freewheeler
Die hard MF'er
- 11 apr 2004
- 407
- 1
Onlangs heb ik een nieuwe suzuki bandit 650n 2007 gekocht.
Volgens het boekje moet hij elke 6000 een beurt hebben en bij 24.000
moeten de kleppen gesteld worden.
Mijn dealer zegt dat ik makkelijk elke 10.000 kan komen voor een beurt
omdat ik alleen grotere stukken rijdt( tientallen kilometers per keer 12dkm/jaar).
Bij sommige merken/typen motorfietsen wordt inderdaad standaard al aan-
gegeven dat de kleppen maar elke 40.000 gesteld hoeven te worden.
vraag 1 : zou je elke 6 of elke 10d km voor onderhoud gaan als je voorlopig
door zou rijden op je nieuwe fiets?
vraag 2 : Zou je zelf een 2de hands kopen met onderhoudshistorie van elke
10 i.p.v. 6d km onderhoud? (m.a.w wat is het effect op de inruilprijs)
vraag 3 : waarom verschillen de onderhoudstabellen voor technisch vergelijkbare fietsen?
( soms verschillend per bouwjaar terwijl het blok gelijk is)
Volgens het boekje moet hij elke 6000 een beurt hebben en bij 24.000
moeten de kleppen gesteld worden.
Mijn dealer zegt dat ik makkelijk elke 10.000 kan komen voor een beurt
omdat ik alleen grotere stukken rijdt( tientallen kilometers per keer 12dkm/jaar).
Bij sommige merken/typen motorfietsen wordt inderdaad standaard al aan-
gegeven dat de kleppen maar elke 40.000 gesteld hoeven te worden.
vraag 1 : zou je elke 6 of elke 10d km voor onderhoud gaan als je voorlopig
door zou rijden op je nieuwe fiets?
vraag 2 : Zou je zelf een 2de hands kopen met onderhoudshistorie van elke
10 i.p.v. 6d km onderhoud? (m.a.w wat is het effect op de inruilprijs)
vraag 3 : waarom verschillen de onderhoudstabellen voor technisch vergelijkbare fietsen?
( soms verschillend per bouwjaar terwijl het blok gelijk is)