Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb wel even ingezeten over de grootte van het display. Blijkt reuze mee te vallen. Het is wel kleiner dan het originele dash, maar groot genoeg om goed af te lezen...
[afbeelding]
Nou maar eens proberen om het in één keer goed te monteren....
Als ik het wiel zo bekijk, zou een mooie plaats voor de sensor hier zijn....[afbeelding]
dat is je voorwiel-as klem, dat is geen mooie plek voor een beugeltje
ten eerste moet je daar niet aan klooien met plaatjes ertussen, ten tweede kan je sensor snel aan barrels gaan door steenslag etc, das zonde.
ik zou hem ergens netjes achter je spatbord wegwerken
bij een sleufgat moet je flenskop boutjes of een sluitring gebruiken dacht dat jij dat als boutjes-expert wel zou moeten weten
Beugeltje gemonteerd voor proef .....
[afbeelding]
Da's een hele mooie .... Ik ga 'm eerst aansluiten en dan bekijken waar ik 'm precies wil...
Goed.... eerste idee was om eerst volledig uit te denken hoe ik 'm ga aansluiten, en dan vervolgens alle draden netjes op lengte maken en aansluiten..... Maar
Te ingewikkeld allemaal... ook al is dit een universele meter, er komt weinig overeen met de Kwaak... Dan maar stap voor stap....
De temperatuurmeter
Met veel wringen kan ik bij de originele sensor, welke ergens achter de electronica zit. Het temperatuurbereik komt echter totaal niet overeen.... Bij koude motor geeft de dash al 235 graden weer, en 20 seconden na de start al buiten bereik. Omdat de maat totaal niet overeenkomt met de bijgeleverde sensor, en ik liever niet ga boren in het koelvloeistof-circuit, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Naast de waterpomp in het blok zitten 2 bevestigingspunten die ik niet meer gebruik. Ik heb besloten het punt direct naast de pomp op te boren, nieuwe draad te tappen en één van de 2 sensoren te monteren. Ik ga er even van uit dat dit stukje aluminium op een graad of wat dezelfde temperatuur zal hebben als de koelvloeistof. Maar dat zal blijken
Ziehier de gemonteerde sensor....
[afbeelding]
Ehm.... eerst 15+ graden en een nieuwe accu en dan nieuwe banden en dan hopelijk weereens rijden.... 2013 was bij deze een volledig motorloos jaar pfffffttt.