Oordopjes met luidsprekers?

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Zoals de topictitel al doet vermoeden vraag ik me af of er oordopjes zijn met ingebouwde luidsprekertjes? Dus een mini-luidspreker na de demping?

Ik rijd nu me 3M dopjes in die in feite alles dempen (heerlijk rijden, en 0,0 last van ruis) maar omdat de gratis voorraad opraakt wil ik over op Alpine oordopjes.

Dus voordat ik de financiele sprong maak (ik las dat de gemeten oordopjes zo'n 99 euro kosten) de vraag of de beschreven dopjes met luidspreers bestaan?

-edit-
Kennelijk zijn ze er! - ik ben nog druk op zoek, maar vooralsnog zijn hier enkele mogelijkheden:
http://www.mp3shop.nl/product/16076 - al aanbevolen door 3 personen in dit topic
http://www.mp3shop.nl/product/16105 een aanrader uit het tweakers topic.. maar dat is dus meer voor de geluidseigenschappen dan voor de demping

De oplossing: http://headwize.com/projects/cmoy4_prj.htm
 
Laatst bewerkt:
ja ze zijn er!! en goede ook..alleen hangt er een flinke prijskaat aan..heb er ook eens naar lopen kijken en zoekn... vanaf d8 ik ong 200 tot 1000 euro voor setje... sterkte met de zoektocht
 
Zelf heb ik de Sony MDR-EX71SL. Kosten rond de euro 55. Maar ik vind het geen feest moet ik zeggen. Weinig demping, weinig comfort.

Doordat de demping laag is, blijft het gebulder van je helm goed hoorbaar. Dat zijn met name lage tonen, waardoor de lage tonen in de muziek 'gemaskeerd' worden. Anders gezegd houd je alleen de hoge tonen van de muziek over. Met name bij dance-muziek irritant; het klinkt dan alsof je de 'bas' van je stereo helemaal weg hebt gedraaid. Misschien dat het bij andere muzieksoorten, bijvoorbeeld bij muziek waarbij de zanglijn dominant is, nog wel goed te doen is.
 
Alpine meet otoplastieken met demping aan. Als je aangeeft dat je ook muziek wil luisteren, dan hebben ze een Sony koptelefoontje wat erinplugt, maar dit moet je wel aangeven VOOR dat de otoplastieken worden gemaakt, zodat ze de dempers dieper in de otoplastieken kunnen maken. Anders plug je die Sony erin en steken die teveel uit en dat doet pijn in je helm.
 
Oh, en het aanmeten van otoplastieken = 90 € en de Sony koptelefoon is 49€ [dacht ik], maar bel Alpine in Soesterberg voor het bedrag.
 
Op de earmo site (http://www.gehoorbescherming.nl zoals hierboven al aangegeven door fully) hebben ze inderdaad oordoppen met luidsprekers. Omdat die site zo onduidelijk is als de kriebel heb ik ze even gemaild met onder andere of ze stereo spul hebben (dus in beide doppen een luidspreker), op de site zelf leek het er niet op, wat helaas bevestigd wordt door Reprobate.

Ik zal Alpine ook maar even verder onderzoeken, mailen en bellen. Ik heb namelijk niet kunnen ontdekken op de website dat ze echt doppen met luidsprekers verkopen.

ps. Ik rijdt nu 3 jaar lang met 3m doppen in die in feite alles dempen, zowel schadelijk als niet schadelijk met het gevolg dat ik in feite doof op de motor zit. Eigenlijk bevalt dat prima, al is het niet echt veilig natuurlijk. Iemand ervaring met zowel "doof" als gedempt rijden? - Wat rijdt prettiger?
 
Gedempt rijdt prettiger.

Ik heb voor muziek een iPod gekoppeld aan de headset van mijn intercom. Dit kan je ook los kopen bij GPS in Notter - gewoon een standaard headset met een PS/2 naar 3.5mm stekkertje. Ook handig als je een keer bij mij achterop gaat, dan kan je commentaar leveren op mijn bochtentechniek... :X
 
Maarrrrrr.. dan heb je dus geen enkele demping wat dan ook? - daar zit ik zeker niet op te wachten.

