ik zou even kijken naar de vlotterhoogte, stukje transparante slang :T
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Backfires (zeker met enkele carburateur) betekenen een te arm mengsel. Bij mij was het lekkage tussen het spruitstuk en de voorste cylinder… ik heb ook een standaard Virago Mikuni er op zitten. Waar heb jij het spruitstuk vandaan?
Ik vergeet inderdaad nog iets belangrijks, en dat is de ontsteking! Een correcte bougie (NGK BP7ES), goede bobines (de originele zijn na al die tijd niet zo fris meer) en een goede spanningsregelaar zijn erg belangrijk. Deze heb ik recent ook allemaal vervangen, en daar ging die een stuk beter van lopen.
Mag ik nog vragen wat voor maat hoofdspoeier je er in hebt?
Nee origineel 2 carbs, alleen dit word wel veel meer gedaan. Dus 1 carb zou geen probleem moeten zijn. Alleen het ontwerp van het inlaat spruitstuk is dan misschien niet ideaal.gezien de achterste cilinder minder weerstand heeft in het aanzuig traject (minder bocht) zou dat best eens kunnen. zit er van oorsprong ook één carb op?
Nee de diameter is overal gelijk. Vanaf de carb naar de 2 cilinders. in het midden van het 1e stukje dus waar de aansluiting van de carb splitst in 2 stukken heb ik wel een schotje gezet met de gedachte dat alles dan netjes door 2 gedeeld word.Die bocht levert geen weerstand op bij het aanzuigen. Ik kan niet zo goed inschatten of er overgang is in diameter tussen het stukje inlaat in de cilinderkop en je inlaatspruitstuk. Als die laatste een aardig grotere diameter heeft valt daar de luchtsnelheid flink terug. En dat heeft een erg negatieve invloed op de werking van de carburateur. De bocht heeft wel invloed op het straaltje brandstof van de acceleratiepomp. Soms gaat Dat mooi rechtdoor de cilinder in en dat lukt met een bocht natuurlijk niet.
ja dat zou kunnen, ik weet het gewoon niet goed. Ik heb net het filmpje toegevoegd wat er gemaakt is voordat de motor uit elkaar ging. En daar kan ik niets vreemds aan horen dat hij maar op 1 cilinder loopt of gekke knallen etc. En hier zit dezelfde carb en inlaat spruitstuk op. Dus het zou toch wel moeten werken denk ik zo.Het deel met de bocht lijkt ook een stuk langer dan de ander. Zou dat geen invloed hebben ?
met het filmpje is inderdaad niet zoveel mis zou je zeggen. En dat is dezelfde set-up dus.... Dan zou ik inderdaad de bobines of bougie(kabels) checken. Dat spruitstuk dat je post heeft wel een kleinere doorlaat zo te zien (tenminste als dat zilverkleurige ding de binnenmaat vormt).ja dat zou kunnen, ik weet het gewoon niet goed. Ik heb net het filmpje toegevoegd wat er gemaakt is voordat de motor uit elkaar ging. En daar kan ik niets vreemds aan horen dat hij maar op 1 cilinder loopt of gekke knallen etc. En hier zit dezelfde carb en inlaat spruitstuk op. Dus het zou toch wel moeten werken denk ik zo.
Als iemand nog een helder idee heeft. Maar ik ben bank dat ik eerst nieuwe bobines en bougie kabels moet gaan halen. Dat lijkt me voor nu het meest logisch wat niet lekker functioneert.
Ik heb een spruitstuk van VTC Portal.Ik heb het spruitstuk zelf gemaakt, heb zelf ook al gedacht dat het misschien hier aan kan liggen.
Welk spruitstuk heb jij erop zitten? En heb je misschien hier wat meer informatie over?
ik heb nog wat geprult met de motor. Heb het volgende nagekeken getest:
- Sproeiermaat 165 zit erin
- vlotter opnieuw afgesteld, als de carb recht zit loopt deze niet meer over. Dus dat probleem lijkt nu in orde.
- er zitten nieuwe bougies in en degene die jij beschrijft.
- aarde nagekeken, en nog een beetje lak weg gehaald waar de bobines aan het frame geschroefd worden. Nog een keer de vonken gecheckt dit lijkt goed. Ik weet niet hoe fel ze moeten vonken, maar er komt zeker een vonk.
- ik weet niet of het mengsel te arm is hoor, als ik uitgeprult ben dan staat heel het inlaat stuk vol met benzine. Ik verwacht van de acceleratie pomp. Die geeft steeds een toefje benzine. Maar het blok lijkt het niet te hoeven.
- nog een keer getest of er geen lekkage zit tussen spruitstuk en blok maar dit is niet, het bijspuiten van deo heeft geen invloed op het lopen van het blok. (kan ook niet veel beroerder)
- wat wel opvalt is als ik de carb draai ongeveer 22,5 vanaf horizontaal lijkt het blok wat beter te lopen en minder backfire.
Kan het dan toch te maken hebben met de zelfbouw inlaat spruitstuk???
Ja als ik gas geef valt de motor soiso uit, dat lukt eigenlijk niet. Ik krijg de motor gestart met choke erop. Gasgeven of choke eraf halen is eigenlijk meteen uitvallen van de motor.Ik heb een spruitstuk van VTC Portal.
Ik weet bijna zeker dat het niet aan het spruitstuk zelf ligt... Destijds heb ik er veel onderzoek naar gedaan, en eventuele verschillende lengtes maakt niet zo heel veel uit in de praktijk.
Echter vermoed ik wel dat je sproeier aan de kleine kant is. Ik ga er van uit dat je er een open uitlaat onder hebt.
Zou je je voltage eens willen doormeten tijdens gas geven? Even controleren of je voltage niet wegzakt. En heb je na de backfires je bougies al weer vervangen? Backfires en slechte verbranding slopen je bougies (trust me, i know)
Dat je inlaat traject nat is van de benzine, kan ook een te arm mengsel betekenen. Daardoor ontstaan de backfires ook
Die carburateur bepaalt niet 100% het mengsel. De luchtsnelheid die erdoor stroomt maakt nogal uit. En de virago/xv/tr1/bt1100/xvs1100 blokken hebben allemaal weinig compressie. Dus ze zuigen wat minder hard aan de carburateur dan blokken met een vergelijkbare boring. En door een eventuele diameter vergroting in het inlaat traject wordt het nog minder goed. Maar ook dat is vanaf hier theorie vanaf de bank in dit gevalin principe wordt het mengsel bepaald door de carb, dat wordt niet wezenlijk anders voor de splitsing. Die zuigers halen hun lucht wel, dat gaat een bochtje niet veranderen. Wat naar mijn idee wel kan is dat er in de langere bocht meer benzine neerslaat tegen de wand van de bocht waardoor je mengsel wel wordt beïnvloed, maargoed dat is theorie vanachter het bureau.
in principe wordt het mengsel bepaald door de carb, dat wordt niet wezenlijk anders voor de splitsing. Die zuigers halen hun lucht wel, dat gaat een bochtje niet veranderen. Wat naar mijn idee wel kan is dat er in de langere bocht meer benzine neerslaat tegen de wand van de bocht waardoor je mengsel wel wordt beïnvloed, maargoed dat is theorie vanachter het bureau.
Ik heb even gezocht op YT en heb de filmpjes gevonden.Er staat ergens een test op YT, met verschillende spruitstukken op een Virago blok (en een dubbele carb opstelling), en degene waarvan je verwacht dat die het slechts zou presteren (die met ongelijke lengtes etc), die presteerde het beste
nee helaas, die zijn verkocht.Heb je de originele carburateurs nog? Dan zou ik die er als eerste gewoon even op frotten, dan kun je wellicht weer wat uitsluiten.... Ontstekingskastje kapot zou ook gek zijn.
Bergeijk Noord BrabantWaar woon je ergens?
nee helaas, die zijn verkocht.
Bergeijk Noord Brabant
hahahaha jup, dat dropje!van het legendarische radiostation
Ik heb helaas ook geen setje originele carburateurs meer liggen..... ik heb er nu 2 Dellorto's PHM40 op zi
Dat is te ver weg, om eens even met je mee te kijken …Bergeijk Noord Brabant