opeens hoog in toeren

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
Als ik soms voor de stoplicht sta en hem in de 1 wil zetten blijft ie haperen bij de neutraal en krijg ik hem moeilijk in de 1! Soms begint ie ook spontaan(terwijl ik geen gas geef) hoog in de toeren te jengelen..terwijl ik stil sta...en zelfs tijdens het rijden klimt ie soms in toeren... wat is er aan de hand???
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Als ik soms voor de stoplicht sta en hem in de 1 wil zetten blijft ie haperen bij de neutraal en krijg ik hem moeilijk in de 1! Soms begint ie ook spontaan(terwijl ik geen gas geef) hoog in de toeren te jengelen..terwijl ik stil sta...en zelfs tijdens het rijden klimt ie soms in toeren... wat is er aan de hand???
En wat is "ie" voor een motor? Ik denk in eerste instantie aan valse lucht.
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Hoe "hek je da gesjekt"
_O-

Lijkt me inderdaad een niet lekker loskomende koppeling, dan moet ie als het ware al draaiende de tandwielen in elkaar rammen. Sniegoe lijkt me.

Manifesteerd zich in het bekende auto in achteruit geluid denk ik :P Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt

Beetje maf dat hij zo wiebelt in de toeren... Misschien moet je even een litertje gas aftappen :+

Nou succes ermee.... :W
 

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
tsja koppeling is net gesteld...op hoogste stand nu...dus kdenk dat mun koppelingsplate gewoon naar de klote zijn??? Maar dan nog ist raar dat ie ineens soms hoog in toere vliegt...
 

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
0
Sevenum
controleren of motor valse lucht trekt, kan soms lastig zijn ! Spuiten met fel brandbare zooi (startpilote) bij spruitstukken en dan controleren of toerental stabiel blijft.

De Kale
 

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
kheb wel twee mini gaatjes in de uitlaat...maar dit lijkt me niet de oorzaak??
Valse lucht heb ik niet...kheb alles al getjekt..enigste wa kan is die gaatjes in de uitlaat...of koppelingsplate naar zun grootje...lijkt mij...
 

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
0
Sevenum
Als toerental zweeft door valse lucht, ontstaat dat bij inlaat.

kheb wel twee mini gaatjes in de uitlaat...maar dit lijkt me niet de oorzaak??
Valse lucht heb ik niet...kheb alles al getjekt..enigste wa kan is die gaatjes in de uitlaat...of koppelingsplate naar zun grootje...lijkt mij...
 

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
allemaal tips, en niets proberen :N

Toerental is valse lucht. Doe dat startpilot ding..

wellicht nog een beter tip; bezoek eens een dealer.
 

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
hek gdaan...niks geen vernadering van toeren....khad het voorheen nooit(sinds mijn koppeling door de dealer is afgesteld...hek dit euveltje...maaar de dealer zei er wa bij dat mijn koppeling op strakste stand stond...
 

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
Aan die reacties heb ik veel zeg:S

Ik vraag gewoon of iemand weet waar het nu aan ligt.

Maar ik geloof dat ik gewoon een keer mijn koppelingsplate moet laten vervangen, boel goed afstellen, nieuw luchtfiltertje erin(want hij stotterd soms heel iets in lage toeren) en dan rijdt ie als de brandweer :)
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Aan die reacties heb ik veel zeg:S

Ik vraag gewoon of iemand weet waar het nu aan ligt.

Maar ik geloof dat ik gewoon een keer mijn koppelingsplate moet laten vervangen, boel goed afstellen, nieuw luchtfiltertje erin(want hij stotterd soms heel iets in lage toeren) en dan rijdt ie als de brandweer :)
Als je zelf al weet dat het onderhoud aan je motor k*t is, je niets doet met de goedbedoelde adviezen, en je eigenlijk zelf al weet wat er gedaan moet worden om je motor weer goed te krijgen.........VRAAG DAN NIKS. |(
 

Dennis1980

MF'er
20 jul 2006
59
0
friesland
He baas Ik zal als ik jou was de koppeling vv .Maar ook nieuwe vlotternaaltjes er in laten doen dan kun je ook gelijk je vlotters laten afstellen.
En een beurtje is nooit verkeerd.
 

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
Het ligt dus mooi niet aan de koppeling! Na half uur ergens gestopt te hebben, en ik hem weer aan wou branden, brulde hij weeerrr hoog in de toeren vanzelf, waarna hij weer rustig afnam tot normale toerental(1000 stationair). Ik heb het meestal als ik een tijdje heb gereden, dus als hij warm is, en als ik hem dan opnieuw wil starten dat hij dan ineens hoog in de toeren gaat. Ik ben ongeveer ten einde raad.

Koppeling afstelling is goed dus, nergens valse lucht kunnen vinden, alles getjekt bij uitlaatpoorten!

Heeft iemand nog een idee????

Misschien smeer in de carburateur?