Onlangs aangereden, nog goeie tips?

Rashed

MF'er
14 apr 2009
62
0
Afgelopen woensdag na een lange werkdag was ik op weg naar huis(denhaag-hoofddorp) maar wilde even nog naar leiden om wat te kopen. Het was een beetje regenachtig maar op zich niet bijzonder slecht...

Op een gegeven moment was ik bij stoplicht en zag dat mijn voorligger zich nogal ergerde over zijn voorligger die niet alert reageerde toen de stoplicht groen werd. Ik dacht ik ga niet achter deze man rijden en veranderde van rijbaan maar hield hem wel in de gaten.

Even verderop stond de stoplicht weer op rood en op beide banen stonden auto's stil. Dus ik ging vooruitkijken en gas los en ja hoor die gefrustreerde gast reed naast mij en veranderende van rijbaan zonder richting aan te geven en zijn hele manoeuvre duurde minder dan een seconde. Daarbij raakte hij met zijn auto de rechterkant van mijn motor en de rest is niet meer zo duidelijk. Ik kan me nog wel herinneren dat ik zijn banden zag. Die man reed in eerste instantie nog door maar dan zag hij dat ik op grond lag...

Ik vroeg hem waar hij mee bezig was en hij zei"Sorry ik lette niet op en wilde koste wat kost inhalen" en ik dacht tja... das mijn kop waar je het over hebt...

Mijn motor viel op de linker kant. De kuipwerk, spiegel en richtingaanwijzer aan de linker kant waren allemaal beschadigd. Ik denk dat de motor zelf geen zware schade heeft... Er kwam later nog iemand van de berging voor de motor.

ongeluk.jpg


Zwart is voor de ongeluk. Wit is na de ongeluk


De motor staat nu bij een garage. De verzekeringsmaatschappij zei in eerste instantie dat de motor naar een garage moet om de schade te kunnen bepalen maar een andere medewerker zei dat er nog iemand van hun naar de garage zal gaan om de schade te bepalen. Ik weet niet of dit normaal is dat zowel de garage als een expert van de verzekeringsmaatschappij de motor gaan controleren.

Daarnaast, ik weet niet waar ik mijn helm moet laten nakijken. Mijn helm heeft geen zichtbare schade maar toch...

Ik heb al de schade formulieren opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij en wacht het af...

Wat mij betreft, Ik mankeer niets. Mijn lichaam doet nog pijn maar het is niets bijzonders.

Maar hebben jullie nog tips voor mij? zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Laatst bewerkt:
Auw! Sterkte met het herstel.

Er zal een expert van de verzekeringsmaatschappij bij de garage langskomen. Zorg dat je kleding en helm daar ook komen te liggen. De helm kan NIET meer gebruikt worden en zal vergoed worden.

Na een paar weken krijg je het schadebedrag te horen. Als je het er niet mee eens bent mag je nog een contra-expertise laten uitvoeren. Maar meestal is het wel ok. Het schade bedrag kan nooit hoger zijn dan de waarde van de motor.

Je hoeft het overigens niet te laten repareren. Je mag ook het geld in je zak steken en de reparatie zelf doen. Een spiegel en een knipperlicht kosten niet veel. Een kuipdeel is soms ook nog wel redelijk bij te werken.

Sterkte!
 
Auw! Sterkte met het herstel.

Er zal een expert van de verzekeringsmaatschappij bij de garage langskomen. Zorg dat je kleding en helm daar ook komen te liggen. De helm kan NIET meer gebruikt worden en zal vergoed worden.

Na een paar weken krijg je het schadebedrag te horen. Als je het er niet mee eens bent mag je nog een contra-expertise laten uitvoeren. Maar meestal is het wel ok. Het schade bedrag kan nooit hoger zijn dan de waarde van de motor.

Je hoeft het overigens niet te laten repareren. Je mag ook het geld in je zak steken en de reparatie zelf doen. Een spiegel en een knipperlicht kosten niet veel. Een kuipdeel is soms ook nog wel redelijk bij te werken.

Sterkte!

Klopt, maar vaak krijg je dan maar een percentage (in mijn ervaring; 70%) van het schadebedrag uitgekeerd, deels omdat bij de taxatie ook arbeidsuren voor de reparatie worden meegerekend. :)
 
- ter plekke foto's maken van de situatie.
- contactgegevens van getuigen noteren.
- schade formulier invullen en door beide partijen ondertekenen.
- een eigen schadeexpert de schade aan je bike laten taxeren.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar vaak krijg je dan maar een percentage (in mijn ervaring; 70%) van het schadebedrag uitgekeerd, deels omdat bij de taxatie ook arbeidsuren voor de reparatie worden meegerekend. :)
Onzin, je hebt geen reparatieplicht. Uitkering is in beide gevallen volledig.
 
Ik denk dat dat per verzekeringsmaatschappij verschillend is..

heb zelf meegemaakt dat de verzekeraar alleen het rechtstreeks met het schadebedrijf regelde, uitbetaling op mijn rekening was niet over te praten.
Maakte mij niet veel uit want was niet mijn schuld en moest gewoon gemaakt worden.
 
er zal door de verzekering van de schuldige partij een expert worden gestuurd
en deze geeft het schade bedrag door als je het hier niet mee eens bent mag je
gewoon een contra expertise laten doen zoals al eerder gemeld.

helm is inderdaad nu nog alleen te gebruiken als bloemenpot en je kleding
moet ook bij de motorzaak liggen, gelukkig heb je zelf niks.

het schadebedrag zal je totaal worden uitgekeerd als je de motor niet laat maken

succes met de afhandeling
 
Auw! Sterkte met het herstel.

Er zal een expert van de verzekeringsmaatschappij bij de garage langskomen. Zorg dat je kleding en helm daar ook komen te liggen. De helm kan NIET meer gebruikt worden en zal vergoed worden.

Na een paar weken krijg je het schadebedrag te horen. Als je het er niet mee eens bent mag je nog een contra-expertise laten uitvoeren. Maar meestal is het wel ok. Het schade bedrag kan nooit hoger zijn dan de waarde van de motor.

Je hoeft het overigens niet te laten repareren. Je mag ook het geld in je zak steken en de reparatie zelf doen. Een spiegel en een knipperlicht kosten niet veel. Een kuipdeel is soms ook nog wel redelijk bij te werken.

Sterkte!

Bedankt voor de informatie. Mijn helm ligt nog thuis die zal ik nog even naar de garage brengen.

Klopt, maar vaak krijg je dan maar een percentage (in mijn ervaring; 70%) van het schadebedrag uitgekeerd, deels omdat bij de taxatie ook arbeidsuren voor de reparatie worden meegerekend. :)


Is dat ook zo wanneer ook een taxateur van de verzekeringsmaatschappij de schade bepaalt?

Geen idee, maar ik vind je plaatje wel mooi gemaakt!

Hahaha Dankje

Ik denk dat dat per verzekeringsmaatschappij verschillend is..

heb zelf meegemaakt dat de verzekeraar alleen het rechtstreeks met het schadebedrijf regelde, uitbetaling op mijn rekening was niet over te praten.
Maakte mij niet veel uit want was niet mijn schuld en moest gewoon gemaakt worden.

We zullen zien wat het wordt...
 
er zal door de verzekering van de schuldige partij een expert worden gestuurd
en deze geeft het schade bedrag door als je het hier niet mee eens bent mag je
gewoon een contra expertise laten doen zoals al eerder gemeld.

helm is inderdaad nu nog alleen te gebruiken als bloemenpot en je kleding
moet ook bij de motorzaak liggen, gelukkig heb je zelf niks.

het schadebedrag zal je totaal worden uitgekeerd als je de motor niet laat maken

succes met de afhandeling

Merci!
 
er zal door de verzekering van de schuldige partij een expert worden gestuurd
en deze geeft het schade bedrag door als je het hier niet mee eens bent mag je
gewoon een contra expertise laten doen zoals al eerder gemeld.

helm is inderdaad nu nog alleen te gebruiken als bloemenpot en je kleding
moet ook bij de motorzaak liggen, gelukkig heb je zelf niks.

het schadebedrag zal je totaal worden uitgekeerd als je de motor niet laat maken

succes met de afhandeling
:^

niets aan toe te voegen, klopt helemaal :).
 
Sterkte er mee! Altijd vervelend zoiets. Je helm zou ik toch maar na laten kijken ,en het zekere voor het onzekere pakken.

Vaak weet je zelf ook niet precies hoe je terecht bent gekomen. :)

Succes met de afhandeling.
 
Jemig. -O-

Sterkte met het herstel en de afhandeling.

En hopelijk heeft meneer fokkiefok de koekblikker er wat van geleerd. De zak.
 
Jemig. -O-

Sterkte met het herstel en de afhandeling.

En hopelijk heeft meneer fokkiefok de koekblikker er wat van geleerd. De zak.

Dankje :)

idd als hij nou hierna geen motorrijder meer aanrijdt dan hebben we iig één schaap minder op de weg.
 
Nog een kleine tip, ik zou de kosten voor je vervangend vervoer (treinkaartjes e.d.) gedurende de tijd dat je de motor moet missen ook bij gaan houden.

Ik weet niet of je alles vergoed gaat krijgen, maar omdat het om een verhaalbare schade gaat, zouden er wel mogelijkheden kunnen zijn. Je kan 't voor de zekerheid even navragen bij je verzekeraar.

Het is een beetje laat, maar als je vermoedt dat er iets niet goed zit zou ik ook nog even naar het ziekenhuis gaan. Mocht er namelijk wél wat verkeerd zitten en je bent niet op tijd naar het ziekenhuis gegaan, dan wordt het veel lastiger om de daaruit volgende schade te verhalen (plus er kan misschien e.e.a. voorkomen worden).

Succes met de afwikkeling!
 
Zorg ook even voor bonnetjes / betalingsbewijzen (afschrijving van je bankrekening) voor je helm, kleding en eventuele accesoires die je op je motor hebt zitten. Economisch total loss gaat sneller dan je denkt.
 
Zorg ook even voor bonnetjes / betalingsbewijzen (afschrijving van je bankrekening) voor je helm, kleding en eventuele accesoires die je op je motor hebt zitten. Economisch total loss gaat sneller dan je denkt.
Nog een kleine tip, ik zou de kosten voor je vervangend vervoer (treinkaartjes e.d.) gedurende de tijd dat je de motor moet missen ook bij gaan houden.

Ik weet niet of je alles vergoed gaat krijgen, maar omdat het om een verhaalbare schade gaat, zouden er wel mogelijkheden kunnen zijn. Je kan 't voor de zekerheid even navragen bij je verzekeraar.

Het is een beetje laat, maar als je vermoedt dat er iets niet goed zit zou ik ook nog even naar het ziekenhuis gaan. Mocht er namelijk wél wat verkeerd zitten en je bent niet op tijd naar het ziekenhuis gegaan, dan wordt het veel lastiger om de daaruit volgende schade te verhalen (plus er kan misschien e.e.a. voorkomen worden).

Succes met de afwikkeling!


Vriendelijk bedankt :)
 
Schade die aan een niet-veerkrachtige laag, zoals de binnenschaal, ontstaat door een botsing is vaak niet zichtbaar met het blote oog. De helm lijkt nog intact, maar heeft weinig absorberende eigenschappen meer en dient te worden vervangen. De perfecte samenwerking tussen de binnen- en buitenschaal zorgt voor de veiligheid van de valhelm. Na een val of klap kan het als gevolg hiervan samengedrukte materiaal plaatselijk zo verdicht zijn, dat er een ruimte tussen de buiten- en de binnenschaal ontstaat. Zelfs geringe krachten, zoals het uit je handen laten vallen van je helm, kunnen al voldoende zijn om je helm onherstelbaar te beschadigen. Een gevallen helm dient dus altijd te worden vervangen.
bron

vervangen dus ;)
 
Heb je die helm toevallig bij motozoom gekocht? :P

Wat is de dagwaarde volgens jou verzekering van de motor? Als de reparaties meer gaan kosten dan wat jou motor vandaag de dag waard is dan wordt hij optisch total loss verklaard.
 
heb je een rechtbijstand,die gelijk alles laten regelen.
bij mij perfect gegaan.

de rest is al beschreven.

bij je dealer de schade laten bepalen.
expert gaat meestal met je dealer mee,bij mij wel.
 

Oke zal ik doen... Ik hoop wel dat de taxateur dat ook vind...

Het gaat trouwens om een scorpion battlelord helm...


Heb je die helm toevallig bij motozoom gekocht? :P

Wat is de dagwaarde volgens jou verzekering van de motor? Als de reparaties meer gaan kosten dan wat jou motor vandaag de dag waard is dan wordt hij optisch total loss verklaard.

In eerste instantie wel, maar het was (tijdelijk)niet leverbaar... Dus heb ik hem bij een Duitse webshop gekocht. Hij netjes thuis bezorgd.

Ik heb even op de website van ANWB gekeken en daar staat 1700 euros :( en ja voor 1700 kan ik dezelfde motor toch écht niet kopen...

Als hij optisch total loss wordt verklaard, krijg ik hem dan mee? Kan ik hem dan zelf ook repareren?

heb je een rechtbijstand,die gelijk alles laten regelen.
bij mij perfect gegaan.

de rest is al beschreven.

bij je dealer de schade laten bepalen.
expert gaat meestal met je dealer mee,bij mij wel.

Ik heb rechtsbijstand en ik denk dus dat het geen probleem wordt. Het is nu wachten hoe hoog de schade zal zijn.
 
Als hij TL is wordt het wrak i.p eigendom van de verzekeraar. Dus krijg je m niet mee. Je kan meestal wel een deal maken, dan krijg je uitgekeerd wat het schadebedrag was minus de restwaarde van het wrak.
 
Heb je die helm toevallig bij motozoom gekocht? :P

Wat is de dagwaarde volgens jou verzekering van de motor? Als de reparaties meer gaan kosten dan wat jou motor vandaag de dag waard is dan wordt hij optisch total loss verklaard.
Je bedoelt economisch total loss. En dat is wanneer de reparatiekosten tweederde of meer van de dagwaarde bedragen.
Ik las dat de fiets voor 1700 gekocht is op de ANWB site staat. Ga er dan maar voorzichtig rekening mee houden. Men onderschat vaak wat er allemaal kapot is bij een klein schuivertje.. Het arbeidsloon telt ook zwaar mee.

@TS: succes!
 
Laatst bewerkt:
Helm controle kan je soms door de fabrikant laten doen. Als je weet cq ziet dat er een redelijke klap mee gemaakt is dan zou ik voor de nieuwe helm gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan