Onderhoud merknamen!

H@rdCore

Die hard MF'er
15 jun 2005
325
0
enschede
Hoi nog een vraag he!!

Men zegt dat KTM husaberg en huquarvarna( ofzoiets :P ) heel ondehouds gevoelig zijn!

Wat is onderhouds gevoellig om de 5000km iedere keer nieuwe zuiger oid plaatsen?

Men zegt dat merken Suzuki honda , kwa onderhoud langer mee gaan



hoe zit dat percies.. want vind ktm ook stiekum hele mooi motor })


En mocht ik een 2dehands motor(ktm of dergelijke) aanschaffen waar kan ik dan het best opletten?
 
Laatst bewerkt:
McLaren's zijn ook onderhouds gevoelig, maar gaan wel vet hard.


Ja ma kijk, ik heb liever dan iets met paar pk minder, wat paar jaarlanger mee gaat snap je, moet niet zo wezen dat ik 5 keer int jaar alleen al aant sleutelen ben, als ik wil sleutelen koop ik wel een uit hok :+
 
Gebruik de zoekfunctie en ga eens gewoon wat lezen!!

Deze vragen zijn al 397.483.989.497 keer voorbij gekomen.... :Z :W
 
Heeren wel een beetje vriendelijk blijven. Het ziet er naar uit dat we hier met een race boy te maken hebben die de overstap naar de enduro/ sm wil maken.
Let op het is heel simpel Een europeaan heeft idd sneller en vaker onderhoud nodig dan een jap maar dat wil niet zeggen dat ze daarom slechter zijn. Omdat het hier om een 1 cil motor gaat stelt het onderhoud niet zo veel voor. Je kan overal gemakkelijk bij en bijv kleppenstellen hoeft maar 1 keer (1 cil :+ ) i.p.v. 4 (4 cil) Geen in en uitbouw toestanden dus de keuze is aan jou. Zoek iets wat je mooi vind en wat in je budget past en gewoon kopen dat ding.

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
@ look, ik denk dat hij een vergelijking wilt tussen 1cilinders van europa en 1cilinders van japen. en niet van een japanse ss.



maargoed. ik heb zelf een crf 450 gehad en heb nu een husqvarna 510. Ik geef ze precies hetzelfde onderhoud en merk hier dus zelf geen verschil in. Ik weet wel dat de kleppen stellen bij de husqvarna 10x zo makkelijk is (bij de crf moest je de hele nokkenas eruit halen)
 
Laatst bewerkt:
@ look, ik denk dat hij een vergelijking wilt tussen 1cilinders van europa en 1cilinders van japen. en niet van een japanse ss.



maargoed. ik heb zelf een crf 450 gehad en heb nu een husqvarna 510. Ik geef ze precies hetzelfde onderhoud en merk hier dus zelf geen verschil in. Ik weet wel dat de kleppen stellen bij de husqvarna 10x zo makkelijk is (bij de crf moest je de hele nokkenas eruit halen)



Wat is beter dan japans of europees?
 
Wat is beter dan japans of europees?
verkeerde vraag

de vraag die je jezelf moet stellen is:
-wil ik een die-hard lichtgewicht competitiefiets met veel Nm/pk en dito onderhoud of
-wil ik een off-road/enduro/SM met voldoende Nm/pk voor straatgebruik en een vriendelijker onderhoudsschema of
-wil ik een onderhoudsvriendelijke, zware comfortabele adventuresport/toerfiets/all-road?



.....................competitie............enduro.............all-road

Honda...........CRF.....................XL/XR..............XLV (TransAlp/Varadero)/XRV (AfricanTwin)
Yamaha........YZF/WRF..............XT/TT.............XTZ ((Super)Tenere)
Suzuki...........RM Z...................DR/DRZ............XF (freewind)/ DL V (V-strom)
Kawasaki.......KLX/KX F.............KLR..................KLE/Versys
Husqvarna....CR/TC/SM450(RR)..TE/WR/SM610....?
KTM...............SX F/EXC............610/640/660LC4..690/Adventure/LC8
Aprilia...........SXV/RXV.............?......................pegaso/ caponord
BMW..............HP2?..................G650X...............F650GS/ R1200GS
Triumph.........?.......................?......................Tiger
Cagiva...........?.......................?......................Elefant
etc

[edit] (lijstje uitgelijnt, leest wat makkelijker) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
de vraag die je jezelf moet stellen is:
-wil ik een die-hard lichtgewicht competitiefiets met veel Nm/pk en dito onderhoud of
-wil ik een off-road/enduro/SM met voldoende Nm/pk voor straatgebruik en een vriendelijker onderhoudsschema of
-wil ik een onderhoudsvriendelijke, zware adventuresport/toerfiets?
- of wil je gewoon de motor kopen die je mooi/stoer/gaaf vindt om te posen en rijd je hem toch wel aan gort omdat je geen onderhoud gaat plegen :X
 
Laatst bewerkt:
- of wil je gewoon de motor kopen die je mooi/stoer/gaaf vindt om te posen en rijd je hem toch wel aan gort omdat je geen onderhoud gaat plegen :X


:+ dat wou ik nou net voorkomen,


Mij gaat het om het idee van zeg maar dat je KTM 400 met 60 pk hebt en een Dr 400 met 40 pk,

Of je aan 40 pk genoeg hebt met weinig onderhoud, of meer met 60pk met veel onderhoud

kan er zelf nie meer uitkomen

maar ik zoek wat betrouwbaars voro dagelijks gebruik snappie;) dus nie om de 2 maand de motor een week bij de dealer plaatsen :r
 
:+ dat wou ik nou net voorkomen,

maar ik zoek wat betrouwbaars voor dagelijks gebruik snappie;)
Iemand heeft een hele tijd terug een duimregel gepost, maar ik kan hem zo snel niet terugvinden.

het was geloof ik, iets met cc's delen door vermogen ofzo; boven de 10 zou dan hoog onderhoud betekenen..

Maar staar je niet blind op vermogen!

eigenlijk is koppel veel interessanter voor een enduro
maar nog belangrijker (zeker in het zand): gewicht!

40pk is bijvoorbeeld prima om je mee te vermaken op een fiets van 120kg,
maar maakt een 180kg wegende fiets een traag hok...

ik denk dat jij een fiets zoekt uit de middelste categorie van bovengenoemd lijstje
 
Laatst bewerkt:
Suzuki drz 400 E Let wel op de echte E uitvoering met kunststof tank en keihin fcr carb.
Mn buurman heeft er een.gaat er bijna net zo hard mee als ik met mn husky 510 en zet er (bijna)nooit een sleutel aan
Onderhoud moet ik doen :o maar ik zie wel dat zo een drz eccht bullet proof is en maar een beetje minder "hardcore"dan mijn husky.



Maar lang niet zo gaaf :)
 
@ look, ik denk dat hij een vergelijking wilt tussen 1cilinders van europa en 1cilinders van japen. en niet van een japanse ss.



maargoed. ik heb zelf een crf 450 gehad en heb nu een husqvarna 510. Ik geef ze precies hetzelfde onderhoud en merk hier dus zelf geen verschil in. Ik weet wel dat de kleppen stellen bij de husqvarna 10x zo makkelijk is (bij de crf moest je de hele nokkenas eruit halen)

Ik snap wat je bedoel. Maar ik wilde juist aangeven dat ook al heeft de ene enduro vaker onderhoud nodig dan de andere dit opzicht geen probleem is. Omdat je er vrij simpel bij kan is er gemakkelijk aan te sleutelen. Makkelijker dan aan een ss.
En het is leuk en leerzaam om er mee bezich te zijn.

gr, Look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan