Beste mensen van motor forum,
Gister is mij iets geks gebeurd. Ik reed op mijn Honda CBR 125 R uit 2004 naar huis en opeens kwam ik niet meer van de 1 omhoog, heel soms wel naar de neutraal, maar niet daar voorbij. Ik ben toen met 15km/h helemaal naar huis toe gereden. Toen hoorde ik toen ik bijna thuis was iets geks bij het motorblok vandaan komen en kon ik weer normaal schakelen. Ik dacht dat het weer goed was, maar dit bleek niet zo te zijn. In de laatste straat lukte het opeens weer niet om omhoog te schakelen. Thuis even snel gekeken naar verschillingspook en koppeling, maar daar heb ik niks geks aan gevonden. Bij mijn motor is het wel bekend dat de koppelingsplaten plakken. Voordat ik weg rij moet ik hem altijd in de 1 zetten en op en neer gaan zodat hij los springt. Iemand tips/ideeën? Ik heb namelijk echt geen idee hoe ik dit het slimste aan kan pakken.
Gister is mij iets geks gebeurd. Ik reed op mijn Honda CBR 125 R uit 2004 naar huis en opeens kwam ik niet meer van de 1 omhoog, heel soms wel naar de neutraal, maar niet daar voorbij. Ik ben toen met 15km/h helemaal naar huis toe gereden. Toen hoorde ik toen ik bijna thuis was iets geks bij het motorblok vandaan komen en kon ik weer normaal schakelen. Ik dacht dat het weer goed was, maar dit bleek niet zo te zijn. In de laatste straat lukte het opeens weer niet om omhoog te schakelen. Thuis even snel gekeken naar verschillingspook en koppeling, maar daar heb ik niks geks aan gevonden. Bij mijn motor is het wel bekend dat de koppelingsplaten plakken. Voordat ik weg rij moet ik hem altijd in de 1 zetten en op en neer gaan zodat hij los springt. Iemand tips/ideeën? Ik heb namelijk echt geen idee hoe ik dit het slimste aan kan pakken.