Ik heb inmiddels een mailtje terug van Alpine.. en motosafe+luidsprekers kan niet, wel kunnen ze een op maat gemaakt oordop voozien van de luidsprekers.. maar schijnen ze te denken dat je dan in de knoiei komt met je helm (door uitstekende delen van de oordop).. Ik houdt dit laatste us even in het achterhoofd.. vooraalsnog nog even verder googlen dus.
 
Ik heb zelf Shure E2 in-ear headphones voor allerlei toepassingen. Met name gewoon voor m'n iPod in de trein of op de fiets. Ze dempen enorm goed, vooral met de schuimen opzetstukjes ipv die van zacht plastic. Zo goed zelfs, dat ik het haast vervelend vind om ze op de fiets op te doen omdat ik werkelijk STUKKEN minder hoor. (met muziek uit al zelfs)

Ze dempen natuurlijk lang niet zo goed als professionele oordoppen, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Hoe ze het op de motor doen: geen idee, ik heb m'n A-rijbewijs nog niet ;) :P
 
Laatst bewerkt:
Reprobate: Ik heb nog geen antwoord van Earmo (jawel, ook die maar meteen een mail toegeschoten) maar die earmo octoplsten zijn volledig dempende oordoppen met maar 1 luidspreker in de set toch?
 
KOSS 27030 "Stereo Kopfhorer - The Plug"

Verkrijgbaar bij MediaMarkt vor 34 EURO

Ik gebruik ze, na vergelijking met vele andere, en ben uiterst tevreden. Platte uitvoering van de speakertjes (helm!) en oordopjes met zogenaamd "traag schuim". Gewoon samenknijpern en de mousse past zich aan in de gehoorgang.
Goede demping zonder volledig geïsoleerd te zijn van het verkeer.

En, goede geluidskwaliteit in verbinding met GPS of MP3 :]
 
ik heb ook Koss 'the Plug'

Maar heb ze op de motor nog niet veel gebruikt, op de fiets zweer ik erbij, filteren veel omgevingsgeluid waardoor je de muziek ook niet zo hard hoeft te zetten.

Geluidskwaliteit is idd erg goed!

Op de motor vind ik het vooral lastig om het juiste volume te kiezen zodat je de muziek goed kunt horen op bv de snelweg maar niet helemaal gek wordt op het moment dat je onder aan het afrit staat of rustig door een dorpje rijdt. Komt bij mij de (verkeers)consentratie niet ten goede als de muziek te hard staat.

edit: hier trouwens een heel lijstje met in-ear hoofdtelefoons.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook the Plug van Koss, heb hier zelf een volume stekkertje tussen geknutseld......kleine scrotum draadjes... B|

Werkt perfect, goede demping en nog beter geluid.
 
hmm dat is dan al 3-0 voor the plug, hij staat genoteerd. en voor 25 euro eigenlijk altijd wel het gokje waard :)

Die plug is op de snelweg nog bruikbaar? en om het vragenuurtje maar meteen compleet te houden, hoe zit het met die rubberen omhulseltjes? Lijkt me niet dat die eeuwig meegaan, mijn 3M doppen gebruik ik vaak maar 2 ritten voor ik ze wegmieter en de volgende set pak.
 
Reprobate: Ik heb nog geen antwoord van Earmo (jawel, ook die maar meteen een mail toegeschoten) maar die earmo octoplsten zijn volledig dempende oordoppen met maar 1 luidspreker in de set toch?
Ja, al zijn ze niet 'volledig dempend' maar zijn het oorfilters, die hoge tonen uitfilteren. Anders hoor je meteen helemaal niets meer.

Een KOSS isoleert wel, maar kan nog steeds gehoorbeschadigende fluittonen doorlaten. Ze zijn ook niet als Alpine en EARmo bedoelt voor dat doeleinde, daarom zijn ze ook niet te koop bij Audiciens.

Wat betreft die rubber flapjes van de KOSS, die lijken veel op de universele oorfilters van Alpine. En die houden het best wel even uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan