opeens hoog in toeren

vale-rossi

MF'er
25 apr 2006
46
0
Almelo
Als ik soms voor de stoplicht sta en hem in de 1 wil zetten blijft ie haperen bij de neutraal en krijg ik hem moeilijk in de 1! Soms begint ie ook spontaan(terwijl ik geen gas geef) hoog in de toeren te jengelen..terwijl ik stil sta...en zelfs tijdens het rijden klimt ie soms in toeren... wat is er aan de hand???
 
Het ligt dus mooi niet aan de koppeling! Na half uur ergens gestopt te hebben, en ik hem weer aan wou branden, brulde hij weeerrr hoog in de toeren vanzelf, waarna hij weer rustig afnam tot normale toerental(1000 stationair). Ik heb het meestal als ik een tijdje heb gereden, dus als hij warm is, en als ik hem dan opnieuw wil starten dat hij dan ineens hoog in de toeren gaat. Ik ben ongeveer ten einde raad.

Koppeling afstelling is goed dus, nergens valse lucht kunnen vinden, alles getjekt bij uitlaatpoorten!

Heeft iemand nog een idee????

Misschien smeer in de carburateur?
Ik geloof dat iedereen hier het had over valse lucht bij de inlaat poorten/ aanzuigrubbers/ luchtfilter/ maar ik denk dat je gaskabel stiekem blijft hangen.
Als je start geef je dan een beetje gas? ja nieuwe kabel er op zetten. Misschien je koppelingskabel versleten? En nieuwe olie op je koppeling is dus gewoon je Moterolie vervangen doe dan ook het moterolie FILTER.

En asjeblieft laat het doen je leer het echt nooit :?
:?
 
Voor alle zekerheid: na een flinke rit, volkomen warmGEREDEN motor, stationair toerental zorgvuldig naregelen.
Ik vermoed dat cilinders met zoveel grotere boring dan slag en toch fors hoge compressie daar extra-gevoelig op kunnen zijn, vinden vàst wel hoge toeren (te) "lekker" (ik las ergens: 62.6mm x 48.7mm en 11.3:1, dus misschien wel een "nerveus" type).

Proefje lijkt me te eenvoudig om niet mee te nemen.
 
Ik had laatst het zelfde probleem. Motor warm, bleef hij plotseling hoog in de toeren lopen. Gaskabelastelling en stationair stelling waren OK! Want als ik hem via de stationair afstelknop lager liet lopen sloeg hij uiteindelijk af en kreeg ik de indruk dat een cylinder minder liep. Geen valse lucht o.i.d.. Carbs had ik los gehad en schoon gemaakt, kleppen gesteld maar niks hielp. Uit ellende maar naar de garage gebracht. Om niet direkt de kosten hoog te laten op lopen, heeft hij eerst mijn carbs doorgespoten, schoonmaakprut in mijn tank gegooid en mijn bougiedoppen vervangen, want een dop gaf een wat lagere waarde door. Verder kon hij niks abnormaals vinden. Ik mijn motor weer met de nodige twijfel ophalen. Maar tot mijn opluchting liep hij weer als een zonnetje!!
 
Laatst bewerkt:
Nou kheb ff gaskabel vervangen en probleem is verholpen

Het stotteren is inmiddels ook al verholpen door zon middeltje wat je in de tank flikkerd, carb cleaner! Lijkt ook alsof die ineens wa meer trekkracht heeft nu :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan