oude of nieuwe ruskenhoek 2016

Weer een typsich Nederlandse beslissing. De gebruikers kunnen hun verantwoording niet nemen (lees: de snelle houden rekening met de langzame) en wat gaan we doen, de situatie wijzigen. :( :( :( :( :(
Als je bij de chicane niet bij iemand achterin z'n kont kan duiken als ie 20 meter eerder remt..... |( |( |( |( |( |( |(

Of Ramshoek, of Meeuwenmeer............
 
Laatst bewerkt:
Ik snap hier echt hellemaal niks van! Wat een politiek. Het gaat toch juist om zulke bochten als je naar een circuit gaat? Hoe sneller en moeilijker de bocht, hoe meer onderling snelheids verschil er zal ontstaan.

Nog even en Meeuwenmeer is ook weg, en persoonlijk is dat een gevaarlijker punt. Bij de Ruskenhoek kun je tenminste nog veilig uitwijken.

Ik had de snelle variant behouden, ze gaan op spa toch ook niet de Eau rouge wegdoen om maar een voorbeeld te noemen. Gevaarlijke situaties houd je toch. Echt een walgelijk besluit.
 
Ja of mensen die tijdens de TT, WSBK, of BSB in de nationale klassen meerijden tijdens zo'n event. Die moeten ineens weer switchen dan ofzo :?
zat hier ook aan te denken ja... of kan het dan in een keer wel..

typisch nederlands om beslissingen te nemen voor andere zonder dat hun mening is gevraagd.
uiteindelijk maakt het mij uiteindelijk niet uit welke bocht ik door moet(alhoewel ik de nieuwe ruskenhoek wel echt een stuk mooier vind, maar het idee dat ze dus de hele baan kunnen aanpassen omdat hun iets niet zint en daarmee veel charme van circuitrijden weghalen(adrenaline).

en hoe noemen we nu de nieuwe ruskenhoek? weer de oude ofzo..als we in de kroeg staan en de verhalen vertellen..

ik rij 1 minuut 80 maar wel op de oude ruskenhoek....zoiets;)
 
Laatst bewerkt:
Slechte call om ons de mooiste bocht van het circuit te onthouden.

Hopelijk gaan de diverse race organisatie's hier protest tegen aantekenen!
 
Slechte call om ons de mooiste bocht van het circuit te onthouden.

Hopelijk gaan de diverse race organisatie's hier protest tegen aantekenen!

Welke competitie je ook rijdt, het is toch praktisch een Assen-cup. Ik ben bang dat er weinig tegenin kan worden gebracht tenzij iedereen stopt met zeiken en op Zandvoort, Zolder, Mettet en Spa gaat rijden en Assen links laat liggen ... #utopie
 
Het lijkt wel een referendum. Iedereen is tegen, dus voeren we het lekker uit. :( :(
Als ik ergens een petitie kan tekenen doe ik dat graag.
 
in het stukje staat "in overleg met alle organisaties " !!!!
Hebben die zich niet sterk gemaakt voor deze bocht ? Of heeft de directie van het circuit ondanks dat deze organisaties wellicht voor de snelle Ruskenhoek stemden , toch besloten om hem eruit te gooien.........tja dan hoef je ook niet te overleggen.
Jammer , weer een bocht waar je ballen moet hebben pleite :( |(
 
Van mijn kant een misschien wat afwijkende mening.
Ik heb de snelle ruskenhoek nooit gereden, dus zal hem ook niet missen.
Tot dit seizoen heb ik namelijk alleen maar begeleid of vrij rijden gedaan.
Aankomend seizoen ga ik starten bij de ZAC, en zou ik dus voor het eerst de snelle ruskenhoek moeten rijden.
Wat ik er van begrijp is het even wennen en tussen de mensen die deze bocht al kennen, kan het gevaarlijk zijn.
Tuurlijk zijn er meer snelle bochten op het circuit, maar die heb ik inmiddels ook 100 keer gereden en zal dus ook weinig snelheids verschil zijn.
Daarbij heb je nu wel een mooi uitrem punt er bij.
Voor mijn gevoel zit het gevaar niet in het wel of niet rijden van de bocht, maar in de overgang(en) van de langzame naar de snelle.
Dus dat ze daar een lijn in willen trekken is opzich niet gek.
Uiteraard begrijp ik ook als je hem al 50 keer met veel plezier heb gereden, dat je hier van baalt.
 
Ligt het Biaggi paadje er eigenlijk nog?

Straks krijgen we weer die "lekkere" situaties dat vlak voor de Stekkenwal ineens iemand uit het Biaggipaadje voor je neus opdoemt :X
Ik heb dat altijd veel gevaarlijker gevonden dan de snelle Ruskenhoek.
 
Van mijn kant een misschien wat afwijkende mening.
Ik heb de snelle ruskenhoek nooit gereden, dus zal hem ook niet missen.
Tot dit seizoen heb ik namelijk alleen maar begeleid of vrij rijden gedaan.
Aankomend seizoen ga ik starten bij de ZAC, en zou ik dus voor het eerst de snelle ruskenhoek moeten rijden.
Wat ik er van begrijp is het even wennen en tussen de mensen die deze bocht al kennen, kan het gevaarlijk zijn.
Tuurlijk zijn er meer snelle bochten op het circuit, maar die heb ik inmiddels ook 100 keer gereden en zal dus ook weinig snelheids verschil zijn.
Daarbij heb je nu wel een mooi uitrem punt er bij.
Voor mijn gevoel zit het gevaar niet in het wel of niet rijden van de bocht, maar in de overgang(en) van de langzame naar de snelle.
Dus dat ze daar een lijn in willen trekken is opzich niet gek.
Uiteraard begrijp ik ook als je hem al 50 keer met veel plezier heb gereden, dat je hier van baalt.

Er is altijd snelheidsverschil! Pak je de gevaarlijkste bocht eruit, word de volgende de gevaarlijkste bocht. Aanremmen Ruskenhoek, degene voor gooit het anker bij 200m al uit terwijl jij dat pas bij 100m van plan was (bij wijze van spreken).

Maar het circuit is dus niet duidelijk in wat nu precies de reden is. Het afwisselen? Ik ken niemand en heb ook nog van niemand gehoord dat ze per ongeluk de verkeerde gepakt hebben.
 
Meeuwenmeer Ramshoek (meer het puntje tussen Hoge heide en Ramshoek,mijn mening)en snelle Ruskenhoek zijn gevaarlijke bochten i.v.m de hoge snelheid waar in combi een stuurfout zware klappers kunnen plaatsvinden....punt
Terwijl de meeste incidenten in andere bochten plaats vinden.


Maar prijs de hemel wat zijn ze gaaf :}
 
Weet iemand waarom ze in 2010 de langzame variant hebben laten liggen ipv van afbreken?
Is dit voor auto's ofzo?
 
Weet iemand waarom ze in 2010 de langzame variant hebben laten liggen ipv van afbreken?
Is dit voor auto's ofzo?
Als ik het correct heb is de nieuwe gelegd op verzoek van de motogp, en dus ook voor sbk en andere WK's
De oude langzame situatie is blijven liggen voor circuitdagen en trainingen
 
Weet iemand waarom ze in 2010 de langzame variant hebben laten liggen ipv van afbreken?
Is dit voor auto's ofzo?

Nee, die hebben ze laten liggen voor betalende low levels zoals wij. Het gepeupel dat zelf beter niet na mag denken. Ik baal er echt stevig van. 1 van de mooiste bochten dat Assen weer een beetje het Assen-karakter gaf... ;(
 
Er is altijd snelheidsverschil! Pak je de gevaarlijkste bocht eruit, word de volgende de gevaarlijkste bocht. Aanremmen Ruskenhoek, degene voor gooit het anker bij 200m al uit terwijl jij dat pas bij 100m van plan was (bij wijze van spreken).

Maar het circuit is dus niet duidelijk in wat nu precies de reden is. Het afwisselen? Ik ken niemand en heb ook nog van niemand gehoord dat ze per ongeluk de verkeerde gepakt hebben.

Ik heb ooit eens de snelle genomen terwijl de marshalls deze aan het afzetten waren voor Groep Minder Snel en ik dus rechtdoor met allerlei capriolen niet of mn bek moest gaan en een marshall mee zou nemen in mijn val.

Daarna nog een goede discussie gehad met MSH omdat ik de rode vlag had gemist en ze toch mensen de baan op stuurde terwijl ik dus een extra ronden moest afmaken. Man man wat was ik boos. En zij trouwens ook.
 
Laatst bewerkt:
Vond de snelle ruskenhoek een van de gaafste bochten die ik ken, en vooral tot uitkomen stekkenwal was het een mooie combinatie. De combinatie van die bochten met de oude ruskenhoek vind ik aanzienlijk minder leuk. Kom misschien omdat aanremmen van een bocht niet mijn sterkste punt is ghehe. Wel goed dat ze nu een duidelijke lijn trekken.

Volgens mij gaan ze bij Zandvoort in het ONK ook rechtdoor naar het Scheivlak ipv de chicane ervoor (correct me if ik het verkeerd heb). Deze heb ik nooit zo gereden maar mijn vader vroeger wel, als ik hem daarover hoor praten zou ik ook de chicane niet willen rijden. Hier weten de meeste niet beter en wordt dus ook minder (niet) over geklaagd.

Blij dat ik de snelle ruskenhoek heb mogen rijden :]
 
Ben benieuwd of het elite corps van de ONK nu ook de langzame moet rijden.
Tenminste als ze niet bij het WSBK, TT, BSB programma meerijden.
 
Vond de snelle ruskenhoek een van de gaafste bochten die ik ken, en vooral tot uitkomen stekkenwal was het een mooie combinatie. De combinatie van die bochten met de oude ruskenhoek vind ik aanzienlijk minder leuk. Kom misschien omdat aanremmen van een bocht niet mijn sterkste punt is ghehe. Wel goed dat ze nu een duidelijke lijn trekken.

Volgens mij gaan ze bij Zandvoort in het ONK ook rechtdoor naar het Scheivlak ipv de chicane ervoor (correct me if ik het verkeerd heb). Deze heb ik nooit zo gereden maar mijn vader vroeger wel, als ik hem daarover hoor praten zou ik ook de chicane niet willen rijden. Hier weten de meeste niet beter en wordt dus ook minder (niet) over geklaagd.

Blij dat ik de snelle ruskenhoek heb mogen rijden :]

Ook in het ONK rijden ze de chicane op Zandvoort.
 
Mijn mening is het volgende:
- circuit rijden is gevaarlijker als tafeltennis maar daar kies je voor!
- dus wie zijn zij omdat voor ons betalende klanten te bepalen?Al zat er een springbult na de veenslang en moest je over de ruskenhoek heen springen,wat zou dat?
Als het mogelijk zou zijn,zouden we het doen,klaar!
- ik verwonder me alleen over Nederlands beleid omdat alles voor je wordt beslist,niet normaal!Maar goed...,we pikken het,want we zijn Nederlanders😩
 
Terug
Bovenaan Onderaan