Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Onmiddellijk The Big One?..

Roland XX

Rookie
8 nov 2004
22
0
Universe X
Kocht jij onmiddellijk een 1000 cc of zwaarder zonder ooit tevoren een motorfiets of zelfs brommer tussen de benen gehad te hebben?...
 
Nee, maar die 1000'ers zwaaien ook niet zonder beschermende kleding

Ben wel direct op een 750 SRAD gestapt na een brommertje en ruim lessen
(so far, so good)
 
lijkt me niet zo slim

ik ben begonnen en rij nog steeds een 600 thundercat
vind ik wel ff genoeg ben geen racer maar toch van een 500 gelijk naar een 1000
lijkt me niks en ik droom nu teminste nog om ooit een blackbird te rijden
en als ik dat gelijk had gedaan rij je gelijk aan de top van vermogen
valt er toch niets meer te droomen toch
 
hier heb ik pas nog een mooi stukkie over gevonden op gixxer.com
check dit maar ff: (
beste lap text
)


jajaaja, ik weet het, maar het is zeker wel het lezen waard!
 
en hoe bevalt dat

lijkt me wel wat om gelijk op een 1100 te stappen


Waarom zou je? Zul je nooit weten of je het uiterste uit die 650 hebt weten te halen. Met die 1100 gaat dat namelijk zeker niet lukken. Niet omdat je het niet zou kunnen, maar gewoon omdat je dan het verkeerde land hebt uitgekozen om in te wonen.

Edit:
[me]Tuckson vindt alleen maar het gas open draaien op de Duitse autobahn ook weinig met grensverleggend rijden te maken hebben.
[/me]




Mvg
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #9
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik vind de Blackbird een toffe machine.
Je kunt het een semi racer of een semi toermotor noemen. Comfortabel (niet van het Goldwing niveau natuurlijk) en zeer snel indien gewenst.
In het begin (4 tot 5 weken) voel je wel het gewicht, 230 kg netto., maar daarna went het en begint het echt lekker te rijden.
Door de injectie kan het vermogen (met de nodige zelfdicipline!)perfect onder controle gehouden worden.
Ik ben zeer tevreden.
 
Ja. Ik had nooit met een brommer of een motor gereden... en toen kocht ik mijn Blackbird Injectie...
En zeg 's eerlijk, denk je dat je die Blackbird nog een lesje kan leren? Of kan die Blackbird jou nog een lesje leren?

Hoe dan ook, waanzinnig snelle fiets die 1100XX, veel plezier ermee
 
Niet moeilijk om eerlijk te zijn: ik heb nog veel te leren en onderschat die Blackbird zeker niet.
Thanks voor de wensen.
 
hier heb ik pas nog een mooi stukkie over gevonden op gixxer.com
check dit maar ff: ((Afbeelding)beste lap text(Afbeelding))jajaaja, ik weet het, maar het is zeker wel het lezen waard!

mooi verhaaltje..

ow ja.. k heb sinds dik 2 maanden mn eerste motor en dat is (jawel!) een SV650S
hij is begrenst op 25 KW en omdat hard rijden in rechte lijn niet echt een optie is, heb ik alle tijd om aan mn bochtentechniek te schaven..

even leren rijden is niet verkeerd (wel jammer dat t 2 jaar is.. 1 zou k genoeg vinden) wat me wel opvalt is dat alle mensen die ik erover spreek (niet-motorrijders) gelijk vragen hoe hard ie nou op top gaat... en dan kan ik ze weer uit gaan leggen dat ik dat nog nooit gehaald heb (hoogstens 140-150) omdat ik bochtjes veel leuker vind

dijkjes zijn keigaaf!

p.s. moraal van t verhaal.. lekker relaxed bochtjes rijden op n minder snelle motor is veel gaver dan verkrampt op je snelheidsmonster...
 
Tegenwoordig is vaak het enige verschil tussen een zware en lichte sportmotor het vermogen en koppel. Als je daar op kickt moet je gelijk een zware kopen, kan je lekker keihard rechtdoor knallen. Een 600 is niet eens zoveel langzamer maar wel wat vergevingsgezinder als je, in je enthousiasme, wat al te vlot het gas opendraait. Lichte motorfietsen zijn trouwens ook nog een beetje goedkoper.
 
Niet moeilijk om eerlijk te zijn: ik heb nog veel te leren en onderschat die Blackbird zeker niet.
Thanks voor de wensen.

goed worden wens je ook veel plezier met de xx

ik hoop dit plezier ook ooit te krijgen met een xx

maar ben voorlopig nog niet uitgekeken op mijn Thundercat
 
Kocht jij onmiddellijk een 1000 cc of zwaarder zonder ooit tevoren een motorfiets of zelfs brommer tussen de benen gehad te hebben?...

Wel veel brommer gereden, maar mijn eerste motor is inderdaad een 1000 cc
Is allemaal relatief hoor, maat van mij rijd op een 750 cc, maar dat is dan wel weer een Gsx-r 750 2004, en dat gaat een stuk harder dan mijn 1000cc dus...

Ik wil alleen maar zeggen dat de cc's tegenwoordig niet eens alles meer zeggen.

Mijn fiets.
 
Laatst bewerkt:
Ja dus, maar geen ss. R1150RT. Eerste motor, nooit op tweewieler met motor gezeten. 1 Jaar: 35.000 km, only for fun.
Alles lukt al redelijk goed, behalve dat motorrijden

Gebruik je mond (vragen aan ervaren ratten), ogen (kijken naar... juist ja) en verstand. Loopt wel los dan.
 
Zo'n SV1000s is idd. een erg gemakkelijke motor en persoonlijk vind ik het verschil met z'n kleine broertje niet eens zo groot. Opstappen op een supersport vind ik een totaal ander verhaal. Knappe vent als je een ZX10r als eerste motorervaring weet heel te houden, zeker met dit weer.
 
1e motor dus de VFR800Fi...

Wel proefgereden op Fazer en Bandit 600....maar ik vond het verschil met m'n lesmotor te klein... (vol gas was niet echt boeiend in mijn optiek)
Bochtenwerk van de Bandit is trouwens wel superb !!!

Ik was bang dat als ik een van bovennstaande motoren zou kopen dat ik na ~3 maanden uitgekeken zou zijn op m'n fiets... en dat zou toch erg jammer zijn.


Ik ben dus gevallen voor (en niet met) de VFR800... altijd al een beetje me droomfiets.. en qua prestatie.... een intimiderende eerste motor.
MAAR... omdat de VFR zo "vriendelijk" op het gas gaat en de wegligging erg goed is, totaal geen problemen met het extra vermogen gehad.

Ik rij momenteel ook gewoon door, ondanks het slechtere weer (alleen met mooi weer rijden is ook geen ervaring opdoen)

Je kan gerust (IMHO) op een relatief zware motor beginnen.... het hangt af van het karakter van de motor en de instelling van de bereider.
 
In april dit jaar een omgebouwde Yamaha FJ1100 (125 pk) gekocht. Wel heb ik toen ik 17 jaar was 1x op een kawasaki 750cc gereden van mijn oom (op een verlaten weg en alleen opschakelen tot de vierde versnelling), die rit ben ik nooit vergeten. Eind mei van dit jaar (16 jaar later) mijn eerste 'echte' les gehad op de motor. Inmiddels al mijn A-rijbewijs gehaald en nu echt aan het leren

 
Ik ben/was oud genoeg om direkt met mijn (belgisch) autorijbewijs op alle motoren te mogen rijden (kunnen is een ander paar mouwen). 2 jaar op een ouwe virago 535 (zonder lessen > eigenwijs!), daarna een (okkazie) divi900 gekocht ... paar 10duizend km later heb ik er nog altijd geen enkele kras op gekregen (hout vasthouden) ...
 
ja min motor valt denk ik niet onder een big one,hij is maar 235 kilo met 135 pk (waarschijnlijk begrenst op 100pk),ik ben er op begonnen
 
Ben van me crossbrommert overgegaan op een 1100 custom (wel 25 kw helaas) maar die is makkelijker om op te rijden, hijs stabieler, remt beter, stuurt scherper en heb een stuk meer grip en dat terwijl k nu toch iets van 20x zoveel power heb.

nu moet ik ool eerlijk toegeven dat bij mijn ratbike yamaha Dt brommert alleen wat aandacht is uitgegaan naar t blok...
 
900cc hier. De bekende XJ900. Een toerfiets.
Zwaar, log, maar het rijdt heerlijk. Genoeg koppel onderin, van 2000 zo naar de 8000 toeren in 5. Geen centje pijn.

Je kan best op een zware fiets stappen. Als je maar niet harder gaat dan je zelf verantwoord vind.
 
Ben deze zomer begonnen op een R6 2004. Na een 650GS lesmotor. Compleet anders en de R6 KAN een beest zijn. Maar dat ligt aan de rijder, niet laten opjutten door anderen en je koppie erbij houden.

Begin er nu echt wel aan te wennen en rij er redelijk netjes mee, maar echt nog geen sprintjes en wedstrijdjes hoor.
 
na een 80cc en 125cc cross en verschillende brommers, heb ik nu voor mijn 25kw rijbewijs een aprilia rs125 uitgekozen, 2-takt idd.

veel ervaring opdoen, veel sleutelen en dan wss een R6 of duc 748.

op een R6 beginnen zou me iets teveel pret zijn