Op vakantie met een sportmotor

De grootste: XL en dan in het zwart. Heb hem bij Campingsport De Wit in Schijndel gekocht kostte me iets van 200 gulden. Veel geld, maar al mijn spullen blijven droog en dat is me ook wel wat waard. Als je geen tent en/of matje meeneemt heb je aan een kleinere ook genoeg. XL is wel iets te groot om zo achterop te binden, vandaar dat ik het rekje heb.
Bij mij is er geen mogelijkheid tot rekje.
Jij trekt t vast met sjorbanden , toch?Wat doe je tussen je sjorbanden en je kappen?
 
Bij mij is er geen mogelijkheid tot rekje.
Jij trekt t vast met sjorbanden , toch?Wat doe je tussen je sjorbanden en je kappen?

Met dat rekje trek ik de tas alleen op het rekje vast. Zonder rekje aan de duosteunen en de duohandgrepen. Tussen spanbanden en kappen deed ik dan zo'n gele zachte poetsdoek. Of als ik langere tijd wegging plakte ik kaftfolie op de kap.
 
Iedereen bedankt voor de tips tot nu toe! Ik heb nu iets van 3000 km op me fiets gereden en heb het gevoel dat ik em nu eindelijk leer kennen. Ik zie het allemaal wel zitten, desnoods doen we er 4 dagen over!

Als ik geweest ben komt hier zeker een verslag + foto's! thnx
 
ik heb +- 1 week geleden deze Rol aangeschaft (dus niet de zijtassen)

10025319_720_FR.jpg


koste me 30 euro

afgelopen weekend heeft hij de test perfect doorstaan (weekendje moezel gereden)
je kunt er echt veel in meenemen en hij zat muurvast (ff trekbandje erover)+ regenhoes krijg je erbij
 
Joh, ik ben de afgelopen jaren met een R1 op vakantie geweest, geen probleem.
Tintelende vingers ed heb je alleen als je veel snelweg rijdt, als je binnendoor rijdt, beweeg je veel meer, en dan heb ik nooit last.

bagage neem ik mee in een tanktas en een sporttas op duozadel, vastgezet met twee sjorbandjes.
Spullen in sporttas in een plastic zak of vuilniszak, niks is zo waterdicht, ik heb nog nooit natte spullen gehad.

Ik heb nog paar foto's toegevoegd voor het idee.

yam-r1-99-bikepics-06920.jpg

yam-r1-99-bikepics-06917.jpg

 
ik heb +- 1 week geleden deze Rol aangeschaft (dus niet de zijtassen)

10025319_720_FR.jpg


koste me 30 euro

afgelopen weekend heeft hij de test perfect doorstaan (weekendje moezel gereden)
je kunt er echt veel in meenemen en hij zat muurvast (ff trekbandje erover)+ regenhoes krijg je erbij
waar heb je die gekocht en welk merk is het?

is'ie ook waterdicht? zucht regenhoes erbij sorry
 
Ik ben afgelopen jaar naar Italie geweest. De Dolomieten om precies te zijn. Hoe het was? Ik wit teruggg!!!!!!!!!!!!

Hoe bagage mee nemen? Ik had achterop een grote bagagerol van Lois, werkt goed hoor. Daarop een tent gebonden die we in de hele vakantie niet 1x gebruikt hebben. :z

Mijn vriendin had een mooie tas achterop en beide een tanktas extra mee. Het is gewoon de kunst zo min mogelijk zooi mee te nemen. Dat scheelt de helft.

Italie0001.jpg


Dit zijn dus 2x picci Italie afgelopen jaar.
Italie0002.jpg


We hebben overigens steeds 150 km gereden en dat ff stoppen om te tanken en ff de benen te strekken. Wij kwamen aan 650 km/pd het kan verder maar mijn vriendin had daar geen zin in en we hebben toch vakantie!
 
Je kan ook gewoon een kanozak/tas kopen. Is absoluut waterdicht en te koop bij een beetje buitensportzaak (Zwerfkei/Kathmandu/Bever oid). Gewoon op je buddy binden met een spin en klaar!
 
Ik heb sinds pas een 2e hands CBR600F waarmee ik ook op vakantie wil. Kun je nog wel bagage kwijt achterop als je met z'n tweeen erop zit? Of moet je zo'n rek erop laten zetten?
 
Ik heb sinds pas een 2e hands CBR600F waarmee ik ook op vakantie wil. Kun je nog wel bagage kwijt achterop als je met z'n tweeen erop zit? Of moet je zo'n rek erop laten zetten?
 
Dan wordt een rekje idd wel handig.
Heb ik ook gedaan, een CBR600, tanktas, 2 zadeltassen en een tas op het rekje achter het duozadel, want daar zat me vriendin, ging perfect.
 
Zorg dat je op tijd een pauze neemt. Het blijft vermoeiend.

Mocht het niet in twee dagen binnendoor lukken gewoon een dag extra pakken... niets zo erg als stressen op je eerste (of tweede) vakantiedag met de motor.
 
Heb nog ff een piccie gemaakt van m'n fiets met bagagerekje. Als ik het niet vergeet post ik volgende week nog een foto van m'n motor met bepakking.

full
 
Denk wel dat het zwaartepunt zo wel erg naar achter komt als je wat gewicht meehebt. Zou toch maar oppassen als ik jou was.

Is het niet beter met tassen die wat afhangen aan de kanten? De lak kun je altijd met zo'n doorzichtige folie overplakken zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
 
Denk wel dat het zwaartepunt zo wel erg naar achter komt als je wat gewicht meehebt. Zou toch maar oppassen als ik jou was.

Is het niet beter met tassen die wat afhangen aan de kanten? De lak kun je altijd met zo'n doorzichtige folie overplakken zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.

Niet zo benauwd. Dit gaat perfect zo, enne het is maar 20-25 kg. Het maakt allemaal niks uit: lange bochten, korte bochten niks aan het handje. Hoef er mijn rijstijl niet zo op aan te passen. Het is alleen wat breder. Zelfs lange doordraaiende bochten (>180 kph) geeft ie geen krimp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan