ontstekingsprobleem

pitte

Die hard MF'er
26 sep 2004
843
12
Brugge
jups heb een vraagje mbt. de ontsteking van een dt250
Is een 6volt motortje.

ik heb een slechte vonk.
na het afhalen van het vliegwiel zag ik dat de hoogspanningsspoel niet meer geeisoleerd(de hars is eraf en de plaatjes liggen tegen elkaar)
nu heb ik me laten vertellen dat daardoor de vonk slecht is,ik ga naar een motorzaak om te informeren daarnaartoe en zei vertellen dat dat niet zo is en geen kwaad kan zolang dat ze niet tegen het vliegwiel zitten???
wie helpt mij hiermee
 
beste willem ,

het bougikapje kan het niet zijn want ik krijg al te weinig spanning voor de bougiebobijn
in het beste geval krijg ik iets van een 3volt :(

Spanning KAN zelfs daar in elkaar storten als het bougiekapje doorslag zou vertonen en al is het maar om af te strepen wat iets NIET is, zou ik, als ik zo'n kapje voor de grijp heb, minstens een wisselproefje doen.

Maar inderdaad, het meest voor de hand liggend lijkt
1: kapotte condensator; 2: versleten puntjes (nog genoeg "vlees" aan de zilvernok?).

NB: werkt ook het veer-gedoe van de puntjes nog wel lekker?
 
Laatst bewerkt:
als ik met ,meet ik op de kabels die toekomen op de boegie bobijn,dan zit de bobijn er niet tussen :) maar ik begrijp wat je bedoeld

vertrouwen is goed
controle is beter


en
meten is weten ,


2 zakens die veel waarheid bevatten,als ik aan een motor werk zijn dit 2 dingen die ik altijd in acht neem(anders ook hoor :+ )

zal nu enkele dagen het ding laten rusten en daarna er weer vol goeie moed aan herbeginnen

edit: oja het veertje is goed,en de puntjes sluiten goed
 
Ja, normaal gesproken blijven dan alleen de dikdradige spoel èn die condensator als verdachten over.

Helemaal uitgesloten is het niet, dat een wikkeling van die korte spoel een beginnende kortsluiting vertoont, maar dan verwacht ik er toch al gauw een brandlucht aan.
 
geen brandlucht.
heb in amerika een magneto enspoelen gevonden nog 3nachtjes slapen dan weet ik of ik hem heb,daarna nog een weekje wachten (post)en dan proberen he
is niks meer voor te krijgen via officiele kanalen(toch niet in belgie)en hier waren ze niet te dik gezaaid dus onderdelen zijn schaars |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan