kocht ik voor €200 bij een bedrijf in Duitsland (verzendkosten €10). Maar de remschijven kocht ik bijvoorbeeld voor €80/stuk (origineel en nieuw). Gaat je bij de BMW dealer niet lukken voor die prijs😂.
 
Gisteravond de tank gemonteerd. Als de dood dat er een kras op zou komen, maar gelukkig is alles goed gegaan. Wel gelijk het afdichtrubber van de benzinepomp vervangen, want die was wat krom getrokken. Alle boutjes die ik heb gedemonteerd zijn voor montage eerst netjes schoongemaakt.
Gelijk ook het eerste stukje carbon gemonteerd. De combinatie mat-grijs metallic met mat-carbon is erg fraai.
 

Bijlagen

  • IMG_1496-compressed.jpeg
    IMG_1496-compressed.jpeg
    214,2 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1495-compressed.jpeg
    IMG_1495-compressed.jpeg
    316,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1497-compressed.jpeg
    IMG_1497-compressed.jpeg
    258,7 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1498-compressed.jpeg
    IMG_1498-compressed.jpeg
    401,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1502-compressed.jpeg
    IMG_1502-compressed.jpeg
    408,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1505-compressed.jpeg
    IMG_1505-compressed.jpeg
    359,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1506-compressed.jpeg
    IMG_1506-compressed.jpeg
    188,1 KB · Weergaven: 1
Terug
Bovenaan Onderaan