R nine T Racer

Nu de tank erop zit smaakt dat natuurlijk naar meer. Dus vanmorgen bijtijds uit bed en de rest in elkaar zetten.
 

Bijlagen

  • IMG_1518-compressed.jpeg
    IMG_1518-compressed.jpeg
    338,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1519-compressed.jpeg
    IMG_1519-compressed.jpeg
    263,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1520-compressed.jpeg
    IMG_1520-compressed.jpeg
    388,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1521-compressed.jpeg
    IMG_1521-compressed.jpeg
    327,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1522-compressed.jpeg
    IMG_1522-compressed.jpeg
    228,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1526-compressed.jpeg
    IMG_1526-compressed.jpeg
    400,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1528-compressed.jpeg
    IMG_1528-compressed.jpeg
    405 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1531-compressed.jpeg
    IMG_1531-compressed.jpeg
    328 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1532-compressed.jpeg
    IMG_1532-compressed.jpeg
    288,1 KB · Weergaven: 1
Ik heb nieuwe logo’s gekocht, want blauw-wit staat niet mooi bij deze combinatie. De logo’s op de tank plak ik pas als het niet meer vriest. Het logo op de achterkant heb ik er binnen op geplakt. De tanklogo’s worden hetzelfde als het logo van de achterkant.
 

Bijlagen

  • IMG_1507-compressed.jpeg
    IMG_1507-compressed.jpeg
    150,6 KB · Weergaven: 1
Eigenlijk nog even een Roland Sands alternator cover op de kop tikken ergens..

BMW-Motorrad-presents-Machined-Parts-02.jpg


Begint er al mooi uit te zien!
 
Eigenlijk nog even een Roland Sands alternator cover op de kop tikken ergens..

Begint er al mooi uit te zien!
De originele BMW-RSD zijn nergens meer te koop. Geloof me, ik heb er al 4 afgerekend (tegen woekerprijzen) en kreeg telkens een mailtje terug: sorry, niet meer leverbaar, stond verkeerd op onze website. Wel telkens netjes geld terug gekregen gelukkig. Ik zag er vandeweek nog een te koop staan in Argentinië. Misschien dat dat nog gaat lukken🤞. Of misschien heeft iemand er nog een op zolder liggen🤪
 
De Roland Sands is ook niet echt iets "speciaals" wat dat betreft.. het is allemaal Aluminium.

Dat het "officieel" bmw is.. Tjah. Kan je ook wat van vinden

Als het matched met de kleppendeksels is het toch wel mooi.
 
Kleine update over de belt cover. Ik heb er een te pakken gekregen bij een lokale BMW dealer in Buenos Aires (Argentinië voor degene die topo hebben geskipt). Alleen willen/kunnen ze hem niet versturen buiten Argentinië. Nu is dat niet zo’n probleem, want mijn vrouw zou hem daar op kunnen pikken (toevallig komt ze daar wel eens), alleen vanwege de hyperinflatie daar rekenen ze een slordige €1000 voor dat stuk aluminium. Nu ben ik best bereid om wat extra’s te betalen, alleen dit gaat mij net even een stapje te ver.
Voor nu bestel ik dus een plaat bij onze Chineese vrienden en kijk of we daar wat van kunnen maken in relatie tot die belettering en dat logo.
 
Vanavond weer wat dingetjes gedaan. De originele spiegels van de nine t racer kunnen mij niet zo bekoren, dus had ik een poosje geleden al bar-end spiegels van Rizoma besteld. Wat mij betreft echt een verbetering ten opzichte van het origineel.
IMG_1936-compressed.jpeg
 

Bijlagen

  • FullSizeRender-compressed.jpeg
    FullSizeRender-compressed.jpeg
    277,6 KB · Weergaven: 1
Vervolgens belde er een verlate Sinterklaas aan met een pakje uit Apeldoorn. Een mooie carbon belly-pan van Limberger. Helaas levert Limberger de onderdelen voor de nine t alleen maar hoogglans en in plain weave (origineel BMW is twill weave), maar dat is even niet anders. Ik ga hem nog wel mat spuiten met 2k blanke lak, net zoals het voor spatbord.
 

Bijlagen

  • IMG_1934-compressed.jpeg
    IMG_1934-compressed.jpeg
    202,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1935-compressed.jpeg
    IMG_1935-compressed.jpeg
    296,3 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1955-compressed.jpeg
    IMG_1955-compressed.jpeg
    235 KB · Weergaven: 1
Waar ik me al een tijdje aan stoorde was dat de nine t racer zo schuin staat als je hem op zijn standaard zet. Nu las ik op een engels forum dat iemand een standaard van een Urban op een Pure had gezet. Dus de gok gewaagd en heel goedkoop een standaard van een Urban op de kop kunnen tikken. Scheelt zo’n 3 cm, waardoor de racer nu veel beter (rechter) op zijn standaard staat. Kan ik dat houten blokje voortaan thuis laten.
IMG_1951.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_1942-compressed.jpeg
    IMG_1942-compressed.jpeg
    111,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1948-compressed.jpeg
    IMG_1948-compressed.jpeg
    249,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1943-compressed.jpeg
    IMG_1943-compressed.jpeg
    129,2 KB · Weergaven: 1
  • IMG_1949-compressed.jpeg
    IMG_1949-compressed.jpeg
    214,4 KB · Weergaven: 1
Gister weer het nodige gedaan aan de Nine T. Eerst gekeken naar het probleem van het niet kunnen starten. Motor draaide wel gewoon rond, maar hij sloeg niet aan. Het leek erop alsof hij geen benzine kreeg. Verschillende stapjes afgelopen en het euvel bleek hem te zitten in de benzinepomp. Omdat deze te lang zonder benzine had gelegen (vanwege het spuiten van de benzinetank) moest deze even op gang geholpen worden door er benzine in te zuigen. Dit gedaan (althans, mijn zwager) door op de snelsluiter van de inlaatslang een los stuk slang te zetten met een eigen snelsluiter. Even aanzuigen, waarna de benzine weer door de pomp liep. De boel weer aansluiten en starten maar.
 
Gister kwam de nieuwe imitatie beltcover binnen. Ik moet zeggen dat ik te spreken ben over de kwaliteit. Omdat ik de tank gister toch los had vanwege het startprobleem kon ik er net even wat makkelijker bij en heb hem dus gelijk gemonteerd. Tevreden over het resultaat, zeker voor dat geld ($124, geen douane en invoerrechten hoeven betalen🤷🏼‍♂️).
 

Bijlagen

  • IMG_1988-compressed.jpeg
    IMG_1988-compressed.jpeg
    272,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2007-compressed.jpeg
    IMG_2007-compressed.jpeg
    228,7 KB · Weergaven: 0
  • 9111F1BC-A5A8-45D2-8186-2C26CE887CC5-compressed.jpeg
    9111F1BC-A5A8-45D2-8186-2C26CE887CC5-compressed.jpeg
    163,9 KB · Weergaven: 0
Afgelopen week ook de nieuwe Öhlins voor de achterkant ontvangen. Een blackline om het geheel compleet te maken. Heb hem iets verlengd (5mm) ten opzichte van de originele demper. Blij met het resultaat.
 

Bijlagen

  • IMG_2014-compressed.jpeg
    IMG_2014-compressed.jpeg
    199,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2013-compressed.jpeg
    IMG_2013-compressed.jpeg
    169,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2011-compressed.jpeg
    IMG_2011-compressed.jpeg
    101,1 KB · Weergaven: 0
De nieuwe logo’s zitten er nu ook op wat het geheel ‘af’ maakt. De glimmende blauw-witte zijn vervangen voor matte zwart/aluminium logo’s, dezelfde als nu op de seatcover zit. Project begint daarmee wel een beetje op zijn eind te komen. Ik zit nog te wachten op de carbon afdekkap bij het contactslot (besteld maar lange levertijd) en ik moet de bellypan van Limberger nog 2k mat spuiten. De steunen heb ik al wel gemonteerd.
IMG_2020-compressed.jpeg
 
Na een tijdje weer een kleine update te melden. Afgelopen week kwam mijn door Rekore nieuw beklede zadel (en rugsteuntje) uit Duitsland aan. Ook hier weer blij met het resultaat. Maakt de motor weer net even wat unieker dan een standaard nine t racer.
IMG-20240118-WA0012.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20240118-WA0013.jpg
    IMG-20240118-WA0013.jpg
    49,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240118-WA0011.jpg
    IMG-20240118-WA0011.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240118-WA0014.jpg
    IMG-20240118-WA0014.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 0
Prachtig, frame ook nog eens mat zwart?
Heb ik overwogen, maar ik heb besloten om het frame zo te laten. Reden is dat een nine t racer een andere kleur frame heeft dan de andere nine t’s en hij daaraan herkenbaar is. Dat stukje authenticiteit wil ik graag zo houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan