Ongelukje

Foto ?

@ TS > Sterkte met het schadeherstel.

En met het risico een domme opmerking te maken. Wordt dit niet vergoed door de WA verzekering van jouw vriend/kennis. En wellicht kan hij dit proberen te claimen bij zijn eigen voertuigverzekering, het gaat immers om schade dat hij heet toegebracht aan het voertuig van iemand anders.

Geen domme opmerking hoor :) we gaan het uitzoeken of het een mogelijkheid is om de WA van mn kameraad aan te spreken. Probleem is alleen dat hij geen rijbewijs A heeft. Maar wie weet kan het toch.
Vanavond eens even contact met hem opnemen
 
Foto ?

@ TS > Sterkte met het schadeherstel.

En met het risico een domme opmerking te maken. Wordt dit niet vergoed door de WA verzekering van jouw vriend/kennis. En wellicht kan hij dit proberen te claimen bij zijn eigen voertuigverzekering, het gaat immers om schade dat hij heet toegebracht aan het voertuig van iemand anders.

Zijn voertuigverzekering dekt alleen de schade die hij MET ZIJN VOERTUIG aan een ander toebrengt...




Geen domme opmerking hoor :) we gaan het uitzoeken of het een mogelijkheid is om de WA van mn kameraad aan te spreken. Probleem is alleen dat hij geen rijbewijs A heeft. Maar wie weet kan het toch.
Vanavond eens even contact met hem opnemen

Ook dat zal niet lukken, anders zou iedereen die onderuit gaat altijd een maatje regelen die dan zou zeggen dat hij op het moment van onderuit gaan de bestuurder was.. Hij had jouw toestemming, dus dan heb je verder echt niets te verhalen, sorry....
 
Geen domme opmerking hoor :) we gaan het uitzoeken of het een mogelijkheid is om de WA van mn kameraad aan te spreken. Probleem is alleen dat hij geen rijbewijs A heeft. Maar wie weet kan het toch.
Vanavond eens even contact met hem opnemen

Niet om het in te wrijven ofzo, enkel ter discussie. Je moet dan wel behoorlijk die persoon vertrouwen om iemand je motor mee te geven die geen rijbewijs A heeft. Er zit nogal een verschil tussen 'vroeger brommer hebben gereden', en rijbewijs A.

Veel succes met het (laten) opknappen!
 
Ach, ik leen mijn motor wel eens uit (aan mijn broertje) maar het is wel zo, you break it, you buy it
 
Hai yalloha, knap hoor hoe je eronder blijft :} Ik denk namelijk dat ik wel boos geworden zou zijn (wat uiteindelijk geen enkele zin zou hebben). Ik hoop dat t goed afgehandeld wordt, en dat je besluit nooit meer je motor uit te lenen.
 
Het is misschien niet compleet katholiek }) , maar als je de schade niet kan verhalen op een moto/auto-verzekering, misschien gewoon zeggen dat hij je motor omver duwde/liep? (per ongeluk).
als hij (of z'n ouders als hij nog thuis woont) een familiale verzekering ofzo heeft zal die misschien iets uitkeren? ;)

succes ermee, van mijn moto blijft iedereen lekker af :9
 
Snap het niet helemaal, je kunt toch gewoon je vriend aansprakelijk stellen ? Dan dekt zijn WA verzekering de schade toch.
 
Snap het niet helemaal, je kunt toch gewoon je vriend aansprakelijk stellen ? Dan dekt zijn WA verzekering de schade toch.

Nee, als hij RIJD met het ding dan is de eigenaar verantwoordelijk. De eigenaar heef tnslotte toestemming gegeven. Als hij zegt ermee te hebben gelopen (wegzetten omdat zijn fiets er achter stond) en hij laat hem dan vallen, dan dekt de WA dat.

Kennis van me heeft ooit z'n hoogleraar een ritje laten maken, en die ging onderuit (Ducati met carbon uitlaatjes en zo). De kerel heeft tegen z'n WA verzekering gezegd dat hij hem opzij wou zetten ivm fiets, en dat is keurig betaald. Die man had trouwens wel een motorrijbewijs, maar had al 35 jaar niet meer gereden.
 
je vriend moet niet zo zeiken en gewoon de schade betalen die hij veroorzaakt heeft. is wel zo netjes toch?
 
misschien kun je zegge dat je vriend op je motor is gaan zitten terwijl de motor liep en dat hij perongeluk de pook heeft aan getikt waar door de motor er een stukje vandoor ging, hiermee kun je tenminste de schuif schade meeverklaren.
of zeg ik nu iets stoms :?
 
je vriend moet niet zo zeiken en gewoon de schade betalen die hij veroorzaakt heeft. is wel zo netjes toch?

Dat lijkt mij ook. Hij neemt moedwillig ook het risico (zonder rijbewijs?!) om op zo'n ding te kruipen en daarmee heeft hij dus ook de mogelijke konsekwenties aanvaard. Met dit soort kwesties leer je pas echt je vrienden kennen ;) Maar ik wil niet stoken in een goed huwelijk ;) :) .
 
Ik heb zo'n vreemd idee dat er genoeg verzekeringboeren hier meelezen, en als je nu alsnog een schaderapportje invult met een mooi verhaaltje erachter, is bij hun ook het optelsommetje snel gemaakt denk ik zo.

Idd, ik leen ook wel eens een motor uit, heb er tenslotte twee. Een maat, of mijn broer, beiden wel hun rijbewijs, maar ook beiden geen rijke motorervaring.
Ze krijgen uiteraard wel de meest "hufterbestendige" mee O-)
Mocht er iets gebeuren, komt het verhaal echter niet op MF, dat is een ding wat zeker is.
Verder succes met de afhandeling van zaken ;)
 
En daarbij: Ik vertrouw de Km-stand van een motor al niet, laat staan wat de gemiddelde vrouw je daarover wijsmaakt :X

:+


Ik vind t eigenlijk wel zwaar triest dat hier gewoon zoveel mogelijk geprobeert word om de verzekering te lichten.

Kom toch gewoon op voor datgene wat je kapot maakt, waar zijn de karakters gebleven ???? Dokken, nachtje slecht slapen en doorgaan met je leven.
Kom op zeg....
 
:+


Ik vind t eigenlijk wel zwaar triest dat hier gewoon zoveel mogelijk geprobeert word om de verzekering te lichten.

Kom toch gewoon op voor datgene wat je kapot maakt, waar zijn de karakters gebleven ???? Dokken, nachtje slecht slapen en doorgaan met je leven.
Kom op zeg....


:^

Als je zo stoer bent om op te stappen zonder rijbewijs, moet je niet zeiken als je op je bek gaat en gewoon de schade betalen.
 
Wel leuk alle reacties op mn verhaal. Voornamelijk omdat ik het stukje heb geschreven om het van me af te schrijven. En natuurlijk voor later, zodat we er dan misschien nog eens om kunnen lachen.

Wat betreft de afhandeling. Ik kan goed met m'n kameraad opschieten, dus dat is geen enkel probleem. Hij betaalt gewoon voor de gemaakte schade, dus rijd ik over een aantal weken wel weer. :)

Ik ben wat verzekeringszaken betreft gewoon slecht op de hoogte...desinteresse denk ik. Maar zo leer je er ook weer eens wat bij :)
 
kamaraad van mij had mij geholpen brommer helemaal tip top in orde te maken om te kunnen verkopen... als belonging mocht hij ff een stukkie rijden

nou 3x raden hij legt hem dus plat |(

maarja niks aan te doen ben ook niet boos geworden maar baal er wel heel erg van :N
 
Geen domme opmerking hoor :) we gaan het uitzoeken of het een mogelijkheid is om de WA van mn kameraad aan te spreken. Probleem is alleen dat hij geen rijbewijs A heeft. Maar wie weet kan het toch.
Vanavond eens even contact met hem opnemen

Weinig kans. Een persoonlijke WA verzekering dekt geen schade aan motorvoertuigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan