Ook gekken op een motor kom ik tegen

suzuki gsx600f

Die hard MF'er
25 feb 2003
913
0
Capelle aan den IJssel
Had op weg naar huis weer wat aan mijn achterwiel hangen.

Kom ik van de snelweg (A16)af bij afslag Kralingen/Prinsenland ga de snelweg onderdoor en stopt voor de verkeerslichten op de J.Dutihlweg.

Hoor ik een hoop gegrom en kijk eens naast me. Denk aan een Golfje met petje.
Nee, niks, kijk nog eens en hoor weer VROOOEEEEM VROEEEM.

Denk het zal toch niet he !! Toch niet een Golfje, zat nog aan het forum hier te denken.

Zie schuin achter me op de volgende baan een voorwiel van een motor die staat te blazen. Wel op de verkeerde baan de snelweg op, maar wilde duidelijk rechtdoor.

Denk leuk !! Effe een sprintje bij het verkeerlicht.

Licht groen en weg zijn we.
Ik ben een heel stuk sneller en de 1e bocht komt eraan en ook de plaats waar mensen oversteken.
Deze bocht kan je als je een echte goede rijder bent kan je er met 90 door.

Ik ga er met een bescheiden 70 door. Gevolgd door een recht stuk van 150 meter en een bocht naar rechts met een T-splitsing ertussen.

Op het rechte stuk laat ik mijn gas los daar die kruising best listig is met vlak die bocht ervoor.En rij verder met 45.

Komt die gozer me voorbij blazen als een gek.
Blijkbaar gefrusd dat ie alleen mijn achterlicht zag.

Gaat me voorbij, zit er een gozer achterop, type Golf rijder met petje zonder helm !!!! Die had ik niet gezien zo schuin achter me.

Logisch dat ik hem eruit trok denk ik al, zonder bijrijder was je me wel voorbij gekomen.

Plaats van te remmen voor de bocht haalt ie het niet en vliegt zo de tussenberm waar een lichtmast staat op, mist de mast op een haar na.
Komt op de andere weghelft nog net op tijd stil om een tegemoed komende auto te ontwijken.
Auto stopte gelukkig ook, zag die gek zo op hem afkomen.

Zit die meloot achterop te lachen.

Ik denk, je hebt al het geluk op de wereld, 25 cm verder en je was dood.

Schudde mijn hoofd en reed maar rustig door.
 
Wat is daar nou weer gek aan ??? petje heplt ook
wel heus wel hoor als je valt, want eerst slijt je
petje en dan pas je hoofdje. Enneeeh, is tog lachuh
mede-mensjes de stuipen op het lijf jagen door spook
te gaan rijden ????

vet cool man ! (not :( )
 
Ik denk dat hij heel veel geluk heeft gehad.
Voor hetzelfde geld had hij het niet na verteld.

1503.gif
 
Sukkels, als ik aan dat petje denk. Dan denk ik aan die mop van die flat, waar ze een pet en een helm naar beneden gooien. Ik zal hem niet verder vertellen want het was een belgen mop...oepss :+
 
Zeg waar kan je zon petje kopen?

Is die ook wettelijk goedgekeurd?

En in welke kleuren?

Maar even serieus, wat jij in principe aanhaalt kom ik ook vaak tegen het is dan even een kwestie van cool blijven en je niet laten meesleuren. Maar dat beest in me zit dan wel te schreeuwen @#$@#$ GASSSSSSSSSSSSS en laat hem maar es zien hoe je een bocht neemt! Je laat je toch niet t e grazen nemen! Maar dan komt er zon ander ventje die me een film laat zien van al mijn ziekenhuisbezoekjes...vaak meer halfdood dan levend en dodelijke ongelukken veroorzaakt door wild things (ik heb mij daar gelukkig nooit schuldig aan gemaakt) in het verkeer.

Damned ik word ouder papa..je had toch gelijk!

Tijd voor een nieuwe film van ghostriders
 
Het is fout, het is weer eens goed afgelopen en ik zal het zeker niet goedpraten maar ik denk dat elke ervaren motorrijder een rugzak vol heeft van dit soort foute actie's.
die blunders en manouevres waar je de volgende dag nog het schaamrood van op de kaken kreeg maken je uiteindelijk de motorrijder die je nu bent.

en als je dan alles overleefd hebt zie je dit soort acties hoofdschuddend en met rillingen op je rug aan, maarja er is helaas maar een manier om ervaring op te doen.

ugh... ik heb gesproken
 
Waarschijnlijk zat die badgast met het petje zijn maatje uit te lachen. Ze hadden net ervoor gewed dat de bestuurder wel met een rotgang die mast zou raken..... ;) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan