OTR Handel?

handel was ook mijn eerste offroad rit.
ik mijn enduro pas 1 maand en 3 keer mee gereden.
heb alleen ervaring met een racemotor.
ging best aardig ik haalde zelf een aantal motoren in.
ik heb 1 rondje helemaal gereden en 1 de zware gedeeltes overgeslagen.
was echt een leuke rit en ga het zeker nog vaker doen.
 
ik heb zelf drie ronden gereden het volledige parcour. Dit was mijn eerst rit die ik ooit heb gereden. En das wel gaaf om als 20 jarige broekie met een ktm exc 300 uit 99 en nul ervaring mannen in te halen die op dikke viertakten rijden van nog geen drie jaar oud.

Als je die mannen op die dikke viertakten voorbij rijdt op het harde en snelle gedeelte, dan doe je het goed.
Als je ze voorbij rijdt in de mulle duinen, en dat gedeelte crossbaan dan vindt ik het niet meer dan logisch.
Weet niet of je al eens op zo'n hok gereden hebt, maar in het mulle gedeelte moet je toch alle zeilen bijzetten op zo,n zwaardere viertakt.(ikzelf tenminste wel op mijn 620 lc4)
Een vietakt "crosser" met kenteken is natuurlijk een ander verhaal, maar met een "echte" enduro valt het toch wel tegen (of ik ben natuurlijk een mietje, dat kan ook _O- _ O-)
 
Er rijden meer mensen voor het eerst op zo'n dag dus als je helemaal niets in zou halen dan zou je wel een hele grote lozer zijn. Constant hetzelfde tempo door kunnen rijden is vaak moeilijker dan effe op een paar stukken hard gaan.

Vergelijk je rondetijden maar eens met iemand die al wat langer rijdt en dan vooral het verschil in tijd tussen ronde 1 en 3 of 4. Dan kom je er al snel achter dat je nog een hoop te leren hebt. Bij mij is meestal ronde 1 het langzaamst en daarna ben ik pas goed warm maar uiteindelijk scheelt het maar een paar minuten dus is de grafiek behoorlijk vlak.

Maar goed... je kunt beter rustigaan ervaring op doen in plaats van meteen hard willen gaan. Hard rijden is makkelijk, tot je door gebrek aan ervaring (of pech) je rug breekt.
 
Maar goed... je kunt beter rustig aan ervaring op doen in plaats van meteen hard willen gaan. Hard rijden is makkelijk, tot je door gebrek aan ervaring (of pech) je rug breekt.


:Y helemaal mee eens

Btw wat me opvalt is dat de meeste "ongelukken" gebeuren in de eerste ronde, of beter gezegd de eerste paar kilometers. Drukte , overmoed , ervaring(gebrek)??
En juist niet in de laatste als de meeste vermoeid beginnen te raken/zijn.
 
:Y helemaal mee eens

Btw wat me opvalt is dat de meeste "ongelukken" gebeuren in de eerste ronde, of beter gezegd de eerste paar kilometers. Drukte , overmoed , ervaring(gebrek)??
En juist niet in de laatste als de meeste vermoeid beginnen te raken/zijn.
Voor mij was het de derde offroad op rij (na Hapert en Manderveen), maar het viel me op hoe hard er in het begin gereden werd. Voor mijn gevoel veel harder dan in de andere ritten. In de tweede ronde was het wilde er een beetje af bij de meesten.

Maurice
 
ik reed tijdens de eerste ronde een op een maisplak achter een quad (kawasaki) die vent dacht effe vol gas over een stalenrijplaat die over een sloot lag te rijden, mooi niet dus

die vent schoof haaks van de rijplaat af de sloot in die quad lag onderste boven in de sloot te kijken,

ik denk altijd maar zo waar de vier wielen ophouden gaan de tweewielers verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan