Originele accu vs ander merk

Proosst

MF veteraan
23 feb 2007
4.822
15
Mijn accu is momenteel 4 jaar oud en aangezien mijn maat met onze vakantie van vorige week een paar uur later pas gereed was voor vertrek vanwege een overleden accu wilde ik dit voor zijn. Zit in een R1200GS (zo'n motor die echt bijna niemand heeft).

De huidige heb ik destijds door de dealer laten plaatsen. Moest toch gebeuren en ging met de beurt mee dus niet echt op de prijs gelet. Maar als ik nu ga rondspelen op het interwebs zie ik wel een heel groot prijsverschil in AGM accu's.

BMW accu €183
Bosch/Varta/Yuasa €65

Nu kan ik me voorstellen dat een merk zich enkel verbind aan kwaliteit, maar BMW maakt zelf geen accus dus dit is van een omgelabelde reguliere accu fabrikant. Waar zit dit zeer grote prijsverschil dan in? Zou dat enkel het stickertje BMW kunnen zijn? Of is de "originele" accuu daadwerkelijk beter dan een van de andere drie gerenomeerde merken als je je netjes aan de specificaties houdt?
 
Mijn accu is momenteel 4 jaar oud en aangezien mijn maat met onze vakantie van vorige week een paar uur later pas gereed was voor vertrek vanwege een overleden accu wilde ik dit voor zijn. Zit in een R1200GS (zo'n motor die echt bijna niemand heeft).

De huidige heb ik destijds door de dealer laten plaatsen. Moest toch gebeuren en ging met de beurt mee dus niet echt op de prijs gelet. Maar als ik nu ga rondspelen op het interwebs zie ik wel een heel groot prijsverschil in AGM accu's.

BMW accu €183
Bosch/Varta/Yuasa €65

Nu kan ik me voorstellen dat een merk zich enkel verbind aan kwaliteit, maar BMW maakt zelf geen accus dus dit is van een omgelabelde reguliere accu fabrikant. Waar zit dit zeer grote prijsverschil dan in? Zou dat enkel het stickertje BMW kunnen zijn? Of is de "originele" accuu daadwerkelijk beter dan een van de andere drie gerenomeerde merken als je je netjes aan de specificaties houdt?

Kijk welk merkt de hoogste koud startcapaciteit heeft dat is nogal belangrijk bij een BMW verder is het verstandig een HVT accu te nemen ivm met de hitte van de luchtgekoelde motor.
HVT accu is robuster opgebouwd beter bestand tegen trillingen

De best geteste merk accu is Intact. je kent het merk waarschijnlijk niet maar is het beter dan alle andere merken koudstart levensduur enz.
 
Thanks voor de tip. Heb het even opgezocht en het komt op mij over dat dit iets specifieks voor Harley Davidson is. Dit vermoeden wordt versterkt door je opmerkingen over trillingen en een hete motor ;) . Van beiden heeft de BMW geen enkele last en volgens mij zijn ook ALLE AGM accus hier bestand tegen omdat ze uit gel bestaan.

Desondanks thanks voor de tip
 
Je moet een balans vinden tussen "Alleen het beste is goed genoeg" en "Ergens houdt het op"

Om nou over 20 jaar 35 perfecte accu's op de plank te hebben staan van compleet weggeroeste motoren is ook een beetje overkill
Is ook weer een mening, mijn idee daarover is: Accu slecht, nieuwe erin...

Nou moet ik daaraan toevoegen dat er wel zo'n 20 accu's in mijn magazijn staan die de UPSsen waarin ze zaten hebben overleefd
 
Terug
Bovenaan Onderaan