Op de motor door Marokko?

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Een paar vrienden en ik zijn van plan om rond oktober door Marokko te trekken op off-road motoren.
Ik was zelf van plan om een vrij nieuwe tweedehands XT600E te kopen,terwijl een andere vriend óf met z'n GasGas 250 EX te gaan, of op z'n Varadero die voor off-road natuurlijk veel minder geschikt is.
We gaan dan met een bussie van San Sebastian naar Marrakech om daar te beginnen en via de kust de atlas in te trekken.
Iemand ervaring met het rijden in Marokko? Aan te bevelen gebieden etc? Ro maybe?
Flauwe marrokanengrappen mag maar niet teveel please! ;)
 
Marokko lijkt me een erg mooi land om in te rijden. Ben er zelf 1 keer geweest (vrij lang geleden) en had toen geen motorrijbewijs, maar ben wel met een grote truck de bergen en de woestijn in geweest :) .
Hou er altijd rekening mee voldoende water en eten mee te nemen, want Marokko is een behoorlijke woestenij! Je zal zien dat rond de steden (aan de kust) het wegennet redelijk is, maar zodra je een beetje landinwaarts gaat zal je zien dat het echt off-the-road :] wordt. Mis vooral de bergen en het woestijnlandschap (stenen en zand) niet. Is een geweldige ervaring :} :} :} :}
 
Of kijk even op www.travelmaniacs.nl. Ook veel Marokko-ervaring, en een reizigerstreffen in september om informatie uit te wisselen en verhalen van anderen te horen.
Ben zelf vier keer in Marokko geweest, de laatste keer januari/februari dit jaar.

Groeten Marcel
 
Nu hebben wij hier al kutterij genoeg met dat volk
moet je ze nog op gaan zoeken ook :? :? :? ...................
 
Dingen stelen schijnt daar net zo'n sport te zijn als frauderen met de belasting hier. En net zoals hier een brave huisvader zich verkneukelt omdat-ie 5 cent te weinig belasting betaald heeft, schijnen ze het daar zelfs leuk te vinden om de stickers van je tank af te peuteren.

Mijn schoonpa is er geweest met een paar jeeps: beetje achter Parijs-Dakar aankachelen. Daar hebben ze regelmatig mot gehad met de lokale politie (om niks, nouja, de lokale politie wilde wat bijverdienen), en een briefje van 10 euro in je rijbewijs scheen daar wonderen te doen.
 
waarom ga je niet lekker naar spanje ofzo of rusland dar word je ook niet berooft of vermoord hoor :X

ik heb trouwens geen hekel aan marokanen hoor,alleen die stelen daar heb ik een hekel aan!!!!
 
waarom ga je niet lekker naar spanje ofzo of rusland dar word je ook niet berooft of vermoord hoor :X
ik heb trouwens geen hekel aan marokanen hoor,alleen die stelen daar heb ik een hekel aan!!!!
Mijn ervaringen met marokanen in Europa zijn ook overwegend negatief,maar ik wil het land wel's leren kennen en zien hoe de mensen daar zijn.
Ik woon zelf in spaans-baskenland,btw.
 
ik merk dat velen voor oordelen zitten over de marokkanen.

kben zelf marokkaan en ik akn je vertellen dat diefstal daar zwaar wordt veroordeeld. Nederland zou er goed aan doen om al die kleine jochies daarnaartoe te sturen, dan zou het een stuk beter zijn.

Marokkanen in marokko zijn gastvij en vriendelijk, niet te vergelijken met die van hier.
 
ik merk dat velen vol vooroordelen zitten over de marokkanen.
kben zelf marokkaan en ik akn je vertellen dat diefstal daar zwaar wordt veroordeeld. Nederland zou er goed aan doen om al die kleine jochies daarnaartoe te sturen, dan zou het een stuk beter zijn.
Marokkanen in marokko zijn gastvij en vriendelijk, niet te vergelijken met die van hier.
Dat laatste wil ik zelf uitvinden. ;)
Heb jij nog aanbevelingen mbt mooie gebieden in Marokko om motor te rijden?
 
Marokko lijkt mij machtig om doorheen te rijden. Wat me ook geweldig lijkt is om door Turkije te gaan rijden, maar dat zullen jullie me waarschijnlijk ook afraden. Maar ik verwacht dat de Turken in Turkije en de Marokanen in Marokko heel gastvrij zijn.

Als ik de parallel van een fietsvakantie van me naar Italië kan trekken, dan komt het best wel goed. Mij werd ook afgeraden om door heel Italië te fietsen, maar mijn fiets stond daar anders een stuk veiliger dan hier in Nederland! En de automobilisten daar geven fietsers wel de ruimte, heel anders dan hier in Nederland, en zeker anders dan in Duitsland! Vooroordelen, laat je er niet te veel door leiden!
 
Ben er zelf ook in 1999 geweest 3 weeken dwars er doorheen met suzukieDR 600's

waanzinnig mooi daar, mensen erg vriedelijk en behulpzaam(oversteken van rivieren enz)

steelen daar?? dat laten ze wel uit hun hoofd!
als ze daar iets steelen worden ze zowat afgeschoten daar!

en inderdaad ik krijg ook de indruk dat al dat vullis(sory dat ik t zeg,maar t is personelijk) hier zit.

gewoon doen!!!!

wel handig als je frans spreekt(in de binnelanden spreeken ze niet of nauwelijks engels!!!) oktober? ik zou even cheken wat voor seizoen t is daar,volgens my stervens koud(wordt t zowiezo snachts!)
 
Ben er zelf ook in 1999 geweest 3 weeken dwars er doorheen met suzukieDR 600's
waanzinnig mooi daar, mensen erg vriendelijk en behulpzaam(oversteken van rivieren enz)stelen daar?? dat laten ze wel uit hun hoofd!
als ze daar iets stelen worden ze zowat afgeschoten daar!
en inderdaad ik krijg ook de indruk dat al dat vullis(sorry dat ik t zeg,maar t is persoonlijk) hier zit.gewoon doen!!!!
wel handig als je frans spreekt(in de binnenlanden spreeken ze niet of nauwelijks engels!!!)oktober? ik zou even checken wat voor seizoen t is daar,volgens mij stervens koud(wordt t zowiezo snachts!)
In t Frans redden we ons allemaal wel, ga alleen idd kijken welke temperaturen we rond die tijd hebben.
Zomer werd me iig afgeraden, en 's nachts zitten we toch in een hotelletje oid.
Bedankt voor de (nuttige) info!
 
Terug
Bovenaan Onderaan