Oude politiestriping verwijderen

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.609
71
Bussum
Ola!

Ik heb twee leuke BMW's weten te bemachtigen. Rijden heerlijk, echter wil ik die lelijke lijmresten/sporen van politielogo's en striping eraf halen...

De hele stickers zijn er door de politie zelf al afgehaald alleen je ziet nog wel de doffe sporen. En je kunt nog duidelijk 'politie' zien staan :P

Nu heb ik begrepen dat stickerverwijderaar goed helpt, alleen heb ik reactie's gelezen waarin de verf wordt aangetast of dat oppervlakken dof gaan worden.

Dus heeft iemand nog tip's en trucjes voor het verwijderen van die lijm/stickersporen!?

Tnx!
 
Probleem met stickers die er lange tijd op hebben gezeten is vaak dat de rest verkleurd is, dat trek je niet zomaar bij... Maar de resten krijg je met WD40 of wasbenzine makkelijk weg. Daarna wel gelijk met sop wassen.
 
De meeste mensen nemen gewoon een paar pennen mee van hun werk, dan heb je al dat soort problemen niet :+

_O-
Sjah het gezegde je moet je werk niet mee naar huis nemen gaat hier ook niet echt in op :P


Maar oke ik ga het eens proberen met de wd40 en dan goed poetsen om die rommel er ook weer vanaf te krijgen :)
tnx voor de tips!
 
Je zal altijd sporen van de stickers blijven zien, ik heb een bestelbus, waar een paar jaar stickers op hebben gezeten en ondanks meerdere polijst en wax beurten, kan je langzaam maar zeker de sporen weer terug zien komen. Ik denk dat de weekmakers uit de stickerlijm op een of andere manier toch de lak een beetje aantasten.

Het beste is poetsen met een polijstpasta en een polijstmachine. Handmatig polijsten kan ook wel, maar dan wordt je wel erg moe :P
 
Ik heb laatst mijn bus van het werk ontstickerd.
Ik heb allerlei soorten en merken stickerverwijderaar geprobeerd.
Alles viel tegen.
Daarna ben ik naar het bedrijf gegaan die hem opnieuw gaat bestickeren en die gaf een fles mee (25 euro) en dat werkte verbazingwekkend goed.
De lijm ging er heel makkelijk af zonder de lak aan te tasten.
 
Idd de lak onder de stikkers is altijd beschermt geweest tegen zonlicht. Kun je niet veel aan doen.

Klopt door het (uv) licht gaat de lak verkleuren onder de sticker niet dus het verschil krijg je bijna niet weg.

Had vroeger van een oude auto de NL sticker weggehaald, gelijk zo nieuwe lak vlek eronder.
 
Yep, had ook een ouwe dealersticker op mijn oude ascona, van alles geprobeerd toen maar met commandant rood...heb de primer ook maar even mooi geel gepoetst.. Dus wees gewaarschuwd en rij anders naar zo'n beletteringszaak voor advies.
 
de lijmresten kan je goed verwijderen met wd40 of terpetine dat is veilig voor de lak :)

Als de lak zelf verkleurd is om de sticker kan je proberen met commandant 4 of 5 of een andere cleaner de verkleuringen eruit te poetsen/een overgang te maken zodat het minder opvalt.

Op ongelakt kunststof kan je bumperspray of siliconen gebruiken om het spulletje weer mooi te krijgen
 
Mijn broer heeft een ambulance gehad. Stickers met een fohn er af getrokken. Ik weet niet wat voor lijm ze voor die stickers gebruiken, maar met de standaard huis-tuin en keuken middeltjes kreeg je die zooi er dus mooi niet af. Uiteindelijk kwamen we er achter dat je die lijmresten wel netjes weg krijgt met MEK (methylethylketone), of

seal_and_band_removerkopie_medium.jpg



innotec.nl
 
Laatst bewerkt:
Lampenolie!!! Werkt perfect. Ik had op mijn motor verschillende stikkers zitten van de dealer, van het alarm en van een of andere beveiligingschip.... Doekje met lampenolie en al je lijmresten verdwijnen als sneeuw voor de zon!
 
Bij de professionele verfboer een bus van 3M halen. Dit is een ontvetter die ook siliconen kan verwijderen en ook perfect is voor lijmresten . Ook belangrijk , het is niet zodanig agressief dat het de lak aantast. Is echt perfect spul. :Y

Meeste stripings op politievoertuigen is/waren gemaakt van 3M-spul en die weten dus ook hoe de lijm verwijderd moet worden. Striping zelf altijd met een warmte fohn en lijmresten met 3M-sapje :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan