Onderhandelen motor 8 duizend euro

Opzicht niet zo'n gekke vraag van TS.

Ik loop ook met een soortgelijke vraag.
Ben als een malle aan het sparen voor een Honda cb500x of cb500f.
Nieuw of met net de kop eraf.
Wil er eigenlijk ook een nieuw pak bij,handschoenen en laarzen.
Nog wat dingen als een andere einddemper handvatverwarming koffersetje en handkappen.

aardig totaal prijsje al met al.

Wat is redelijk wat je mag zakken met de prijs?

Afleverkosten bij een nieuw gebruikte motor staat me zoiezo erg tegen,die hebben ze al een keer ontvangen.
 
Opzicht niet zo'n gekke vraag van TS.

Ik loop ook met een soortgelijke vraag.
Ben als een malle aan het sparen voor een Honda cb500x of cb500f.
Nieuw of met net de kop eraf.
Wil er eigenlijk ook een nieuw pak bij,handschoenen en laarzen.
Nog wat dingen als een andere einddemper handvatverwarming koffersetje en handkappen.

aardig totaal prijsje al met al.

Wat is redelijk wat je mag zakken met de prijs?

Afleverkosten bij een nieuw gebruikte motor staat me zoiezo erg tegen,die hebben ze al een keer ontvangen.

Motor voor vraagprijs kopen. Extras erbij onderhandelen.
 
Opzicht niet zo'n gekke vraag van TS.

Ik loop ook met een soortgelijke vraag.
Ben als een malle aan het sparen voor een Honda cb500x of cb500f.
Nieuw of met net de kop eraf.
Wil er eigenlijk ook een nieuw pak bij,handschoenen en laarzen.
Nog wat dingen als een andere einddemper handvatverwarming koffersetje en handkappen.

aardig totaal prijsje al met al.

Wat is redelijk wat je mag zakken met de prijs?

Afleverkosten bij een nieuw gebruikte motor staat me zoiezo erg tegen,die hebben ze al een keer ontvangen.

Is geen zinnig woord over te zeggen en hangt van heel veel factoren af, zoals:
- hoe gewild is het model?
- gaat er een nieuw model of een facelift van dat model komen?
- heeft die zaak er één of meerdere van te koop staan?
- hoe verhoudt de prijs zich tot die van andere motorzaken of particulieren?
- hebben ze hem zelf goedkoop in kunnen kopen of te duur?
- hoe lang staat hij al te koop?
- hoe is de financiële situatie van die motorzaak? Zitten ze om geld verlegen?
- ben je er alleen voor de koop van de motor of gaat hij in de toekomst ook geld voor
onderhoud aan je verdienen?
- heeft de verkoper goede sex gehad die nacht en is hij in een goede bui?
- vindt hij je vriendin of vriend leuk?
- hebben jullie dezelfde hobby of hetzelfde geloof?

En zo kan ik nog wel ff doorgaan... ;)

Kom gewoon goed beslagen ten ijs, zet laag in en laat niet blijken dat je verliefd bent op speciaal die motor, maar dat je naar meerdere te koop staande exemplaren gaat kijken. De meeste verkopers weten wel dat als je de deur uitloopt de kans groot is dat je ergens anders een motor koopt en zij je dus wel direct een goed voorstel moeten doen.
 
Gebben schrijft nergens dat het een vraagprijs is, er staat alleen maar prijs. Daarnaast komen er nog 250,- euro aan kosten rijklaar maken bij. Ik denk dat je die er misschien nog net af kunt handelen, maar dan houdt het waarschijnlijk snel op.Ik vind 1745,- euro nog wel een verschil.......

In dit geval ben ik het met je eens, maar soms zie je mensen op 1500,- euro afhaken /keuze maken terwijl de goedkopere motor 20.000 meer gelopen heeft bijvoorbeeld en een jaar ouder is.

In dit geval zou ik er niet bang voor zijn dat hij 4000 km heeft gedraaid en twee jaar ouder is.
 
Kosten rijklaar maken hoort bij een nieuw voertuig.

Een gebruikte motor heeft al kenteken, is al ingeschreven, etc.


Die kosten zou ik al niet betalen, aangezien het gewoon al een rijdende motor is.

Het is aan een bedrijf om te bepalen op welke manier ze een motor van 8000,- euro willen afleveren: nagekeken en vervangen wat versleten is, of gaat zoals die staat.
Ook kunnen ze aan aanbod doen voor een onderhoudsbeurt voor afleveren, of garantie.

