Mooie filters zijn dat, olielucht filters, lekker goedkoop, en geen gezeik met dure filter elementen.
Goedkope olie indoen, en ook zeker niet de dikste, 10w40 is een prima olie.
( ik heb zelf een oude Daf met ook zo'n olie-luchtfilter, daarin wordt 10w40 aangeraden )
Gewoon vullen tot 'normal' , of misschien 1mm erboven, komt niet zo nou.
Hoeveel olie je in het 'blok' moet doen, ligt eraan...
Waar zit de voldop ?
Als de vuldop aan de zijkant zit, (de dop 'verticaal') zegmaar, is het aannemelijk dat je hem gewoon tot bovenaan moet vullen, alles wat er dan teveel in zit loopt er aan ook uit.
Dit systeem gebruikte ze vroeger heel veel, ideaal, omdat je er op deze manier nooit teveel in kan gooien.
Als de dop 'gewoon' zit, van boven zegmaar, wordt het meestal een ander verhaal.
Maar voordat we daarop doorgaan, maak eerst maar eens een goede foto van hoe de olie-vul dop zit.
Overigens, niks mis mee om oude spulletjes gewoon weer op te knappen en weer te gebruiken.
Onder mijn Daf (1955) zit ook een kleine compressor die net zo oud is, ding doet het perfect.
Die is zelfs 10jaar ouder als jouw compressortje.
Ik zeg hulde, gewoon lekker het spul weer werkend maken, ongeinspireerd een nieuwe kopen kan iedereen.
Wat is er nou leuker dan lekker met je zelf gerepareerde compressor uit 1965 je bandjes oppompen ?
( ja, ik kan zat dingen verzinnen die leuker zijn, maar het gaat even om het idee
)
Anyway, maak eens een goede foto van hoe de vuldop zit.