OVER XJR 1200 Racer

Onder het blok vind ik nooit mooi ,maar had hem eerst wel net onder het carter vandaan laten komen ,maar ook dat klopte niet..dit vond ik eigenlijk de mooiste optie

Mooist is natuurlijk gebogen Tita bochten uit Japan en dan ook maar iets langere demper ,ach ja het is ook nooit klaar ,dat is weer het nadeel van onze hobby ,ze denkt dat hij nu geen centjes meer kost ,maar intussen weet ze beter _O-

Dat gedeelte had mijn ex op de duur ook wel door. :+ En miepen dat ze dan deed, maar dat kon mij niet deren. 8-)



















Dat ze op een dag het briljante idee kreeg mijn Yoshimura hobby te compenseren met een Vuitton en Chanel hobby voor haar, was dan wel weer iets minder. Dat had ze net ff te goed uitgedokterd. B| B|
:')
 
Laatst bewerkt:
Speciaal voor jou dan ..




[afbeelding]

Leuke reactie's hier ,thx :}

E tja ik zei al weken geleden ; ik hoop dat jullie er klaar voor zijn wbt de kleuren ,,je vind hem of,,,gruwelijk lelijk of mooi 8-)


Mijn missie is iig zeer geslaagd,want kan er uren naar kijken
!

En zo hoort het ook! Pornobike weer Ron.
Vette kleurencombi
 
Speciaal voor jou dan ..




[afbeelding]

Leuke reactie's hier ,thx :}

E tja ik zei al weken geleden ; ik hoop dat jullie er klaar voor zijn wbt de kleuren ,,je vind hem of,,,gruwelijk lelijk of mooi 8-)


Mijn missie is iig zeer geslaagd,want kan er uren naar kijken !
Haha, yes!

Mooi man. Goed gedaan weer gozer :}
 
Al probeer ik zelf dan wel om mijn commentaar een beetje genuanceerd te brengen, als iemand zijn vakmanschap ergens volledig in gooid , mensen die maar wat lopen te prutsen brand ik ook zonder al te veel problemen bij de grond af .

_O- ;)
full

Motormeuk Filmpje: BMW K100 RS "RS09" van Roel Scheffers | Soundcheck & burnout
 
Laatst bewerkt:
Oeioeioei Roel.......ik kan nergens een smiley vinden met een mond vol tanden....vinden
 
Laatst bewerkt:
Maar Roel, even zonder gekheid, ik zie op je site een mooie GTS staan, dat vind ik er wel mooi uitzien, wat is dan nou het verhaal van de BMW, had je toen gedronken of zo?
 
Ik zie ook dat je de uitspraak iets genuanceerd hebt, er staat nu, niet helemaal mijn smaak.
Natuurlijk moet iedereen zijn eigen mening kunnen geven, als iemand dat niet wil dan moet ,men het ook niet op het www plaatsen.

Al probeer ik zelf dan wel om mijn commentaar een beetje genuanceerd te brengen, als iemand zijn vakmanschap ergens volledig in gooid , mensen die maar wat lopen te prutsen brand ik ook zonder al te veel problemen bij de grond af .

Ja prutsers zijn er ook maar liefhebbers zoals Ron en Jerryt natuurlijk niet.
Smaken kunnen altijd verschillen, dat is geen probleem alleen moet het misschien soms wat subtiel gebracht worden als je iets niet mooi vindt :+

Waar ik wel wat meer moeite mee heb is het naar eigen inzicht wijzigen van frame en achterbrug maar vooral de lay-out van de motor inclusief de schokdemper en soms zelfs de balhoofdhoek.
Na ruim 10 jaar motorracen en als ingenieur werktuigbouw heb ik waarschijnlijk wat meer interesse in de werking van motorvering en -demping maar ook van het krachtenspel wat er plaats vindt, met name in een bocht. Een fabrikant stopt tegenwoordig maanden (zo niet meer) in FEM berekeningen van de onderdelen onder invloed van de mogelijke dynamische krachten die er tijdens gebruik kunnen optreden. Dat is een uiterst gecompliceerde klus en vooral vermoeiingsberekeningen vereisen heel wat inzicht in de constructie.
Vroeger was dat veel minder gecompliceerd en dat is dan ook te zien aan de "ouwe meuk" (heb steeds minder vrienden hier ;) ) die hier af-en-toe voorbij komt :+
Maar als ik dan zie dat er willekeurig onderdelen gemaakt worden zoals een achterbrug en een willekeurige veer/schokbreker erin geplaatst wordt waarbij er totaal geen rekening gehouden wordt met de momenten en daaruit volgende reactiekrachten. De veerconstante is nodig om te de invloed van de veerweg te vergelijken met de slag van de veer en invloed van de demping.
Als je zomaar wat plaatst is de kans groot dat de veerweg, veerconstante en/of demping totaal niet deugen waardoor er een gevaarlijke situatie kan ontstaan als er een keer een bocht snel genomen wordt met daarin bijvoorbeeld een hobbel. Of een achterbrug van buizen gemaakt waarvan de torsiestijfheid niet bekend is met mogelijk hetzelfde resultaat in die bocht met die hobbel.
Misschien denk ik er wat te moeilijk over, maar dat komt omdat ik nou eenmaal van bochten hou, rechtdoor hard rijden kan iedereen.
Gelukkig rijden de meeste motorrijders als een krant :+ een stuk rustiger waardoor het wel los zal lopen, maar ik heb moeite met mensen die beweren dat de motor zo goed rijdt en er goed mee te sturen is, dat is vaak gewoon niet waar maar hangt van het gebruik af.

Zo een heel verhaal, gauw weer verder met de creatieve creatie van Ron :9
 
Ja prutsers zijn er ook maar liefhebbers zoals Ron en Jerryt natuurlijk niet.
Smaken kunnen altijd verschillen, dat is geen probleem alleen moet het misschien soms wat subtiel gebracht worden als je iets niet mooi vindt :+

Waar ik wel wat meer moeite mee heb is het naar eigen inzicht wijzigen van frame en achterbrug maar vooral de lay-out van de motor inclusief de schokdemper en soms zelfs de balhoofdhoek.
Na ruim 10 jaar motorracen en als ingenieur werktuigbouw heb ik waarschijnlijk wat meer interesse in de werking van motorvering en -demping maar ook van het krachtenspel wat er plaats vindt, met name in een bocht. Een fabrikant stopt tegenwoordig maanden (zo niet meer) in FEM berekeningen van de onderdelen onder invloed van de mogelijke dynamische krachten die er tijdens gebruik kunnen optreden. Dat is een uiterst gecompliceerde klus en vooral vermoeiingsberekeningen vereisen heel wat inzicht in de constructie.
Vroeger was dat veel minder gecompliceerd en dat is dan ook te zien aan de "ouwe meuk" (heb steeds minder vrienden hier ;) ) die hier af-en-toe voorbij komt :+
Maar als ik dan zie dat er willekeurig onderdelen gemaakt worden zoals een achterbrug en een willekeurige veer/schokbreker erin geplaatst wordt waarbij er totaal geen rekening gehouden wordt met de momenten en daaruit volgende reactiekrachten. De veerconstante is nodig om te de invloed van de veerweg te vergelijken met de slag van de veer en invloed van de demping.
Als je zomaar wat plaatst is de kans groot dat de veerweg, veerconstante en/of demping totaal niet deugen waardoor er een gevaarlijke situatie kan ontstaan als er een keer een bocht snel genomen wordt met daarin bijvoorbeeld een hobbel. Of een achterbrug van buizen gemaakt waarvan de torsiestijfheid niet bekend is met mogelijk hetzelfde resultaat in die bocht met die hobbel.
Misschien denk ik er wat te moeilijk over, maar dat komt omdat ik nou eenmaal van bochten hou, rechtdoor hard rijden kan iedereen.
Gelukkig rijden de meeste motorrijders als een krant :+ een stuk rustiger waardoor het wel los zal lopen, maar ik heb moeite met mensen die beweren dat de motor zo goed rijdt en er goed mee te sturen is, dat is vaak gewoon niet waar maar hangt van het gebruik af.

Zo een heel verhaal, gauw weer verder met de creatieve creatie van Ron :9

dude, racen doe je op het circuit. als jij als een dolle idioot door het verkeer wilt vliegen dan hoop ik dat je een keer in de vangrail beland. ik zou nooit vol speed met mijn toekomstige zelfbouw gaan racen, maar dan nog. ik ga in het normale verkeer ook nooit een bocht vol in. je weet nooit wat er op de weg ligt, enige voorbeelden modder, steentjes of olie en dan kan je nog zo'n goeie stuurfiets hebben. je gaat geheid onderuit.

ik wens je niet dood hoor, maar in het verkeer moeten we ons gedragen. mensen die knetterhard racen en met 200 tussen 2 auto's doorknallen of vol een bocht ingaan waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan die zouden ze gelijk het rijbewijs af moeten pakken. begrijp me niet verkeerd, ik heb een zx12r dus ik hou wel van een beetje speed, maar je kan ook verantwoordelijk hard rijden.
 
Ja prutsers zijn er ook maar liefhebbers zoals Ron en Jerryt natuurlijk niet.
Smaken kunnen altijd verschillen, dat is geen probleem alleen moet het misschien soms wat subtiel gebracht worden als je iets niet mooi vindt :+

Waar ik wel wat meer moeite mee heb is het naar eigen inzicht wijzigen van frame en achterbrug maar vooral de lay-out van de motor inclusief de schokdemper en soms zelfs de balhoofdhoek.
Na ruim 10 jaar motorracen en als ingenieur werktuigbouw heb ik waarschijnlijk wat meer interesse in de werking van motorvering en -demping maar ook van het krachtenspel wat er plaats vindt, met name in een bocht. Een fabrikant stopt tegenwoordig maanden (zo niet meer) in FEM berekeningen van de onderdelen onder invloed van de mogelijke dynamische krachten die er tijdens gebruik kunnen optreden. Dat is een uiterst gecompliceerde klus en vooral vermoeiingsberekeningen vereisen heel wat inzicht in de constructie.
Vroeger was dat veel minder gecompliceerd en dat is dan ook te zien aan de "ouwe meuk" (heb steeds minder vrienden hier ;) ) die hier af-en-toe voorbij komt :+
Maar als ik dan zie dat er willekeurig onderdelen gemaakt worden zoals een achterbrug en een willekeurige veer/schokbreker erin geplaatst wordt waarbij er totaal geen rekening gehouden wordt met de momenten en daaruit volgende reactiekrachten. De veerconstante is nodig om te de invloed van de veerweg te vergelijken met de slag van de veer en invloed van de demping.
Als je zomaar wat plaatst is de kans groot dat de veerweg, veerconstante en/of demping totaal niet deugen waardoor er een gevaarlijke situatie kan ontstaan als er een keer een bocht snel genomen wordt met daarin bijvoorbeeld een hobbel. Of een achterbrug van buizen gemaakt waarvan de torsiestijfheid niet bekend is met mogelijk hetzelfde resultaat in die bocht met die hobbel.
Misschien denk ik er wat te moeilijk over, maar dat komt omdat ik nou eenmaal van bochten hou, rechtdoor hard rijden kan iedereen.
Gelukkig rijden de meeste motorrijders als een krant :+ een stuk rustiger waardoor het wel los zal lopen, maar ik heb moeite met mensen die beweren dat de motor zo goed rijdt en er goed mee te sturen is, dat is vaak gewoon niet waar maar hangt van het gebruik af.

Zo een heel verhaal, gauw weer verder met de creatieve creatie van Ron :9

Haha, laten we het dan maar niet over zelfbouw zijspannen gaan hebben met jou _O-
 
dude, racen doe je op het circuit. als jij als een dolle idioot door het verkeer wilt vliegen dan hoop ik dat je een keer in de vangrail beland. ik zou nooit vol speed met mijn toekomstige zelfbouw gaan racen, maar dan nog. ik ga in het normale verkeer ook nooit een bocht vol in. je weet nooit wat er op de weg ligt, enige voorbeelden modder, steentjes of olie en dan kan je nog zo'n goeie stuurfiets hebben. je gaat geheid onderuit.

ik wens je niet dood hoor, maar in het verkeer moeten we ons gedragen. mensen die knetterhard racen en met 200 tussen 2 auto's doorknallen of vol een bocht ingaan waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan die zouden ze gelijk het rijbewijs af moeten pakken. begrijp me niet verkeerd, ik heb een zx12r dus ik hou wel van een beetje speed, maar je kan ook verantwoordelijk hard rijden.

Je kent mij duidelijk niet. Als je beter tussen te regels door leest kun je zien dat ik geen jonge dolle idioot ben, nooit geweest trouwens. Ik heb toch op het circuit geraced? En ben tevens twee jaar race-instructeur bij de Race Academy geweest. Ik scan altijd eerst een bocht voordat ik het tempo opvoer en dat zeker op de openbare weg. Daarbij rekening houdend met temperatuur van het asfalt, de banden en alles wat eventueel op het asfalt kan belanden. Ik moet je teleurstellen, ik ga niet in de vangrail belanden.
 
Kunnen we hier aub on-topic? Al dat hanengedrag....

Dit doet de starter geen eer.......en die mascotte valt idd wel op

(daarmee voorkom jij in ieder geval een kennismaking met een vangrail)

Super gave en dikke en kleurrijke XJR :}
 
Idd Daffy gaat al heel wat jaartjes mee :+ ik ben een beetje bijgelovig net zoiets als ik s'morgens eerst me rechter sok en dan de linker aantrek _O-


Nee Klaas nog geen sound filmpje gemaakt ,sorry :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan