Op zoek naar assortiments-doos bouten/moeren/ringen etc.

Monster796

MF veteraan
27 jul 2010
2.903
2.487
Dongûh, Jongûh.
Hallo daar,

Ik pruts af en toe wat aan een van mn motoren en loop nogal eens tegen het probleem aan dat ik niet het juiste boutje heb om iets aftermarkets vast te zetten. Beugel is net een paar mm dikker, dus boutje moet iets langer zijn. Shit, die heb ik niet liggen.
Dan ga ik dus per klusje naar de ijzerboer om een paar boutjes/ moertjes/ ringetjes.
Dit kost nogal tijd, want ik klus alleen 's avonds, bij gebrek aan de juiste bouten/moeren kan ik niet verder, de ijzerboer is maar tot 5 of 6 uur open etc. etc.

Wat ik eigenlijk zoek is een goede assortimentsdoos, waar ''de gangbare'' maten boutjes (zeskant+inbus platkop/ cilinderkop) zelfborgende moeren en ringen gewoon inzitten, zodat ik het voor het grijpen heb en door kan met mn klusje.

Ik heb op bol een keer zo'n ding gekocht, maar dat was echt kermisspul. Bij Isero ed zie ik alleen de bouten per stuk/ los verkocht.

Weet iemand een goede shop waar ze zo iets kant en klaar te koop hebben, liefst van een beetje kwaliteit? Of moet ik dan gewoon een keer naar Isero of vergelijkbare winkel en het dan gewoon zelf gaan samenstellen? Alvast bedankt.
 
Aangezien die dozen vaak gevuld zijn met net tekorte bouten en maten die je nergens voor kan gebruiken is het zelf samen stellen een aanrader .
Kijk wat je op de motor vind aan maten en vul een doos daarmee .
een tip als je een bepaalde maat niet hebt koop dan net genoeg maar het driedubbele van dat aantal als voorraad voor een volgende keer
 
Hornbach bestel ik de bouten vaak online. Je krijgt 4x zoveel voor dezelfde prijs, maar dan zonder naar de winkel te hoeven rijden _O-

Nou bestel ik er dan ook gelijk 100... M6 in welke maat ook heb je niet snel te veel van met deze hobby.
Verder voor het korte spul en moertjes/ringetjes ooit zo'n assortiment bij Soer gekocht. Iig tot M8 in de relatief korte maten dan alles.

Doe jezelf trouwens een lol en bestel dan ook gelijk een zooi kraagmoeren mee. Dat werkt gewoon ronduit geweldig.
 
Ik heb ooit eens wat auto's en een motorfiets gedemonteerd/gesloopt en daar alle boutjes, moeren, schroeven en plastic clipjes van bewaard. Zo'n 50 KG en 12 action assortimentsdozen, ik grijp zelden mis maar merk dat het weer tijd word om een auto te slopen haha
 
Rvs paleis, koop langere bouten dan je over het algemeen nodig hebt maar wel met draad over devolle lengte. Meeste maten in doosjes van 100 zijn goed betaalbaar. Dan ook ringetjes en moeten assorti er bij en een paar assortiment doosjes van de action.

db
 
Lekker naar de Hornbach en een hoop los grut (boutjes moeren rubbere ringen revetten en whatever) uit de bakken graaien. Thuis in een assortiment doos proppen en aanvullen wanneer nodig.
 
Ik heb bij Boonstra Parts eens een doos met losse schroeven en bouten voor een V-strom mee besteld. Af en toe toch best handig als ik weer eens iets kwijt raak.
Dat heb ik actief op meerdere sloopsites gezocht... Er zitten op mijn motorfietsen heel veel specials, hele grote koppen voor kuipwerk enzo. alles bij elkaar was dat eeen krat vol, da's uitgezochr en inmiddels goud waard

1654182994763.jpeg
 
Op het werk hebben wij bakken waar we gebruikte of incourante bouten ingooien. Bijna allemaal nog gewoon bruikbaar.
Ik verwacht dat ze dit bij een landbouw mechanisatie bedrijf ook zo doen.
In de buurt van Dongen zitten die toch wel?
Ik denk dat je wel wat mee krijgt voor een paar tientjes in de personeelpot.
Een middagje sorteren en je hebt een mooie voorraad.
 
@Rob RD ; maar dan moet ik zo te zien de komende twee weken weer elke dag Chinees eten om het een beetje netjes op te kunnen bergen?

@DAF400 ; hier zit zo'n beetje op elke hoek een landbouw mechanisatie bedrijf, dus dat zou zeker moeten lukken.

Ik ga morgen eens een middagje naar de Action, Isero en wat tractorboeren. Waarschijnlijk heb ik morgenavond genoeg bouten en moeren voor de rest van mn leven, en tevens om mijn eigen kist mee in elkaar te zetten en daarna aan de muur te bevestigen.

Bedankt voor jullie raad allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan