Gewoon de vraag stellen of iemand jou carb sychroon kan stellen.Elektrode afstand van de bougies wel gecontroleerd voor montage?
Zoiets dus,Nee. Ook weer omdat je er zonder de carburateurs te monteren totaal niet bijkomt. Of..., je zou zo'n schroevendraaier met n haakse overbrenging moeten hebben.
En die 'hek' niet...
Zoiets dus,
Of bij Ali,Carburateur schroevendraaier met as 4842 BGS technic | porza.nl
Carburateur schroevendraaier met as BGS technic 4842, nu slechts € 25.62! Snelste levering in gehele BeNeLuxwww.googleadservices.com
Gewoon de vraag stellen of iemand jou carb sychroon kan stellen.
..................
Dat was dus 1991.
In 2013 heb ik die MINI verkocht.........
En ik maar denken dat we weer met een rookie te doen hebben van 19, 20 jaar...
Ja..., wrijf het maar ff in...AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH WAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMM!
db
Dat is de zelfde als de Ali schroevendraaier die 1 derde van die prijs kost.Nope, het moet dan zo'n soort model zijn.
Echt eentje met een haakse overbrenging.
Haakse schroevendraaier Co afstellen, 90 graden Bikeservice - Jurgens Motorsport
Functionele schroevendraaier voor het afstellen van de Co waarde van de carburateurs. Door zijn 90 graden hoek veelzijdig in te zetten. Inclusief bit voor Keihin carburateurs. De must have voor iedere motorwerkplaatswww.jurgensmotorsport.nl
De stelschroeven zitten aan de onderkant van de carburateurs, en eigenlijk kun je alleen maar bij de meest linkse komen met een (korte) standaard schroevendraaier.
Hmm stel je niet aan JonkieNee hoor..., ik maak wel eens de grap van 'opa vertelt'..., maar het is dan ook echt van 'opa vertelt'...
Een handje vol kinderen, sommige getrouwd, sommige alleen, en drie kleinkinderen...
Ikke bouwjaar '64
Ik ben nog ouder en ik heb nog NOOIT aan een auto gesleuteld, en dat zal me nooit gebeuren ook!Hmm stel je niet aan Jonkie,met 56 ben je nog nat achter je oren ik ben van 58 ,dat is pas oud
Ik werkte al aan die Mini,s in de jaren 70 van de vorige eeuw toen ze nog nieuw te koop waren.
Jemig nog ouderIk ben nog ouder en ik heb nog NOOIT aan een auto gesleuteld, en dat zal me nooit gebeuren ook!
Klinkt als zo,n opwind autootjeOch..., in mijn jonge jaren deinsde ik er niet voor terug om dit soort grappen zelf te doen..., dus dan zal een setje van 4 carburateurs d.m.v. een setje meters synchroon stellen ook wel lukken, denk ik...
Korte uitleg : in 1988 deze MINI nieuw gekocht als MINI 1000 Red Hot.
In 1989 een 1275 laten reviseren, en laten inbouwen door de plaatselijke AUSTIN ROVER dealer.
In 1991 loopt het blok op de Duitse Autobahn totaal in de soep..., foutje bedankt..., 4200 gulden naar z'n mallemoer.
Met zelfs een gebarsten carter als gevolg (was een naaldlager uitgelopen, en die had zich ook nog even door de versnellingsbak gewerkt...)
Ik had nog een 1974 INNOCENTI COOPER motor liggen die ik ooit aangereikt had gekregen, als zijnde : ik weet niet of het ding goed is, maar hier heb je 'm.
Blok compleet gedemonteerd, het cilinderblok laten honen, en nieuwe overmaatste HEPOLITE zuigers er in gestopt. De krukas laten balanceren, inclusief het uitwegen van de drijfstangen. Nieuwe krukaslagers. Het vliegwiel laten verlichten en uit laten balanceren. De cilinderkop laten voorzien van nieuwe zittingen.
De carburateurs zelf gedaan, en het hele blok vanaf de grond toe zelf opnieuw opgebouwd. Elektronische ontsteking er in, een KENT 286 nokkenas er in, inclusief de sterkere KENT klepveren. Dubbele carteronluchting er op. Een thermostatisch geregelde oliekoeler er op. Andere koeling. Een elektrische FACET benzinepomp er op. Een zg LCB uitlaatspruitstuk er aan, en nog een hoop klein grut meer, inclusief een gereviseerde versnellingsbak, met kortere 1e versnelling.
Drie maand mee zoet geweest.
De kapotte 1275 uitgebouwd, en de gereviseerde 1298 er in.
Dat was dus 1991.
In 2013 heb ik die MINI verkocht, en het blok is in die tijd nooit weer open geweest.
Het stationair was meestal rond de 1300 toeren.
Bekijk bijlage 1564803
Bekijk bijlage 1564804
Bekijk bijlage 1564805
Het lompe stationair werd uiteraard veroorzaakt door het lichte vliegwiel, de minder gewichtige krukas, en de nokkenas, die pas vanaf 4000 toeren ook lekker 'on cam' was (dit werd ook zo opgegeven door KENT..., ook met de opmerking 'slighty lump idle').
Het stationair was meestal rond de 1300 toeren.
Hmm wel eens een sprintje met een Tesla gedaan,dan praat je wel anders over dat het trage krengen zijn.Er zitten nog veel oudere MFers in het bestand!
Maar wat ik eigenlijk bedoelde, was dat dat eeuwige gezeur over auto's hier op MF eens op moet houden!
Ik haat auto's, trage krengen die altijd in de weg rijden en zelfs als ze stilstaan te veel ruimte innemen!
Dat is de zelfde als de Ali schroevendraaier die 1 derde van die prijs kost.
Oke, de synchronisatie dus. Je hebt zoveel gedaan dat het voor mij niet duidelijk was.Bij het met de Carbtune synchroniseren was het duidelijk te zien dat de kolom van carburateur 1 gelijk vol naar boven schoot, en de die van carb 4 ongeveer naar nul zakte.
De boel gelijk gezet : plofjes bij stationair over.
De kleppen ook gesteld, maar daar waren de afwijkingen eigenlijk maar minimaal.
Twaalf van de 16 kleppen stonden iets te strak, en de kleppen van cilinder 3 stonden bijna goed.