opgepast in zandvoort!

Het is gewoon je eigen risico. Als je hem alleen op zijn stuurslot hebt staan dan weet je dat je hem niet uit het oog moet verliezen. Protect yourself & your motor at all times.
 
Lokmotor + MF-knokploeg. :Y
Als ze eraan zitten, met zijn allen paintballen. :+
 
Laatst bewerkt:
Dus als je een grote bek hebt als je dronken bent en iemand steekt je neer heb je daar ook om gevraagd?
Iemand anders pleegt vandalisme en je spreekt hem daarop aan waarna je zelf in elkaar wordt geslagen, dan heb je daar ook om gevraagd?
Vrouw draagt kort rokje en wordt verkracht, heeft daar zeker ook zelf om gevraagd?

Nee zo'n insteek, daar heeft deze maatschappij iets aan |(

En jij laat je voordeur ook open, doet je fiets niet op slot, gaat met een ajax shirt in midden-noord van ado zitten, schermt je pincode niet af als je in een drukke winkel wilt betalen... lalalalalala O-)

Praat het absoluut niet goed maar je hebt toch een flinke plaat voor je kop als je denkt dat iedereen dezelfde normen en waarde heeft.
 
En jij laat je voordeur ook open, doet je fiets niet op slot, gaat met een ajax shirt in midden-noord van ado zitten, schermt je pincode niet af als je in een drukke winkel wilt betalen... lalalalalala O-)

Praat het absoluut niet goed maar je hebt toch een flinke plaat voor je kop als je denkt dat iedereen dezelfde normen en waarde heeft.


|( |( Is lezen anno 2012 nou echt zo moeilijk?

Nee ik laat me voordeur niet open, en ja ik doe me fiets op slot. En naar voetbal ga ik totaal niet ( :r ) en ja ik scherm me pincode af simpel weg omdat ik daarmee statistische gezien minder kans heb om dan bestolen te worden. Dat wil echter niet zeggen dat als men dat na laat dan men hier om vraagt, dat is echt totale onzin. Hiermee impliceer je ook dat slachtoffers van misdaden schuld hebben aan hun eigen nare ervaring. Terwijl ze geen schuld hebben hieraan ze hadden alleen de kans kunnen verkleinen maar niemand vraagt er om, om een slachtoffer te worden. En zo iets te opereren dat iemand daarom vraagt getuigd van erg weinig respect voor slachtoffers.

Dus nogmaals ja ik doe dingen op slot en MOET er helaas van uit gaan dat andere mensen blijkbaar een ander principe van eigendoms recht er op na houden, maar dat betekend toch echt niet dat ik dit normaal vind en daarom maar zeg dat je er anders om vraagt.
 
Laatst bewerkt:
En nu nog wat veel leukers na al deze gesprekken.

Tegenwoordig he, (lees gestolen topic omgeving breda) maakt het niets uit waar of hoe je je motor neerzet of vast zet. Ookal staat hij in een parkeergarage, met een dik ijzere hangslot, en een schijfslot en dat hangslot aan een grondanker, ze nemen hem mee ;)

Weetje het gaat er mij gewoon om dat je met je @@@#**#@@***::))(((//:;' poten van iemand ze spullen af moet blijven!

Dus ga niet beginnen met " je vraagt er zelf om".
Ik wil je kop wel is zien als ze het bij jouw fietse doen, waar je dag in dag uit kei en keihard voor gewerkt heb en al jaren zit te wachten totdat je eindelijk je motorrijbewijs mag halen en een motor van je dromen kan aanschaffen.

Maja het blijkt maar weer, je wilt iemand waarschuwen en er zitten altijd van die figuren bij die meteen er tegen in gaan met: " eigen schuld / je vraagt er zelf om "

Dus geef alsjebliefd maar een slotje, en ik hoop dat die mensen lekker zonder fietse komen te staan en lekker verder kunnen met de benewagen zodat ze zelf een topic kunnen openen met : help mijn motorfiets is gejat.

Dankjullie wel;)
 
erom vragen, dat weet ik niet, maar als je weet (als je het al weet) dat er op een bepaalde plek veel motoren gestolen worden en je neemt toch niet de juiste maatregelen (goede sloten of beter nog de motor er helemaal niet neerzetten) dan zit de kans erin dat je motor gestolen wordt en dat het, hoe lullig ook, te verwachten was.

Tuurlijk, helemaal de schuld van de dieven O-) omdat die zich niet aan de wet houden .....

Als ik het weet, zal ik mijn motor er niet neerzetten in ieder geval.


Iemand overigens een lijstje met meest motordiefstalgevoelige plekken ?

Dacht dat een bepaald plein in maastricht en/of valkenburg (iets met vrachtwagentje waar men zo motor in takelt?en zo de grens over) en bij de TT assen (af- en aan rijdende busjes vallen niet op) hoog scoorden?
 
Laatst bewerkt:
En nu nog wat veel leukers na al deze gesprekken.

Tegenwoordig he, (lees gestolen topic omgeving breda) maakt het niets uit waar of hoe je je motor neerzet of vast zet. Ookal staat hij in een parkeergarage, met een dik ijzere hangslot, en een schijfslot en dat hangslot aan een grondanker, ze nemen hem mee ;)
;)
Niet helemaal waar.
De makkelijkste sloten gaan er vaak als eerste aan.
Vandaar ook mijn eerdere tip.
 
|( |( Is lezen anno 2012 nou echt zo moeilijk?

Blijkbaar ben ik niet de enige ;) heb nergens de opmerking gemaakt 'eigen schuld dikke bult' maar doel er enkel op dat je sommige dingen helaas beter niet kunt doen omdat het risico en gevolg zo groot is. En je motor daar neerzetten zonder fatsoenlijk slot waar veel 'volk' rondloopt (Zandvoort in de zomer..) is toch wel beetje de kat op het spek binden :W
 
Blijkbaar ben ik niet de enige ;)


Helaas niet nee :). Laten we hopen dat het bij 2 blijft ;).


Denk dat het enige punt van discussie is wat men nu precies bedoelt met "Je vraagt erom".
Voor mij is dat toch echt eigen schuld, dikke bult..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat sommige hier de term "je vraagt er om" iets te letterlijk nemen.
Natuurlijk vraagt niemand erom, maar het is wel een feit dat op sommige plekken het risico groter is dat je motor word gestolen dan op andere plekken.
En als je dan naar zo'n plek gaat waarvan je weet dat de kans groter en je zet hem alleen op stuurslot dan ben je in mijn ogen niet slim bezig(je vraagt er om in de volksmond)
Kan je wel zeggen dat ze er met de klauwen vanaf moeten blijven, maar als je er 1 of 2 sloten omheen gooit zullen ze eerder naar een motor zoeken die alleen op stuurslot staat ipv die van jou.
 
Ik denk dat sommige hier de term "je vraagt er om" iets te letterlijk nemen.
Natuurlijk vraagt niemand erom, maar het is wel een feit dat op sommige plekken het risico groter is dat je motor word gestolen dan op andere plekken.
En als je dan naar zo'n plek gaat waarvan je weet dat de kans groter en je zet hem alleen op stuurslot dan ben je in mijn ogen niet slim bezig(je vraagt er om in de volksmond)
Kan je wel zeggen dat ze er met de klauwen vanaf moeten blijven, maar als je er 1 of 2 sloten omheen gooit zullen ze eerder naar een motor zoeken die alleen op stuurslot staat ipv die van jou.

Je vraagt erom is volgens mij een term die je gebruikt bij verwijtbaar gedrag...
Je vraagt om een draai om je oren, als je kind heel de dag loopt te stieren...
Niet bij, ze droeg zo'n kort rokje, ze vroeg erom om verkracht te worden.

Maar ben geen taalkenner, mischien sla ik de plank wel mis... Bij mij heeft die zin iig een beetje een rare na smaak in deze context.
 
Degene die het waagt aan mijn motor te zitten, zelfs al laat ik die draaiend achter, vraagt om een paar pestklappen.
Ik ben het volledig eens met Freakie_1.
 
Waarom meteen gajes uit Amsterdam , kan net zo goed Haarlem zijn of omliggende streken wijs niet meteen een stad of een plaats toe. En btw als je geen eens de moeite neemt om een schijfremslot om je motor heen te doen ben je zoiezo een dumbass.

Het is nou eenmaal geen 1950 meer en tegenwoordig zijn motoren erg gewild , het is aan jou te beslissen of je de moeite neemt om hem op slot te zetten. En dit keer heb je de verkeerde keuze gemaakt. Zo gaat het nou eenmaal tegenwoordig.
 
Waar is dat filmpje nou weer,
waar een kerel toonde hoe hij praktisch elk slot binnen de 30 seconden kon verschalken?
(slot of ketting)

De eerste die ik kan betrappen met de duidelijke bedoeling mijn motor te stelen:
De vraagt om klop te krijgen.

De betekenis van "je vraagt erom" kan volgens mij situatiegewijs toch wat verschillen.
Ik zet soms mijn motor enkel met stuurslot vast,
stuurslot is ook een "slot" dus dan vraag ik niet om hem te stelen lijkt mij ;)
 
hmmja ik heb altijd een U-slot in mn remschijf voor,
en een schijfremslot achter ook van abus,

Als ik in de buurt van een stad kom gaat ie in de beveiligde fiesten/motorstalling en neem ik nog een ketting mee ook....

maar verder ben ik niet paranoia :]
 
Maar aan de andere kant.
Als je motor op een drukke plaats staat wordt het toch gezien als iemand aan je slot kloot?
Als ik iemand zoiets zie doen, of het stuurslot opentrappen/trekken, dan zeg ik er wat van.
Ga je door/grote mond? Foto maken + politie bellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan