Kun je je oude remblokken niet nogmaals monteren? Daar had je de problemen immers niet mee en zo sluit je weer wat uit...
klinkt toch echt als een schijf die niet recht gemonteerd is of een slinger heeft. Er is al een paar keer gevraagd om de slingering in de schijf te bekijken. doe dit nu eens een keer zonder naar andere zaken te wijzen.
Een pasvlak wat niet recht is kan het probleem zeker veroorzaken.
Benno
Een wiel blijft een wiel en een velg een velg, of het demontabel is of niet veranderd daar niks aan.
Wat betreft TS en zij Jawa.
Die is er na al zijn problemen die hij hier post nog steeds van overtuigt dat het een heel degelijke motor is die bijna nooit defect is.
als je de blokjes er even uithaalt loopt het wiel dan wel soepel of zit er misschien een zwaar punt in één van de lagers?
In hoeverre is het bij je Jawa mogelijk om een naaf/as "scheef" in de voorvork te zetten en dus een vreemd remgedrag te genereren?
Even zónder (te) "remmen": Als je je handlebars los laat op snelheid en je je fiets niet "stuurt" met je heupen.... Wat doet je voorvork dan én waar gaat je fiets heen?
met 'handlebars' bedoel je stuur?
Ehm, de motor spoort gelukkig netjes rechtuit..
Wat doet je motor als je alleen de achterrem gebruikt terwijl 'ie netjes rechtuit loopt zónder handen aan het stuur (of "handlebars")
-geen idee- om eerlijk te zijn,ik ga't voor je uitproberen..
kun je verklappen hoe & waarom?
Ehm, eigenlijk, de achterrem doet 't best maar rem hoofdzakelijk met voor en ja, ik kan 'm gerust op 't voorwiel zetten..
En geen ander voorwiel "proberen" maar eerder eens kijken naar je achterbrugophanging en achterwiel.