ontroesten

GiePilaar

Die hard MF'er
10 jun 2005
648
90
Denderhoutem
Facebook
Hoi,

Ik heb een garagebrand gehad. Ik heb al vele producten geprobeerd om het roet te verwijderen van men motoren, maar daar bestaat blijkbaar geen deftig middeltje voor.

Nu ben ik aan men wielen begonnen, alle staken van men cross en supermotard wielen, remschijven, ... zijn verroest. Nu is men vraag of daar wel een middeltje voor bestaat.

Ik heb al van enkelen gehoord dat de wielen in een vat cola leggen zou kunnen helpen. Klopt dit, of zijn er nog andere middeltjes voor?

alvast bedankt,

Grtz Bram
 
Dat weet ik, maar die kosten handen vol geld per motor. Er stonden 5 motoren en een hele boel onderdelen binnen. En zo'n besdrijven geven niet graag hun "geheimen" prijs (wat natuurlijk te begrijpen is :+
 
Ik vat alleen niet hoe je roest op je spaken krijgt van een beetje roet?

Als er met poederblussers is gewerkt, heb je een groter probleem.
( lees: véél groter probleem )
 
Laatst bewerkt:
Ik vat alleen niet hoe je roest op je spaken krijgt van een beetje roet?

Als er met poederblussers is gewerkt, heb je een groter probleem.
( lees: véél groter probleem )


Het is eigenlijk niet door het roet, volgens mij is het door de hitte in combinatie met de vochtigheid van het blussen gebeurd. alles moets er ook nog een maand blijven staan hoe het was, dus heeft de vochtigheid goed zen werk kunnen doen ;)
 
En dit dan, al geprobeerd? :D

images
 
Amoniak met water ? paar druppeltjes sla of oliefolie op een doekje ? zijn mogelijkheden bij rvs...

Opnieuw behandelen '' beits'' je hem met salpeter en fluorzuur geloof ik..


P.S

Gevonden wat ik zocht, innosoft b570... misschien heb je er wat aan.

http://www.emergo-metal.nl/


http://www.groen-kreatief.nl/webshop/index.php?p=productsMore&iProduct=84

Wel heeeeeeeeele goede handschoenen gebruiken als je met waterstoffluoride bezig gaat :o Lijkt me eigenlijk een beetje overbodig ook, met waterstoffluoride kan je beter glas etsen :+
 
Ik weet de naam niet meer, Maar het is te koop bij de brezan en ik heb hetzelfde ook gezien bij de doetam. Het is een roestoplosser, maar geen roestomvormer. Ik heb het zelf btw nooit geprobeerd..
 
rustyco heet het, net even opgezocht. De plaatjes zien er iig veelbelovend uit. Misschien is er iemand die het ooit gebruikt heeft? TS: probeer jij het anders even en laat het even weten of het echt zo goed werkt! Gr.
 
rustyco heet het, net even opgezocht. De plaatjes zien er iig veelbelovend uit. Misschien is er iemand die het ooit gebruikt heeft? TS: probeer jij het anders even en laat het even weten of het echt zo goed werkt! Gr.
heb het gebruikt en werkt enigszins..
full

waarom zouden ze er werkelijk bij vermelden, om er een staalborstel bij te gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan