Ik zit daarom te denken om het stuur met een spanband vast te maken aan mijn carport zodat deze omhoog gehouden wordt. Vervolgens de inbussen voorzichtig losdraaien en zodra er wat beweging in komt de spanbanden wat strakker draaien zodat het stuur opgetild wordt en het geheel omhoog komt waarna ik ze weer vast kan zetten.
Bij mijn Aprilia Tuono, steekt de voorvork verder door de kroonplaat, bij jou zie ik 1 groefje op de voorvork (die zwarte pijp zitten) en steekt deze bij jou 1 groefje door, bij mijn motor zijn dat 2 groefjes.Mijn Aprilia Shiver (2012) was verlaagd toen ik deze kocht door de vorige eigenaar. Dit was gedaan door middel van een ring in de achtervering, deze is er tussenuit gehaald door de dealer.
De voorkant is volgens mij echter nog steeds wat "verlaagd" door de ophanging lager in de voorvork te zetten:
[~[url="http/i.imgur.com/ZFNFYH4.jpg"]afbeelding~][/url]
Dit heeft tot gevolg dat de motor erg scherp instuurt, een beetje te naar mijn idee. Ik wil proberen of ie fijner rijdt als ik de ophanging wat hoger zet. Ik heb gekeken en volgens mij is dit gewoon een kwestie van wat inbussen los draaien. Volgens mijn theorie zal de motor echter door de voorvork heen vallen als je dit los draait, klopt dat?
Ik zit daarom te denken om het stuur met een spanband vast te maken aan mijn carport zodat deze omhoog gehouden wordt. Vervolgens de inbussen voorzichtig losdraaien en zodra er wat beweging in komt de spanbanden wat strakker draaien zodat het stuur opgetild wordt en het geheel omhoog komt waarna ik ze weer vast kan zetten.
Doe dat ik dat zo goed? Ik ben er een beetje huiverig voor dat alles opeens op de grond ligt
Wie beweert iets andersMijn ervaring is dat doorsteken zeker wel een verschil maakt.
En dat was met een Virago?Bij mij had het een enorm effect. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een hele front swap gedaan van een ander model.
Zonder door te steken reed het voor geen meter zodra ik een bocht snel pakte. Pas na deze door te steken (ik denk 2 of 3 cm dus wel iets meer dan de ts) reed de motor weer als vanouds.
Nu kan ik mij voorstellen dat elke fiets anders zal reageren.
In het geval van de TS lijkt zijn foto de standaard afstelling. Ik zou daar in dat geval niet aan gaan verstellen.
Dus je voorpoten waren een centimeter of drie langer?
En dat was met een Virago?
Mijn ervaring is dat doorsteken zeker wel een verschil maakt.
Als ik er echter een plaatje van een Shiver bij pak dan lijkt de voorkant van de TS gewoon standaard.
[afbeelding]
Raar stuurgedrag kan ook aan iets simpels zoals de banden liggen. Er zullen vast wel 100 andere oorzaken mogelijk zijn.
Wow wat een hoop nuttige antwoorden, thanks
Deze verbaasde me echter nogalverrek zeg, dat lijkt inderdaad wel gewoon standaard. Ik ging er standaard van uit dat het verlaagd was omdat ie achter verlaagd was. Blijkbaar is dat het dus niet. Hij stuurt niet zo zeer echt raar maar nogal... strak, scherp, hard? ik kan het niet zo goed uitleggen, maar hij valt makkelijk om, om het zo maar even te zeggen. Zeker bij lagere snelheden zoals bijvoorbeeld met ~25km/h een weg afslaan heb ik vaak het idee dat ik omval ofzo. Die kan ik naar mijn idee niet echt lekker nemen, ik moet dan echt heel langzaam rijden of de bocht heel ruim nemen.
Bij mij had het een enorm effect. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een hele front swap gedaan van een ander model.
Zonder door te steken reed het voor geen meter zodra ik een bocht snel pakte. Pas na deze door te steken (ik denk 2 of 3 cm dus wel iets meer dan de ts) reed de motor weer als vanouds.
Nu kan ik mij voorstellen dat elke fiets anders zal reageren.
In het geval van de TS lijkt zijn foto de standaard afstelling. Ik zou daar in dat geval niet aan gaan verstellen.