oordopjes + communicatieset?

BikerKarin

MF'er
18 jan 2010
197
0
Hoi,

Ik heb gezocht op dit forum maar nergens kunnen vinden...

Ben van plan oordopjes op maat te laten maken maar als ik samen met m'n vriend ga touren, wil ik hem wel kunnen horen met zo'n communicatiesetje (die zijn we overigens ook nog aan het zoeken dus tips welkom). :)

Weet iemand of dit mogelijk is, wat dit kost en waar ik zoiets kan vinden?
:?

Thnx :W
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is kun je, als de luidsprekers op de juiste plek zitten, je communicatie en navigatie nog horen. Kijk anders een even op het gps-forum van Waypoint. Daar is al zooooooooveel over dit onderwerp geforumd/t/dt?
 
Mijn vriendin en ik hebben een Scala Rider Q4 teamset, en ook allebei oordopjes aan laten meten. De speakers van het communicatie setje zitten recht voor je oren, en ik kan mijn vriendin duidelijk verstaan! Dus is geen enkel probleem...
 
Wat ook fijn is ; als je helm een beetje stil is.
 
als je dopjes op maat hebt met goede filters kun je de frequenties die zo'n com setje doorgeeft nog prima horen

maar really? Niks over kunnen vinden?
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Alpine klik vind je misschien wel de info die je zoekt (en anders mail je ze ff). Daar meten ze ook de otoplastieken aan, zitten in Soesterberg, lekker dichtbij voor jou ;)

O ja, intercoms -> check de site van Mototronix klik iets verder weg, in Purmerend.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook een intercom icm Alpine otoplastieken.
Duidelijk verstaanbaar, is trouwens wel met 2 speakers.
 
Karin, otoplastieken laten aanmeten is zeer verstandig om gehoorbeschadiging te voorkomen.
Zelf heb ik Comfoors en Peet en ik hebben een tijd met onze VFR's rondgereden waarop ik Autocomm systemen met porto's had gebouwd.
We konden zo met elkaar praten, ik kon de navigatie horen en wanneer ik alleen reed kon ik ook nog radio beluisteren. Dit was allemaal geen probleem icm de otoplastieken.
Ik denk dat er nog wel genoeg info over te vinden is op het VFROC forum.
 
Een aantal merken dat otoplastieken maakt, kan daar ook speakertjes inbouwen. Die zijn bedoeld als in-ear monitors voor muzikanten. Die dingen zijn echter gruwelijk duur. Ik heb pas ff zitten zoeken, maar ik geloof dat er onder de €300,- niets te vinden was. O.a. Sonomax heeft zoiets in het assortiment.

Andere optie zijn gewone in-ear oordopjes. Die sluiten meestal ook je oor af, je hoort dan alleen ook de omgeving slecht.

Wat ik zo gelezen heb, is de beste optie gewoon normale otoplastieken en de speakertjes die bij je communicatieset zitten. Je filtert de herrie weg, de frequenties die je wilt horen komen wel goed door.

Overigens is er genoeg over te vinden op het forum hoor!
 
Ik heb zelf ook dit probleem. Mijn vriendin heeft sinds vorig jaar haar rijbewijs gehaald en heeft een eigen motor. Nu zoeken we een systeem dat je kan gebruiken samen met je oordoppen. Nu zie de Skala rider Q4 powerset vaak aanbevolen als set. Maar op de plaatje lijt het erop dat deze set in-ear speakers gebruikt. Dit gaat denk ik niet samen met oordoppen.

Kan de skala rider ook ipv met in ears ook worden uitgerust met speaker die je in de helm inbouwt?
 
Ik heb zelf ook dit probleem. Mijn vriendin heeft sinds vorig jaar haar rijbewijs gehaald en heeft een eigen motor. Nu zoeken we een systeem dat je kan gebruiken samen met je oordoppen. Nu zie de Skala rider Q4 powerset vaak aanbevolen als set. Maar op de plaatje lijt het erop dat deze set in-ear speakers gebruikt. Dit gaat denk ik niet samen met oordoppen.

Kan de skala rider ook ipv met in ears ook worden uitgerust met speaker die je in de helm inbouwt?

Deze set maakt gewoon gebruik van speakertjes.
Tjek ander even op het forum van www.gps.nl daar is meer dan genoeg over deze en andere sets te vinden.
 
Hoi wij gebruiken de Interphone F4 en in combinatie met op maat gemaakte oordoppen. Als die de juiste filters hebben en de windfrequentie er dus uitgefilterd wordt, dan zal het zo zijn dat je het gesproken woord beter verstaat dan zonder oordoppen. Want die frequentie wordt er dus niet uitgefilterd.
Ik kan tot ruim boven de 140 km/u m'n lief verstaan via de BT en naar muziek lusiteren en zonodig de telefoon aannemen, als ik haar zoek heb gereden :) Want BT heeft een beperkt bereik immers.
 
Ik denk niet dat mijn telefon bluetooth heeft, of eigenlijk, ik heb geen idee of mijn telefoons dat hebben. Maar telefoneren tijdens het rijden lijkt mij niet ideaal. Ik weet ook niet of ik muziek wil luisteren tijdens het rijden, ben bang dat dat teveel afleid. In de auto ga ik ook niet beter rijden met muziek aan.
 
Ik zeg ook niet dat het moet. Maar het kan... Ik gebruik de tleefoon ook alleen als het moet, maar ik moet voor mijn werk nu eenmaal om de maand 24X7 bereikbaar zijn en dan wil ik ook wel eens kunnen rijden he. En als mijn lief me niet meer kan vinden, dan is het makkelijk om te bellen via dit systeem ipv helm af, telfoon uitgraven, bellen, waarna ik de tel wel/niet hoor, moet stoppen, telefoon uitgraven en te laat enz.
 
Ik zeg ook niet dat het moet. Maar het kan... Ik gebruik de tleefoon ook alleen als het moet, maar ik moet voor mijn werk nu eenmaal om de maand 24X7 bereikbaar zijn en dan wil ik ook wel eens kunnen rijden he. En als mijn lief me niet meer kan vinden, dan is het makkelijk om te bellen via dit systeem ipv helm af, telfoon uitgraven, bellen, waarna ik de tel wel/niet hoor, moet stoppen, telefoon uitgraven en te laat enz.

Zou ook werkelijk niet weten hoe je een mobiel moet aansluiten op een bluetooth netwerk. Of je dan je telefoon moet bedienen. Je moet toch het nummer opzoeken in je lijst. Hoe doe je dat dan met helm op handschoenen aan etc?
 
dat heb ik opgelost met sneltoetsen.

ik bel maar weinig mensen onderweg, en die zitten onder een sneltoets

gebeld woren kan wel, en dat doe ik middels automatisch beantwoorden

ik heb een autocom en harde autoplastiken

gaat tot 160 prima.

ook heb ik een bike to bike setje kenwood tk 3201

bespaar daar niet op is mijn mening
iedereen die er wel op heeft bespaard en die ik ken hebben inmiddels ook een echte set gekocht en de inferieure rommel in de kast liggen
 
dat heb ik opgelost met sneltoetsen.

ik bel maar weinig mensen onderweg, en die zitten onder een sneltoets

gebeld woren kan wel, en dat doe ik middels automatisch beantwoorden

ik heb een autocom en harde autoplastiken

gaat tot 160 prima.

ook heb ik een bike to bike setje kenwood tk 3201

bespaar daar niet op is mijn mening
iedereen die er wel op heeft bespaard en die ik ken hebben inmiddels ook een echte set gekocht en de inferieure rommel in de kast liggen

Klopt!
Die crap van de lidl werkt dus echt niet! Deze intercom setjes kreeg je een x aantal jaar geleden bij de moto73 en zijn dus echt geen bal waard! Boven de 50 hoor je alleen nog maar gekraak...
 
Zou ook werkelijk niet weten hoe je een mobiel moet aansluiten op een bluetooth netwerk. Of je dan je telefoon moet bedienen. Je moet toch het nummer opzoeken in je lijst. Hoe doe je dat dan met helm op handschoenen aan etc?

Dat is vrij simpel: Ik gebruik de Garmin daarvoor. De telefoon is aangemeld bij de Garmin en de headset ook, de Garmin gebruik je dus om je telefoon die ergens opgeborgen zit te bedienen. Dat gaat heel simpel qua aannemen van de telefoon. Maar bellen is wat listiger, scrollen in een lijst of de naamspellen al rijdend, en dat doe ik dan ook eigenlijk nooit. Mijn vriendin zit, meestal, onder redial dus dat gaat weer wel.
 
Hoi,

Ik heb gezocht op dit forum maar nergens kunnen vinden...

Ben van plan oordopjes op maat te laten maken maar als ik samen met m'n vriend ga touren, wil ik hem wel kunnen horen met zo'n communicatiesetje (die zijn we overigens ook nog aan het zoeken dus tips welkom). :)

Weet iemand of dit mogelijk is, wat dit kost en waar ik zoiets kan vinden?
:?

Thnx :W
Wij gebruiken de oordopjes van Alpine , de intercom
en de zender van motor naar motor van Baehr, niet echt goedkoop, maar een investering voor jaren, (wordt bij verv. motorfiets overgebouwd)
 
Terug
Bovenaan Onderaan