En gerelateerd daaraan, mensen in de file op de linkerstrook die denken "o shit, een motorrijder, laat ik die maar ruimte geven" en hem dan bijkans links aan de vangrail rijgen. Ik wacht altijd even met gas geven; wie zegt ons immers dat ze niet opeens de berm inrijden en van schrik net zo hard weer terug naar rechts vliegen? Ik vertrouw die gevoelsmensen nietWat me met de motor ook al verschillende keren is voorgekomen is dat er een bestuurder op het midden van de rijbaan (dus op de stippellijn) gaat rijden zodat je als motor net plaats hebt om voor te kunnen. Allemaal goed en wel dat ze mij willen voorbijlaten, maar wat als die dan plots terug naar links gaan zit je daar wel mooi tussen.
(ik had ooit een auto waarbij de mistlampen voor alleen konden branden als ik grootlicht inschakelde. dat was een uit Duitsland ingevoerde Peugeot 205 1.9 GTi, dus wellicht was dat een duitse schakeling).
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.
Ik heb een automaat. als ik dat niet doe dan rijd de auto door rood.
Ik heb een automaat, als ik de rem niet ingetrapt houd bots ik tegen Mn voorligger. Hoe had jij dat anders in gedachten?Ik bedoel de mistachterlichten, had niet goed gelezen.
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.
Ik heb een automaat. als ik dat niet doe dan rijd de auto door rood.
Moet je in Engeland komen. Daar kunnen ze er helemaal wat van.
Je haalde niet rechts in, maar hebt een langzamer rijdende file op de linker rijstrook rechts ingehaald.
Wel eens aan je handrem gedacht?
Wel eens aan je handrem gedacht?
Dan alleen wanneer je neutral of park hebt ingeschakeld, want anders verneuk je de automaat.
Dan alleen wanneer je neutral of park hebt ingeschakeld, want anders verneuk je de automaat.
De automaat(en) van mijn ouders zet(te) ik in N voor het stoplicht, die auto's begonnen zo onwijs te schudden in D en op de rem, net wel/niet te vergelijken met wegrijden op de koppeling zonder gas te geven.
Wat is het verschil tussen de voetrem of de handrem m.b.t. het verneuken van de automaat? In beide gevallen sta je gewoon stil.
Daarnaast heb ik altijd gedacht dat een automaat daar gewoon tegen kan. Wat gaat er dan precies kapot volgens jou?
Leg eens uit dan. Voor de automaatbak maakt dat volgens mij niet uit. Of ik nou in D de auto stil houdt met de voetrem of parkeerrem maakt toch geen verschil voor de bak? Of zie ik iets over het hoofd.
slijtage...Omdat er nogal wat verschillende (oudere) types automaat zijn, is er niet een sluitend antwoord te geven.
Ik beperk mij dan ook tot de modernere automaten.
met de voet op de rem heb je 2 standen. Licht remmen, auto wil naar voren kruipen dus koppeling slipt iets. Steviger remmen, bak ontkoppelt.
Op de handrem ontkoppelt de bak niet, waardoor slip op de koppeling, dus slijtage.
@Hanzzzzzzzzz: de handrem is toch ook een noodrem? Kan hij er onder het rijden ook niet opgezet worden?