Op weg naar een ZXR4-RRR

Gaat dit projekt slagen ?

  • Tuurlijk

    Stemmen: 39 67,2%
  • Ik twijfel

    Stemmen: 8 13,8%
  • Niet echt

    Stemmen: 4 6,9%
  • Ik ken hem... dit wordt een ramp

    Stemmen: 7 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    58
Heb wel even ingezeten over de grootte van het display. Blijkt reuze mee te vallen. Het is wel kleiner dan het originele dash, maar groot genoeg om goed af te lezen... :Y

[afbeelding]

Nou maar eens proberen om het in één keer goed te monteren.... O-)

pro tip:

full
 

Da's een hele mooie :Y .... Ik ga 'm eerst aansluiten en dan bekijken waar ik 'm precies wil...

Goed.... eerste idee was om eerst volledig uit te denken hoe ik 'm ga aansluiten, en dan vervolgens alle draden netjes op lengte maken en aansluiten..... Maar :N

Te ingewikkeld allemaal... ook al is dit een universele meter, er komt weinig overeen met de Kwaak... :$ Dan maar stap voor stap....

De temperatuurmeter

Met veel wringen kan ik bij de originele sensor, welke ergens achter de electronica zit. Het temperatuurbereik komt echter totaal niet overeen.... Bij koude motor geeft de dash al 235 graden weer, en 20 seconden na de start al buiten bereik. Omdat de maat totaal niet overeenkomt met de bijgeleverde sensor, en ik liever niet ga boren in het koelvloeistof-circuit, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.

Naast de waterpomp in het blok zitten 2 bevestigingspunten die ik niet meer gebruik. Ik heb besloten het punt direct naast de pomp op te boren, nieuwe draad te tappen en één van de 2 sensoren te monteren. Ik ga er even van uit dat dit stukje aluminium op een graad of wat dezelfde temperatuur zal hebben als de koelvloeistof. Maar dat zal blijken O-)

Ziehier de gemonteerde sensor....
full
 
De snelheidssensor

Het meest bewerkelijke deel.... Zoals gewoonlijk wil ik met liefst bijgeleverde beugeltjes alles monteren, zij het dat deze nou niet echt passen. Het magneetje bijvoorbeeld is ongeveer 3 mm. groot en daar zit dus niets bij. Lijmen is geen optie en ik monteer 'm het liefst zo dicht als mogelijk bij de as i.v.m de krachten die het te verduren krijgt op snelheid. Ik wil 'm niet om m'n oren krijgen :P

Het blijkt een heel sterk magneetje te zijn en terwijl ik aan het kijken ben waar ik 'm wil gaan plaatsen schiet hij ergens in waar ik 'm niet meer uit krijg :$ .... Achteraf wel goed.....
Zie de plaats van de magneet:
full
 
Als ik het wiel zo bekijk, zou een mooie plaats voor de sensor hier zijn....[afbeelding]

dat is je voorwiel-as klem, dat is geen mooie plek voor een beugeltje :N

ten eerste moet je daar niet aan klooien met plaatjes ertussen, ten tweede kan je sensor snel aan barrels gaan door steenslag etc, das zonde.

ik zou hem ergens netjes achter je spatbord wegwerken
 
dat is je voorwiel-as klem, dat is geen mooie plek voor een beugeltje :N

ten eerste moet je daar niet aan klooien met plaatjes ertussen, ten tweede kan je sensor snel aan barrels gaan door steenslag etc, das zonde.

ik zou hem ergens netjes achter je spatbord wegwerken

Had ik ook al bedacht, tenminste dat ik niets aan de klem moet gaan doen. Ik heb echter nog ongeveer 1 cm draad over aan de achterzijde die niet gebruikt wordt. Voor zover ik nu kan zien, heb ik alleen sporen van steenslag aan de voorzijde van de vork, en niet aan de achterzijde.... Maar we zullen zien (het zou niet de eerste les zijn O-) )

Bedankt voor de tip !
 
Uiteindelijk ziet het er niet eens zo verkeerd uit. Ik heb de kabel vanaf de remklauw via de remleiding naar boven gevoerd. Helaas kan ik 'm nog niet testen, omdat ik intussen ook de toerenteller aan het aansluiten ben en de tank en het luchtfilter er ook af liggen '(

Moet ook de omtrek van m'n wiel nog invoeren :Y

Ziehier een overzicht van de kabel...
full
 
bij een sleufgat moet je flenskop boutjes of een sluitring gebruiken :9 dacht dat jij dat als boutjes-expert wel zou moeten weten :X

Klopt helemaal ... was mooier geweest maar daar is hier geen ruimte voor. Zaten er oorspronkelijk in maar toen paste de sensor er niet meer in. Ik heb zelfs de kop van de binnenste bout af moeten slijpen (1 mm.) Gelukkig zitten de 2 gaatjes in de vork precies aan het uiteinde van de sleuf zodat de beugel toch goed gefixeerd is. Zit uiteindelijk erg stevig en zonder speling. :Y De beugel vergroten zou een optie kunnen zijn, maar dan zit de sensor niet exact meer voor de magneet.

Ik ga de buitenste nog vervangen door een inbus-bout met sluitringetje.... Zie net op de foto dat dat wel kan... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel netjes gedaan, ik vind het persoonlijk niet storend, maar misschien een overall plaatje me anders doet denken.

Keep up the good work!
 
Da's een hele mooie :Y .... Ik ga 'm eerst aansluiten en dan bekijken waar ik 'm precies wil...

Goed.... eerste idee was om eerst volledig uit te denken hoe ik 'm ga aansluiten, en dan vervolgens alle draden netjes op lengte maken en aansluiten..... Maar :N

Te ingewikkeld allemaal... ook al is dit een universele meter, er komt weinig overeen met de Kwaak... :$ Dan maar stap voor stap....

De temperatuurmeter

Met veel wringen kan ik bij de originele sensor, welke ergens achter de electronica zit. Het temperatuurbereik komt echter totaal niet overeen.... Bij koude motor geeft de dash al 235 graden weer, en 20 seconden na de start al buiten bereik. Omdat de maat totaal niet overeenkomt met de bijgeleverde sensor, en ik liever niet ga boren in het koelvloeistof-circuit, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.

Naast de waterpomp in het blok zitten 2 bevestigingspunten die ik niet meer gebruik. Ik heb besloten het punt direct naast de pomp op te boren, nieuwe draad te tappen en één van de 2 sensoren te monteren. Ik ga er even van uit dat dit stukje aluminium op een graad of wat dezelfde temperatuur zal hebben als de koelvloeistof. Maar dat zal blijken O-)

Ziehier de gemonteerde sensor....
[afbeelding]

lol wut?

De temperatuursensor zit gewoon achter de kop toch? Ik weet het niet meer precies voor het 400 blok, maar bij mijn 600 blok zit deze gewoon achter de kop. Ik kan mij niet herinneren dat ik problemen heb gehad met plaatsing in het 400 blok.

hoe dan ook, de koso sensoren zijn van matige kwaliteit. Je kan de sensor vrij makkelijk uit het alu omhulsel trekken. Deze kan je vervolgens zo weer in een andere sensor plakken, of eventueel zelf een omhulsel maken met een koper of alu boutje. Bij voorkeur koper. Beetje thermo pasta er bij, en het werkt perfect.

Mocht je er iets aan hebben, dit is het gedrag van de koso sensor (bij mijn RS tenminste)

full
 
Met de groeten aan oma.....

Al een tijdje geleden.... weet niet meer of ik al had bericht over de problemen met de teller :?

De Koso deed moeilijk; Zie http://www.youtube.com/watch?v=P02YVtLov8M

Na een paar keer mailen met het Koso-forum (was toevallig degene die 'm mij verkocht had) en het vaak uitblijven van antwoord :( , heb ik uiteindelijk in een wanhoopspoging zelf het probleem opgelost.

De teller was onstabiel, het leek wel of er een storing op het signaal zat. Was telkens aan het zoeken aan de kant van de ZXR.... Maar waar ik ook signaal vandaan haalde, het mocht niet baten..... Ten einde raad de zwarte draad van de teller (massa??) tegen de signaalkabel van de bobine geprakt :+ . Had vonken verwacht maar daar was opeens de juiste waarde .....

Conclusie: op de DB02 van Koso is zwart telkens de - pool, echter bij de toerenteller niet. Wat de rode draad dan zou moeten doen, weet ik niet. Heb deze los gelaten want je weet maar nooit wat je anders opblaast.... Dus zwart = signaaldraad (anders dan in de manual)

Nou nog ff de snelheidsmeter ijken.... als het nog droog wordt dit jaar :$
 
Vandaag droog en tijd !!! *O* *O* *O* *O*

Heb de snelheidsmeter geijkt dmv de Tomtom welke ik op de spiegel heb geplakt. Blijkt gewoon tot op de kilometer te kloppen zeg !

Ben er wel achter dat de Tomtom erg traag reageert op snelheidswisselingen.... dat merk je met de auto niet zo O-)

Wel ff wennen weer.... volgend jaar ook maar nwe banden vrees ik want de achterband is op en de voorband loopt langzaam leeg. Maar goed, ze liggen er ook alweer 8 jaar op -O- ....



:$
 
Na 8 jaar mag dat ook wel een keertje ;) Mooi dat de koso het nu helemaal doet!
 
Ehm.... eerst 15+ graden en een nieuwe accu en dan nieuwe banden en dan hopelijk weereens rijden.... 2013 was bij deze een volledig motorloos jaar pfffffttt.
 
Ehm.... eerst 15+ graden en een nieuwe accu en dan nieuwe banden en dan hopelijk weereens rijden.... 2013 was bij deze een volledig motorloos jaar pfffffttt.


We zijn inmiddels 4 jaar verder, 2 relaties en weer single.... de fiets staat al 4 jaar ook stil, naast de frietpan. Dat zie je helaas ook wel. Ik ben van plan het hok morgen aan te schoppen en 'm weer rijdend te maken. En oh ja, de banden zijn nog steeds niet gewisseld :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan