Ongelode benzine in mijn Bolletje?

tedje

Die hard MF'er
25 feb 2004
715
162
Zaanstad
Zoals altijd tank ik Super98 met lood(vervanger)in mijn Bol d'Or 900 uit 1979,maar bij steeds meer pompstations verdwijnt deze benzine. Bij mij in de buurt kan ik nu nog terecht bij de BP een dorp verderop,waar ik hem dan ook uit voorzorg volgooi voordat ik een stuk ga rijden. Maar hoe zit dat eigenlijk met andere pompstations? :?
Een medewerker van Esso vertelde me dat de gelode Super langzaam overal gaat verdwijnen, en dat je dan zelf een additief aan je tank moet toevoegen. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. :(
Nu las ik in een oude topic een antwoord van "Honda boldor" dat alle Honda's vanaf 1976 op ongelood kunnen rijden, maar krijg je dan geen problemen met kleppen e.d.?

Wat is jullie ervaring hiermee? :}
 
Ik heb met mijn bolletje gewoon euro 95 ongelood getankt.
Nooit problemen mee gehad
Ik heb er maar 10k km mee gereden.. dus niet echt veel
 
I SAY NOTHING

JUST 1 THING:

"harde kleppies zachte kleppies"

I am off kaassie werk ze morgen ik ben nog 2 dagen off line
 
sterker nog ; mijn 350'je loopt op ongelood...van 1973. De CB's four zijn voorzien van reeds aangepaste kleppen en zo...Dus rijdt er met een gerust hart op ongelood mee. Wat ik wel zou doen, is de zaak even mixen en langzaam verminderen. Anders raakt ie misschien in shock... :P
 
Bedankt CB1100R en de andere reacties,

Is het handig om dit de eerste keer te tanken op een halfvolle tank, of maakt dat niet uit?
En ongelood 95 of 98, of maakt dat ook niet uit? :0 :)
 
Tsjonge......

Ik ga geld overhouden. Ongelood 95 of Super 98 met lood, dat scheelt eurocenten.
En ik hoef de pompstations niet meer te selecteren. Is al een paar keer voorgekomen dat ik wilde tanken, maar uit narigheid maar weer doorgereden ben omdat ze geen Super "met" bleken te hebben. Nog een mazzel dat ik nog nooit stil ben komen te staan.
En naar nu blijkt nog onnodig ook. :X :X
 
je kan natuurlijk ff het zekere voor het onzekere nemen, het is toch een verandering van iets wat je vanaf 79 erin hebt gehad. Dus tijdelijk ff wat vervanger of met lood tanken en dit langzaam afbouwen. Je weet maar nooit natuurlijk... ;)
 
Maar over welke loodvervangers hebben we het dan ? Zelf kocht 'k m'n CB-tje particulier en had de vorige eigenaar er steeds loodvervanger als extra bijgevoegd (machientje is van 73 en heeft 20500 'ware' (???) kilometers. Toen de verkoop doorging zaten vader en moeder reeds in het rusthuis en vond zoonlief (die ook al vijftiger is) de fles in kwestie niet meer terug ... '(

Verder dacht 'k ook, zolang de motor gewoon is met een bepaald additief te rijden (is dit nu olie, benzine of extra additieven) het best is dit verder te doen zonder afbouwen, tenzij de koek van de vorige additieven manueel wordt verwijderd (denk aan revisie, honing, klep-rodatie, ...)

Nu ja, zij zijn groot en ik is klein :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan