Oude berichten bewerken

Ik ben de eertste statusrapporten maar aan het versturen -O-

:(

En dat klote fotografische geheugen van mij leidde me naar een eerder akkefietje waar het ook al in slechte aarde viel

Dat topic is toen door mij geopend zie ik net.
 
Ik heb van de 60 minuten limiet aangepast naar een week.

Edit: Ik wil voorkomen dat iemand al zijn/haar berichten gaat lopen aanpassen. Topics zijn daardoor niet meer leesbaar.

Op verzoek kan ik gebruikers anonimiseren. Daarmee voldoet MF ook aan de AVG.
 
@Duderuud denk dat dit een redelijke oplossing is.

Zitten ze er alleen nog mee in de topics waarbij de openingpost af en toe aangepast moet worden dat dat lastig gaat worden.
Nou ja krijgen jij en de moderators het wat drukker.

En over dat leeg halen van postst: assholes blijf je altijd houden
Wat mij betreft gooi je die topics inclusief degene die dat doen linea recta van mf af. Desnoods inclusief permanente ban
 
Ik vind dat een veel betere oplossing die ik niet voor durfde stellen. Ik vind het ook waardeloos dat veel meer fanatieke Pro-editeuren moeten gaan zitten klootzakken omdat er af en toe een Fakebook troll zijn beginpost weghaalt. Laat ze...

Kan er geen onderscheid gemaakt? Bijvoorbeeld meer als 1000 posts alle vrijheid.. dat zijn meest meer doorgewinterde MFfers, Ik ben best veel aan het lezen maar het is me uberhaupt niet opgevallen dat er veel weggehaald wordt
Het middel is IMHO erger dan de kwa(a)l
 
Wij als crew verwijderen nooit posts, tenzij het spam of illegale content is.

Dat zorgt trouwens ook nogal eens voor dreigbrieven van advocaten in mijn brievenbus maar dat heb ik over voor "het vrije woord". Menigen mogen, ook al vindt het 'leidend voorwerp' van niet.

Het is alleen waardeloos als er mensen zijn die in een chagrijnige bui al hun berichten gaan leggen. Dan zijn die topics niet goed leesbaar meer...
Technisch gezien is het heel lastig (maar niet onmogelijk) om onderscheid te maken tussen oude en nieuwe bezoekers...
 
Wij als crew verwijderen nooit posts, tenzij het spam of illegale content is.

Dat zorgt trouwens ook nogal eens voor dreigbrieven van advocaten in mijn brievenbus maar dat heb ik over voor "het vrije woord". Menigen mogen, ook al vindt het 'leidend voorwerp' van niet.

Het is alleen waardeloos als er mensen zijn die in een chagrijnige bui al hun berichten gaan leggen. Dan zijn die topics niet goed leesbaar meer...
Technisch gezien is het heel lastig (maar niet onmogelijk) om onderscheid te maken tussen oude en nieuwe bezoekers...

Is nano-quoten dan geen oplossing?. Ik bedoel, jij kan je bericht weghalen, maar het staat er toch... Vereist enige discipline...
 
Ik heb van de 60 minuten limiet aangepast naar een week.

Edit: Ik wil voorkomen dat iemand al zijn/haar berichten gaat lopen aanpassen. Topics zijn daardoor niet meer leesbaar.

Op verzoek kan ik gebruikers anonimiseren. Daarmee voldoet MF ook aan de AVG.
Thanks, al kan ik nu niet een openingspost meer aanpassen in een door mij geopend topic waarin ik helaas al sinds een paar weken niks meer heb kunnen melden omdat door omstandigheden even moet stoppen met dit project , is dit alvast een stuk beter.
 
Het is alleen waardeloos als er mensen zijn die in een chagrijnige bui al hun berichten gaan leggen. Dan zijn die topics niet goed leesbaar meer...
Ja dat kan zijn, snap het uitgangspunt wel, maar over hoeveel mensen praat je dan?
ik edit de openings post soms wel paar keer per minuut... ohja aantal lege regels niet goed, naam niet vet gedrukt, typfoutje.. moet ik dan telkens een rapport insturen? en hoe zou dat dan moeten gaan? Moet ik dan aangeven of je tussen regel die en die de volgende tekst wil toevoegen? Is een serieuze vraag.

mik de trollen van MF af die constant dit gedrag vertonen.. neem aan dat die sterk in de minderheid zijn.

een limiet van een week is leuk maar is iemand een discussie start en daar helemaal door draait kannie alsnog de volgende dag alles weer weg halen dus wat maakt een week nou uit ten opzichte van onbeperkte tijd.


andere optie is idd maak het voor donateurs anders.
dan vinnik het best en word ik donateur. Zonder stempel achter mn naam. Skoda forum is ook het zelfde regime, daar is het dacht ik 48 uur limiet. Anders daar is wel dat er geen openings post is welke steeds geactualiseerd word van nieuwe gebruiker erbij, of iemand die een aanpassing van de motor in het lijste met modificaties erbij wilt zien zoals in mn sv topic... daar heb ik er geen last mee. Maar hier beperkt het echt enorm. Je pakt er teveel goeie mee voor de paar rotte.
 
De reden waarom is in principe niet zo verkeerd, maar in de praktijk komt het zelden voor dat iemand zijn postverleden uit rancune gaat wissen.

Zo ben ik mod op drie forums waarvan bij twee al 15 jaar en het is maar één keer voorgekomen dat iemand uit een soort misplaatste frustratie alles ging wissen. Dat hadden we snel door en die gozer is per direct gebanned.

Verder heb ik het niet meer meegemaakt. Maar ik vermoed dat Ruud meerdere redenen heeft, zo gebeurt het ook wel dat iemand iets post wat op zich prima is, maar het dan toch meent te moeten verwijderen of veranderen en dat is dan jammer.

De vraag is: wat is wijsheid in dit geval. Ik ken forums waar je ook maar een beperkte tijd je proza kunt veranderen, dus is het misschien handig dat je zeker weet dat je je artistieke verzinsels zo wilt posten en misschien moet je het nog een keer goed lezen voor je op de knop drukt.
 
De vraag is: wat is wijsheid in dit geval. Ik ken forums waar je ook maar een beperkte tijd je proza kunt veranderen, dus is het misschien handig dat je zeker weet dat je je artistieke verzinsels zo wilt posten en misschien moet je het nog een keer goed lezen voor je op de knop drukt.
ik deel je mening gedeeltelijk. Zo doe ik jaarlijks een SV meeting organiseren, de openingspost van dat topic werk ik constant bij met de mensen die (niet meer) mee gaan alsmede andere informatie, routebestabd bijv wat nog wel eens wil wijzigen... en dat soort topics lopen gewoon langer dan een week. Dus dan loop ik tegen problemen aan veroorzaakt door een stel trollen..
 
ik deel je mening gedeeltelijk. Zo doe ik jaarlijks een SV meeting organiseren, de openingspost van dat topic werk ik constant bij met de mensen die (niet meer) mee gaan alsmede andere informatie, routebestabd bijv wat nog wel eens wil wijzigen... en dat soort topics lopen gewoon langer dan een week. Dus dan loop ik tegen problemen aan veroorzaakt door een stel trollen..

Op het CiFo kun je je posts een half uur bewerken, maar de openingspost kun je permanent bewerken.
 
Op het CiFo kun je je posts een half uur bewerken, maar de openingspost kun je permanent bewerken.
Dat is ook een nuttige aanpassing. Juist nu topics langer lopen doordat ze niet meer na 1.000 posts dicht hoeven.
Edit: (ja deze reactie is bewerkt O-) ) ook voor verkoop topics is het handig om de openingspost blijvend te kunnen aanpassen.
 
Op het CiFo kun je je posts een half uur bewerken, maar de openingspost kun je permanent bewerken.
Nou als dat hier kan ben ik ook geholpen. De reguliere berichten in topics bewerk ik niet dagen na plaatsen iig.
Dat is ook een nuttige aanpassing. Juist nu topics langer lopen doordat ze niet meer na 1.000 posts dicht hoeven.
Edit: (ja deze reactie is bewerkt O-) ) ook voor verkoop topics is het handig om de openingspost blijvend te kunnen aanpassen.
Ja dat van die 2500 berichten niet meer op slot is me ook een doorn in het oog maar die discussie zal ik maar niet meer starten
 
@Duderuud;

Valt er nog over te praten? Kan me voorstellen dat dit is ingegeven door slechte ervaringen, maar de respons in dit topic lijkt overwegend negatief. En eerlijk gezegd, dat deel ik. Berichten bewerken is soms best belangrijk. Zo ben ik actief in het afzeik-topic en heb ik laatst een plaatje gepost van een hek met "arbeit macht frei". In dat topic, in context, was het voor mij passend, maar ik kreeg via PM het verzoek het een beetje in te dimmen en de afbeelding te verwijderen, dus dat heb ik gedaan....natuurljk is dat meer dan 60 minuten later.

Het is me niet vaak voorgekomen dat ik in een topic aan het lezen ben en de berichten onleesbaar/verwijderd zijn,

Hoewel ik de reden op zich kan begrijpen, als we als community zeggen dat de oplossing een te zwaar middel is voor het probleem, kunnen we nog onderhandelen?

Bijvoorbeeld, meestal heb ik binnen 48h wel de feedback dat iets te ver gaat, binnen 60 min. is heel erg krap.... Voor OP's is zelfs 48h veel te krap. Als je dan toch zoiets moet invoeren kan je dan voor OP's een veel ruimere limiet (onbeperkt) en los daarvan normale posts (48h) doen?
 
@Duderuud;

Valt er nog over te praten? Kan me voorstellen dat dit is ingegeven door slechte ervaringen, maar de respons in dit topic lijkt overwegend negatief. En eerlijk gezegd, dat deel ik. Berichten bewerken is soms best belangrijk. Zo ben ik actief in het afzeik-topic en heb ik laatst een plaatje gepost van een hek met "arbeit macht frei". In dat topic, in context, was het voor mij passend, maar ik kreeg via PM het verzoek het een beetje in te dimmen en de afbeelding te verwijderen, dus dat heb ik gedaan....natuurljk is dat meer dan 60 minuten later.

Het is me niet vaak voorgekomen dat ik in een topic aan het lezen ben en de berichten onleesbaar/verwijderd zijn,

Hoewel ik de reden op zich kan begrijpen, als we als community zeggen dat de oplossing een te zwaar middel is voor het probleem, kunnen we nog onderhandelen?

Bijvoorbeeld, meestal heb ik binnen 48h wel de feedback dat iets te ver gaat, binnen 60 min. is heel erg krap.... Voor OP's is zelfs 48h veel te krap. Als je dan toch zoiets moet invoeren kan je dan voor OP's een veel ruimere limiet (onbeperkt) en los daarvan normale posts (48h) doen?
Een PM krijgen voor een foto van een nazi hek in een topic dat het afzeiktopic heet?
Als het nou “ik ben een gepamperde hyperovergevoelige jankerd met de neiging me over alles op wat voor een manier dan ook aangesproken, benadeeld, gekwetst, beledigd en verongelijkt te voelen” topic zou heten dan ja.

Maar goed.
 

Vergelijkbare onderwerpen

A
Reacties
4
Weergaven
565
A
Reacties
1
Weergaven
616
Anoniempje991
A
Terug
Bovenaan Onderaan