Assen ONK -wat een veld-
Racing4Fun is voor 3/4 op training/vakantie in Andorra en derhalve mocht ik als enige de kleuren van de club verdedigen. Deze keer geen pitbox en dus de caravan maar eens kompleet met de voortent opgebouwd (voor het eerst in 1,5-jaar). Ik ben daar niet goed in. Ik hield heel veel stokken over, maar door alles aan de auto vast te sjorren, bleef het geheel mooi staan.
Ik dacht heel relaxed aan het ONK deel te gaan nemen, aangezien de eerste berichten waren dat er maar een beperkte opkomst zou zijn. Mooi niet dus. Al bij de eerste training was duidelijk dat er wel erg hard gereden werd! In de eerste training zette ik een nieuwe PR neer van 1:52,38 en dat was goed voor een 38ste-plek. Daar zou ik tevreden mee geweest kunnen zijn, maar daarmee zat ik dus wel in gevarenzone vwb de race. Er mogen er maar 42 starten. En achter mij stonden er die wel eens sneller zouden kunnen worden in de 2e training (zoals Rene Schokker die pech had gehad met olie-lekkage).
Dus banden gewisseld en de nog op Oschersleben (=alles zachter) staande vering weer op Assen gezet (=alles een tandje strakker).
De 2e training ging al wat beter en halverwege ben ik effe gauw bij een pitbox op de TV de rondetijden gaan bekijken. Sof! Ik was niet snel genoeg. Weer de baan op en daar trof ik de beste hulp die ik krijgen kon: ik liep in op Paul Haullussy. Ik kon hem er bij de GT uitremmen en reed daarna een rondje "met de duivel op mijn hielen". Ik verwachtte elke bocht Paul langszij te zien komen. Maar hij kwam niet. Dat leverde mij de benodigde 1:51,285 op! En dat was genoeg voor de 41ste trainingstijd (maar wel net achter Paul, die nog een rondje had gehad met 1/10 sec sneller)!
Gerrie was maar liefst als 4e uit de training gekomen en toen onstond er gedoe. Zijn motor was niet regelmentair (zoals zo vele CUP-fietsen, incluis de mijne ivm de wielen) en ook na wisseling van zijn wielen was zijn motor nog niet OK doordat er een extra oliekoeler opzit. Dus ondanks het OK-keuren, werd hij zondag voor de start geweigerd! De superbike-rijdersvergadering was wat verdeeld: er waren er die zeiden "meerijden, want buitenlandse deelnmers hebben ook andere fietsen" en er waren er die zeiden " ik wil hem niet voor mij hebben, want dat kost mij misschien een plekje" Dylan met exact dezelfde motor mocht wel gewoon starten. Gerrie bood nog aan "ik start vanuit de pitstraat", maar dat hielp niet meer.
Ik denk dat de KNMV iets moet verzinnen. Het is nu voor het eerst dat een CUP-rijder zover voorin stond bij het ONK. Voor de volgende keer stel ik voor dat:
-buitenlandse rijders gebruiken gewoon hun eigen motor
-CUP-rijders idem.
-CUP-ers met onregelmentaire motorfiets starten vanuit de pitstraat.
-bij de keuring is duidelijk wat de regel voor jou wordt.
Dat geeft hopelijk minder gedoe, terwijl iedereen mee kan doen en de snelle Cup-pers kunnen zo niet het ONK-kampioenschap beinvloeden. Zonder de CUP-ers is het ONK veel minder leuk. Ook de buitenlanders blijven welkom. En voor iedereen blijft het betaalbaar en doen-baar omdat je niet je hele fiets hoeft om te bouwen.
Ik stond dus, nu Gerrie eruit gezet werd, 40ste op de grid. Oef, oef
Ik had mijn PR met 2 volle sec's moeten verbeteren.
Ik rekende er niet echt op dat ik dat kunstje in de race weer zou kunnen flikken.
Gelukkig was mijn 1ste start super. Ik kom de Haarbocht uit met 2 plekjes voor mij Bert Grevink. Maar door de valpartij en olie op de baan werd het rode vlag.
Dus weer wachten (en ik heb geen hulpjes met bokjes, generator, bandenwarmers en een dame met paraplu), weer een kijkrondje rijden en dan de warming up. En dan weer een start.
Deze keer ging het veel minder goed. Iedereen reed de binnenbocht omdat de buitenbocht vol met zooi lag ivm de olie.
Ik weet Tjeerdsma en Verboven voorbij te steken en ga achter -weer- Paul H. aan. Dat hou ik 4 rondjes vol. Maar in de 7e ronde slaat de vermoeidheid/het te gespannen rijden toe. Ik rem minder scherp en er komen er drie voorbij (Polheide, Verboven en Duyzers) en die kan ik niet meer terugpakken.
Bij de allerlaatste keer de GT-in verrem ik mij gruwelijk en vrees er enkelen over mij heen te krijgen, maar gelukkig was er ruimte genoeg achter me en kostte me dat geen plekje. Daarmee werd ik 30ste met een snelste ronde van 1:51,287 (= 1-duizendste langzamer dan in de kwalificatie) en nog 2 andere rondjes in de 1:51.
Prima dagje dus: prachtig weer, wat wind, alles heel gehouden en een PR met 2 sec naar beneden.
Alleen, als 30ste finishen klinkt natuurlijk niet stoer, maar gegeven het veld: dik tevree. Heb nu (maandagochtend) nog steeds spierpijn. Ik moet eens wat aan mij rijstijl gaan doen, want bijvoorbeeld Danny de Boer lijkt mij geen spierballen-scheurder, maar die gaat in de race gewoon 6 rondjes onder de 1:48!
22 juli weer op Assen, hoi en dan de maandag erop naar Oschersleben, hoi, hoi.
Racing4Fun is voor 3/4 op training/vakantie in Andorra en derhalve mocht ik als enige de kleuren van de club verdedigen. Deze keer geen pitbox en dus de caravan maar eens kompleet met de voortent opgebouwd (voor het eerst in 1,5-jaar). Ik ben daar niet goed in. Ik hield heel veel stokken over, maar door alles aan de auto vast te sjorren, bleef het geheel mooi staan.
Ik dacht heel relaxed aan het ONK deel te gaan nemen, aangezien de eerste berichten waren dat er maar een beperkte opkomst zou zijn. Mooi niet dus. Al bij de eerste training was duidelijk dat er wel erg hard gereden werd! In de eerste training zette ik een nieuwe PR neer van 1:52,38 en dat was goed voor een 38ste-plek. Daar zou ik tevreden mee geweest kunnen zijn, maar daarmee zat ik dus wel in gevarenzone vwb de race. Er mogen er maar 42 starten. En achter mij stonden er die wel eens sneller zouden kunnen worden in de 2e training (zoals Rene Schokker die pech had gehad met olie-lekkage).
Dus banden gewisseld en de nog op Oschersleben (=alles zachter) staande vering weer op Assen gezet (=alles een tandje strakker).
De 2e training ging al wat beter en halverwege ben ik effe gauw bij een pitbox op de TV de rondetijden gaan bekijken. Sof! Ik was niet snel genoeg. Weer de baan op en daar trof ik de beste hulp die ik krijgen kon: ik liep in op Paul Haullussy. Ik kon hem er bij de GT uitremmen en reed daarna een rondje "met de duivel op mijn hielen". Ik verwachtte elke bocht Paul langszij te zien komen. Maar hij kwam niet. Dat leverde mij de benodigde 1:51,285 op! En dat was genoeg voor de 41ste trainingstijd (maar wel net achter Paul, die nog een rondje had gehad met 1/10 sec sneller)!
Gerrie was maar liefst als 4e uit de training gekomen en toen onstond er gedoe. Zijn motor was niet regelmentair (zoals zo vele CUP-fietsen, incluis de mijne ivm de wielen) en ook na wisseling van zijn wielen was zijn motor nog niet OK doordat er een extra oliekoeler opzit. Dus ondanks het OK-keuren, werd hij zondag voor de start geweigerd! De superbike-rijdersvergadering was wat verdeeld: er waren er die zeiden "meerijden, want buitenlandse deelnmers hebben ook andere fietsen" en er waren er die zeiden " ik wil hem niet voor mij hebben, want dat kost mij misschien een plekje" Dylan met exact dezelfde motor mocht wel gewoon starten. Gerrie bood nog aan "ik start vanuit de pitstraat", maar dat hielp niet meer.
Ik denk dat de KNMV iets moet verzinnen. Het is nu voor het eerst dat een CUP-rijder zover voorin stond bij het ONK. Voor de volgende keer stel ik voor dat:
-buitenlandse rijders gebruiken gewoon hun eigen motor
-CUP-rijders idem.
-CUP-ers met onregelmentaire motorfiets starten vanuit de pitstraat.
-bij de keuring is duidelijk wat de regel voor jou wordt.
Dat geeft hopelijk minder gedoe, terwijl iedereen mee kan doen en de snelle Cup-pers kunnen zo niet het ONK-kampioenschap beinvloeden. Zonder de CUP-ers is het ONK veel minder leuk. Ook de buitenlanders blijven welkom. En voor iedereen blijft het betaalbaar en doen-baar omdat je niet je hele fiets hoeft om te bouwen.
Ik stond dus, nu Gerrie eruit gezet werd, 40ste op de grid. Oef, oef
Ik had mijn PR met 2 volle sec's moeten verbeteren.
Ik rekende er niet echt op dat ik dat kunstje in de race weer zou kunnen flikken.
Gelukkig was mijn 1ste start super. Ik kom de Haarbocht uit met 2 plekjes voor mij Bert Grevink. Maar door de valpartij en olie op de baan werd het rode vlag.
Dus weer wachten (en ik heb geen hulpjes met bokjes, generator, bandenwarmers en een dame met paraplu), weer een kijkrondje rijden en dan de warming up. En dan weer een start.
Deze keer ging het veel minder goed. Iedereen reed de binnenbocht omdat de buitenbocht vol met zooi lag ivm de olie.
Ik weet Tjeerdsma en Verboven voorbij te steken en ga achter -weer- Paul H. aan. Dat hou ik 4 rondjes vol. Maar in de 7e ronde slaat de vermoeidheid/het te gespannen rijden toe. Ik rem minder scherp en er komen er drie voorbij (Polheide, Verboven en Duyzers) en die kan ik niet meer terugpakken.
Bij de allerlaatste keer de GT-in verrem ik mij gruwelijk en vrees er enkelen over mij heen te krijgen, maar gelukkig was er ruimte genoeg achter me en kostte me dat geen plekje. Daarmee werd ik 30ste met een snelste ronde van 1:51,287 (= 1-duizendste langzamer dan in de kwalificatie) en nog 2 andere rondjes in de 1:51.
Prima dagje dus: prachtig weer, wat wind, alles heel gehouden en een PR met 2 sec naar beneden.
Alleen, als 30ste finishen klinkt natuurlijk niet stoer, maar gegeven het veld: dik tevree. Heb nu (maandagochtend) nog steeds spierpijn. Ik moet eens wat aan mij rijstijl gaan doen, want bijvoorbeeld Danny de Boer lijkt mij geen spierballen-scheurder, maar die gaat in de race gewoon 6 rondjes onder de 1:48!
22 juli weer op Assen, hoi en dan de maandag erop naar Oschersleben, hoi, hoi.