Qua onderhandelingsmarge? Ik heb geen idee. Het zal per bedrijf, per motor verschillen.

Succes in ieder geval!
 
Wat een gedoe voor een paar tientjes :z Gun die dealer ook wat; die moet ook eten he. Vind je de motor te duur, dan kijk je in de verkeerde prijsklasse.
 
Ik zou nog een tijdje wachten, totdat hij verkocht is.
Kan hetzelfde gezemel weer beginnen bij de volgende motor....... :W
 
Wat een gedoe voor een paar tientjes :z Gun die dealer ook wat; die moet ook eten he. Vind je de motor te duur, dan kijk je in de verkeerde prijsklasse.

Ik betaal ook altijd meer dan nodig is. Is goed voor de portemonnee van de verkopende partij. Een beetje koper houdt daar rekening mee '(

Nee serieus, je gaat toch niet €8000 betalen zonder zeker te weten dat je de motor niet voor €7500 had kunnen krijgen.

Doe mij "die paar tientjes" dan maar :)
 
Ik betaal ook altijd meer dan nodig is. Is goed voor de portemonnee van de verkopende partij. Een beetje koper houdt daar rekening mee '(

Nee serieus, je gaat toch niet €8000 betalen zonder zeker te weten dat je de motor niet voor €7500 had kunnen krijgen.

Doe mij "die paar tientjes" dan maar :)
Als je 7500 wil uitgeven, zoek dan een motor voor 7500 :?
Als die van 8000 vervolgens voor eeuwig blijft staan, zal die dealer weten dat die motor te duur is, en misschien aanbieden voor 7500.
 
Nog een tipje voor de MV Agusta ter onderhandeling:

In plaats van de prijs uit te knijpen, probeer in de aftersales je voordeel te pakken. Zorg ervoor dat de motor met groot onderhoud de deur uitgaat, ondanks dat de KM stand laag is. 6 tot 12 maanden garantie is wenselijk en maak een afspraak over het vervolgonderhoud, wat kun je daarbij verwachten en hoe kunnen ze je daar in tegemoet komen?
 
Hahaaha, eerst een korting op de motor van 15 % willen .
Dan kledij aankopen met zoooooo hoog mogelijke korting.
En de na service/onderhoud half gratis in de wacht willen slepen .
Maar natuurlijk wel de beste service verwachten .

De Dealer kan amper nog de lamp brandend houden die boven de motor hangt _O- _O- _O- .
 
Laatst bewerkt:
Hahaaha, eerst een korting op de motor van 15 % willen .
Dan kledij aankopen met zoooooo hoog mogelijke korting.
En de na service/onderhoud half gratis in de wacht willen slepen .
Maar natuurlijk wel de beste service verwachten .

De Dealer kan amper nog de lamp brandend houden die boven de motor hangt _O- _O- _O- .
Dan moet de dealer hem niet verkopen. Of wel verkopen en niet mauwen of via het onderhoud weer terug proberen te pakken.
 
:^

Gebben bestaat al wel wat langer dan vandaag :z

Ik neem aan dat ze bij de prijs wel rekening houden met onderhandelingen en precies weten wat ze er minimaal voor willen hebben.
En ook over hoe en wat bij wel/geen inruil enz.

TS wil hem kopen en heeft er 7k voor over, ik zou zeggen ga er heen en probeer er uit te komen
Lukt het niet pech, lukt het wel, mooi.

Anders weglopen en opzoek naar een ander, Gebben verkoopt die MV vast wel hoor, is het niet aan jou dan aan een ander.

Het is gewoon een zakelijke transactie hoor, je hoeft hiervoor echt niet vroeger samen geknikkerd te hebben. Het lukt wel of niet, niet meer niet minder.

Er worden nog al wat argumenten bij gesleept.
De verkoper bij Gebben weet dat vast ook wel :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Als je 7500 wil uitgeven, zoek dan een motor voor 7500 :?
Als die van 8000 vervolgens voor eeuwig blijft staan, zal die dealer weten dat die motor te duur is, en misschien aanbieden voor 7500.

Nee..

Het is nu eenmaal zo dat motoren (maar ook auto's en andere tweedehands, en nieuwe producten van een zekere waarde.) voorzien worden van een vraagprijs. Het staat de potentiële koper vrij daar een bod tegenover te zetten wat lager is. Dit is iets, zeker in de huidige markt, wat eerder regel is dan uitzondering. Het is vervolgens aan de dealer of hij ingaat op dit bod, of wellicht iets anders aanbied (denk aan helm, kleding oid) om het interessant te maken voor de koper. Natuurlijk kan de verkoper ook vasthouden aan de initiële vraagprijs.

Ik vind het dus helemaal niet vreemd dat je ook naar motoren van €8000 kijkt wanneer je enkel een budget van €7500 hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet de dealer hem niet verkopen. Of wel verkopen en niet mauwen of via het onderhoud weer terug proberen te pakken.

Hij zal hem waarschijnlijk aan deze voorwaarden niet verkopen .
Gaat de koper 100 km of meer rijden om onderhoud te laten doen ? :X

Op een aankoopprijs van 7k zo het kantje eraf rijden :/
 
Op een aankoopprijs van 7k zo het kantje eraf rijden :/
Werkt twee kanten op he?

Ik liet eens een auto gaan en dat hing op 50 euro. Zegt de verkoper: Laat je het nou afketsen op 50 euro?

Ik zeg: Jij toch ook?
 
De verkoper gaat er altijd van uit dat er wat vanaf moet,het liefst geeft hij geen euro's terug maar wil er wat bij doen wat hem weinig kost en voor jou veel waarde heeft.
Kun je mee instemmen,is een beetje win-win.
 
Ik denk dat een motorzaak nu juist aan het einde van het jaar,zeker wat extra's wil doen om een motor te verkopen.
Om de jaaromzet nog wat op te krikken.
Hier kan je wellicht je voordeel mee doen.
 
waarom zouden ze goedkoper worden met motorbeurs seizoen? Heb wel eens gehoord dat je op de beurs zelf wel leuke motor kan kopen voor leuke prijs

Ja dan willen ze graag van hun motoren af. Vorig jaar nog bij Anbergen gezien. Stonden duurder op de site dan op de beurs
 
:^

Gebben bestaat al wel wat langer dan vandaag :z

Ik neem aan dat ze bij de prijs wel rekening houden met onderhandelingen en precies weten wat ze er minimaal voor willen hebben.
En ook over hoe en wat bij wel/geen inruil enz.
TS wil hem kopen en heeft er 7k voor over, ik zou zeggen ga er heen en probeer er uit te komen
Lukt het niet pech, lukt het wel, mooi.
Anders weglopen en opzoek naar een ander, Gebben verkoopt die MV vast wel hoor, is het niet aan jou dan aan een ander.
Het is gewoon een zakelijke transactie hoor, je hoeft hiervoor echt niet vroeger samen geknikkerd te hebben. Het lukt wel of niet, niet meer niet minder.
Er worden nog al wat argumenten bij gesleept.
De verkoper bij Gebben weet dat vast ook wel :Y :P

Mee eens. Het is handel, dus loven en bieden.
Wil de verkoper niet of niet genoeg zakken, dan betaal je alsnog zijn prijs of je kiest er voor verder te kijken. Dat mag......

Een vuistregel is dat er meestal zo'n 5 tot 10% ruimte op de prijs zit.
Maar kijk als geïnteresseerde ook altijd of de dealer niet wat hoger met z'n vraagprijs zit of juist lager. Dan weet je ook dat de onderhandelingsruimte mogelijk een beetje anders ligt. Extra's kunnen ook verschil maken.
Kom je als koper niet aan jouw prijs, dan kan het soms lonend zijn korting op kleding oid. te bedingen of bv. op een toekomstige beurt. Dat kost de verkoper immers minder en levert jou misschien toch de gewenste prijs op.....
 
Laatst bewerkt:
Hahaaha, eerst een korting op de motor van 15 % willen .
Dan kledij aankopen met zoooooo hoog mogelijke korting.
En de na service/onderhoud half gratis in de wacht willen slepen .
Maar natuurlijk wel de beste service verwachten .

De Dealer kan amper nog de lamp brandend houden die boven de motor hangt _O- _O- _O- .

We gaan toch niet zielig doen.

De motorzaak is een onderneming. Ondernemen is een risico. Als de tijd booming is dan betekent dat een dik belegde boterham, als het wat minder is dan is het beleg ook minder dik.

Als je overtollig bent dan valt de zaak uiteindelijk om.( citaat van het journaal in de afgelopen dagen over de verdwijnende winkelketens )


De wereld is ook kleiner met het internet, marktplaats enz. Dus je hebt keus genoeg en bent niet zoals 20 jaar geleden afhankelijk van wat zaken in de buurt.
Dat geldt voor nagenoeg alles, dus zeker voor motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan