open uitlaten v-twin?

sleutelgek

MF'er
17 jan 2005
134
0
annapaulowna
ik ben zelf een shopper aan het bouwen op basis van een yamaha xz 550
ik wil zelf open uitlaten maken en die schuin omhoog bij het achter spatbord uitkomen,maar de uitlaat van de voorste cilinder word dan wel 40 cm langer dan die van de achterste cilinder zal de moter dan nog goed lopen ,of moeten de pijpen evenlang zijn,gr sleutelgek. :W
 
hey sleutelgek.
als je via de zoekfucntie xz 550 intikt dan zie een topic staan brabant is een brik rijker een hele leuke topic van iemand die er een streetfighter van bouwt.
Ook zijn uitlaten heeft die zoals jij dat wilt verbouwd, wellicht kan je er iets van opsteken.
 
ik ben zelf een shopper aan het bouwen op basis van een yamaha xz 550
ik wil zelf open uitlaten maken en die schuin omhoog bij het achter spatbord uitkomen,maar de uitlaat van de voorste cilinder word dan wel 40 cm langer dan die van de achterste cilinder zal de moter dan nog goed lopen ,of moeten de pijpen evenlang zijn,gr sleutelgek. :W


Simpel & kort; JA!! Pijpen moeten even lang zijn anders krijg je korte en lange pulsaties en kan een cilinder heter worden of ontstaan spanningen of resonanties in het blok. Het kan wel maar dan zal de diameter van de a-symetrische langere pijp wat groter moeten zijn. izza simple :Y

851 groeten, Peter (met exotisch tangentiaal systeem; ondanks alle spaghetti bochten volledig gelijk qua lengte)
 
Simpel & kort; JA!! Pijpen moeten even lang zijn anders krijg je korte en lange pulsaties en kan een cilinder heter worden of ontstaan spanningen of resonanties in het blok. Het kan wel maar dan zal de diameter van de a-symetrische langere pijp wat groter moeten zijn. izza simple :Y

851 groeten, Peter (met exotisch tangentiaal systeem; ondanks alle spaghetti bochten volledig gelijk qua lengte)

Rijdt zelf een TL-R, maar mijn pijpen zijn niet even lang hoor :W
 
Dus hoeven ze niet even lang te zijn _O-

Hoeft niet; hangt voornamelijk van de constructie af... Bij een V-twin zal meestal de achterste cilinder wat warmer lopen dan de voorste. Bij parallel twin niet maar tolleranties zorgen altijd voor wat afwijking. Voor meercilinders maakt het al wat minder uit omdat de dutycycle van die machines steeds groter wordt en individueel dus minder uitmaakt. Feit blijft dat een matige uitlaatconstructie overmatig hitte opbouwt.

851 groeten, Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan