Onduidelijk heden over 25 kw op kentekenbewijs ???

Ba$h

MF veteraan
8 aug 2009
3.347
48
Emmen (Drenthe)
Hallo,

Ik heb een vraag over de 25 kw regels. Ik heb een 2de hands husqvarna gekocht. Op het kenteken bewijs staat het gaat om 22 KW. Er staat echter op het kenteken bewijs: het betreft een zware motorfiets. Verder staat dat hij 0.18 kw per kilo heeft. De motor weegt zelf rijklaar 129 kilo. Ik heb vanmiddag gebeld met het rdw. Heb met de technische helpdesk gesproken. Deze meneer zei dat het gewoon een lichte motor fiets? Maar het is me allemaal beetje vaag? Iemand die me hier meer duidelijk over kan maken?

Groeten

Junior :)
 
Laatst bewerkt:
Ik dácht uit m'n hoofd max 0.16 kw/kg toegestaan voor klein rijbewijs, maar kan ernaast zitten. Dan is het idd zwaar. Je hebt 2 dingen waar hij aan moet voldoen, max kw én maximum kw/kg.
Lijkt mij dat een kenteken in dit geval wel klopt.
 
Gewoon door rijden niets aan 't handje.. meeste agenten weten alleen maar 25kw = 25kw dus 22kw is onder de 25kw dus prima ;)
 
Gewoon niet door rijden wel iets aan het handje. Het feit dat de meeste agenten alleen maar weten dat hij max 25Kw mag hebben, doet niets af van het feit dat je hiervoor niet kan worden gepakt. Daarnaast is de redenering van MichaelJ natuurlijk hartstikke fout.

Persoonlijk zou ik er denk ik ook gewoon op rijden, maar je moet natuurlijk niet de malloot op de weg gaan uithangen :) .
 
Ik dácht uit m'n hoofd max 0.16 kw/kg toegestaan voor klein rijbewijs, maar kan ernaast zitten. Dan is het idd zwaar. Je hebt 2 dingen waar hij aan moet voldoen, max kw én maximum kw/kg.
Lijkt mij dat een kenteken in dit geval wel klopt.


Dat zegt het kenteken ook. Dus ik weet nou ook niet precies wat ik moet?? Bel zometeen even met de rdw kijken of zei duidelijk hebben voor mij.

edit:

Heb gebeld. De keurmeester zegt dat ik hem gewoon even tijdelijk wat zwaarder moet maken. Ze wegen hem dan opnieuw. En dan komt dit gewicht op het kenteken te staan.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij berekening moet er tussen de 6 en 7 kilo bij. Dus misschien maar even de luchtfilter bak opvullen met zakje lood :P
 
Hahaha geniaal die opmerking van de keurmeester. je banden vullen met water:P, tank helemaal vol en zwaar slot in je opbergruimte:P

wat een opmerking zeg:P

hahha
 
Hahaha geniaal die opmerking van de keurmeester. je banden vullen met water:P, tank helemaal vol en zwaar slot in je opbergruimte:P

wat een opmerking zeg:P

hahha


Als ik dan op die dagen dat hij er was kwam was dat geen probleem :P. Het zijn dus niet allemaal zeikerds *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan