op welke moto heb je de eerste keer gezeten?

Een Kawasaki Mach III 500, ergens in '73.
Een vriend van me had zo'n ding net gekocht en ik mocht er ook 'n stukkie op rijden. Ik had nog geen rijbewijs (was pas 17 jaar). Ik zal die ervaring nooit vergeten. Ik was alleen een opgevoerde Zundapp gewend. Het was wel even schrikken toen de eerste bocht zich ineens aandiende ;)
 
Achterop bij m'n buurman op m'n 14e ofzo, op een Yamaha XJ750 Maxim...

en de 1e motor waarop ik zelf heb gereden was een Honda XT(?) 500, maar pas nadat ik em gerepareerd had... daarna snel m'n motorrijbewijs gahaald en een CB750F Bol D'or gekocht, en nu een FZ750...
 
Bij "ons thuis op de plak"(boerderij) een recht stuk van een 300 meter gereden op een soes GS 550 van een werknemer toen ik een jaar of 15 was.
Daarna nog illegaal op een RF600.

Lesmotor was een Yamaha Fazer 400 (geen typo, het was echt een 400).
 
Op een oude Honda Goldwing (zo een zonder dat kuipen en koffergedoe...eigenlijk best een stoere naked bike). Voor op de tank bij een kennis van mijn schoonbroer toen ik 5 jaar was. Was meteen besmet en het is nooit mee over gegaan.
 
ben vandaag eens beginnen snuisteren in oude foto's en kwam toen onderstaande foto's tegen, dus vandaar mijn vraag van op welke moto heb je de eerste keer gezeten? Bij mij was het achterop een toen nieuwe fireblade en direct erachter op een cbr 600.

dit moet dus niet persé de eerste moto zijn dat je zelf meegereden hebt, ook achterop meegereden of zo. maar moet wel meegereden zijn, niet stilstaand in de tuin :+

ps: ik was nog jong, ik had geen weet van bescherming op de moto voor de moraalridders onder jullie

(Afbeelding)

edit: ik ben dus da klein jongentje met de korte broek en veel te grote helm :+

Wat een kastelen hebben jullie daar in België...

Mijn 1e ritje was achterop was op een Honda CB750 van mijn oom, ik denk dat het 1968 was. Tja, gelijk het motorvirus opgelopen... Jaren later op de eerste GoldWing in 1974.

Mijn 1e eigen ervaring op een tweewieler was toen ik 10 was op een Solex, een paar jaren later op een Mobylette die wel 60 km/u haalde, lachen...

Mijn 1e motor was in 1976 een Yamaha RD200. Ik dacht er als een vlag achteraan te hangen zo snel was hij, hahaha. Met wel 22 pk!
 
Jawa 350 van een kennis. Was een erg leuke ervaring alleen niet voor die
kennis, bleef namelijk nogal lang weg, uiteraard zonder schade of zo maar
meer omdat ik nog geen 18 was en zonder rijbewijs...
 
Mijn MB 8 was eigelijk al een kleine motor maar daarna achterop een bmw k1 (volgens mij)Daarna natuurlijk de cb500 en nu een triumph speed four.
 
Geen idee maar was wel leuk. Ik zat toen bij de Chiro (jeugdbeweging) en het was een speciale dag ter ere van fietsen (echt fietsen)

Dan kon je met de groep allerlei activiteiten kiezen en eentje was een ritje met de lokale motorbende "The Brothers"
Dus wij naar het clublokaal :) Ik achterop bij zo'n smalle langharige...oud helmpie op...nix beschermende kledij :P

Dacht dat het een Harley was maar kan het helaas niet zeker zeggen. Anyway die gozer "Ja asge ferm wave zie raan me de vlo mutte floaten heh...muhahahahahahaa"

Was lache hoor...kweetnog dat er ruzie werd gemaakt over wie achterop moest bij de enige vrouwelijke rijdster. Haha denk dat als we het nog eens overdeden nu het net adnersom was geweest.

Mooie dag :)
 
Laatst bewerkt:
eerste keer achterop op een yam tt600 van begin jaren 80
eerste toertjes op privé-terrein op een kawa klx 650
vervolgens NX650 dominator

the rest is history as we know it :]
 
De eerste motor waar ik op zat was de blauwe goldwing van de buurman van mijn oma. Zal een jaar of 6 a 7 geweest zijn.
 
full


men buurjongetje :)
is zo zot als een deur van alles wat knalt en gromt :)
als ik kom afgereden of de garage nog maar opendoe is hij al aan't flippe
heb 'm nog es gelukkig gemaakt en effe een foto genomen (had er ook al een van de rs250 met hem erop)
2 jaar oud en al een 1000cc superbike onder zich :]
 
De allereerste keer op een moto was voor mij ergens in 1987 achterop een Kawa Gpz550.
 
achter op bij mijn broer een honda 125 cc
zelf ook gereden was 15 jaar.
een cb750 four ook mee gereden 17 jaar .
en toen 18 was geworden gelijk lessen
 
Terug
Bovenaan Onderaan