overstappen op andere verzekering, hoe?

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Hoi,

Ik heb hier nu mijn acceptgiro voor mijn verzekering voor het komende jaar liggen, maar ik wil eigenlijk overstappen naar een andere maatschappij (hoogstwaarschijnlijk Unive).

Momenteel ben ik WA+ verzekerd bij London maar daar lees ik hier maar weinig goeds over en London is voor mij te duur bij all-risk.

Hoe stap ik nu over naar een andere verzekering?
Eerst London afmelden of regelt mijn nieuwe maatschappij dat?

Alvast bedankt. :]
 
Regelt je nieuwe maatschappij. Maar volgens mij wordt je contract altijd met een jaar verlengd, tenzij je twee maanden o.i.d. vantevoren opzegt. Dus dan ben je net te laat nu..
 
Regelt je nieuwe maatschappij. Maar volgens mij wordt je contract altijd met een jaar verlengd, tenzij je twee maanden o.i.d. vantevoren opzegt. Dus dan ben je net te laat nu..


hhmmzzz...das minder :(

Ach, als dat zo is kan ik deze verzekering altijd nog veranderen in een WA verzekering (kost geen drol) en dan verder met unive. :P
 
opzeggen kan altijd.
Motor op naam van vriendin zetten. met vrijwaringsbewijs naar de verzekering, de polis opzeggen en een royementsverklaring opeisen.


suc6
 
opzeggen kan altijd.
Motor op naam van vriendin zetten. met vrijwaringsbewijs naar de verzekering, de polis opzeggen en een royementsverklaring opeisen.


suc6

Hem vervolgens een dag later weer op je naam zetten en elders verzekeren zeker :?

Het eerste dat een verzekeraar doet bij het beoordelen van een nieuw contract is de verzekeringshistorie en kentekengegevens beoordelen bij de RDW. Wij hebben namelijk een online verbinding met de database van de RDW.
Hoe denk je dat dit soort gedoe met een kenteken op een verzekeraar overkomt? :? :( .

Niet doen lijkt mij......................eerlijkheid duurt het langst O-)
 
Hem vervolgens een dag later weer op je naam zetten en elders verzekeren zeker :?

Het eerste dat een verzekeraar doet bij het beoordelen van een nieuw contract is de verzekeringshistorie en kentekengegevens beoordelen bij de RDW. Wij hebben namelijk een online verbinding met de database van de RDW.
Hoe denk je dat dit soort gedoe met een kenteken op een verzekeraar overkomt? :? :( .

t doen lijkt mij......................eerlijkheid duurt het langst O-)
Veel te lang zo te lezen in mijn polisvoorwaarden.. :P

(polisvoorwaarden) :
....
c. Verzekerde kan -uitsluitend bij verkoop- om stopzetting van de dekking
vragen waardoor de ongebruikte premie gereserveerd blijft (zgn. schor-sen).
 
Vlgs mij is dit bedoeld om makkelijk je verzekering over te zetten als je je motor verkoopt.
 
Wat een gezeur zeg.. :(

Minimaal 3 maanden schriftelijk voor de vervaldag afmelden of na 2 weken indien ik niet akkoord ga met de aanpassing van de verzekering.

Omdat ik dus per jaar betaal heb ik dus maar 1 vervaldag per jaar...kan ik dus mijn verzekering nu per maand omzetten en dan meteen schriftelijk stopzetten over 3 maanden.
Of ik moet een brief schrijven dat ik het niet met de aanpassing eens ben dat ik van 35% naar 45% b/m ga.. :P


Ik denk dat ik maar eens een belletje ga plegen.

Edit: Misschien een beetje domme vraag, maar wat regelt mijn nieuwe maatschappij dan eigenlijk nog voor me?, ik meld me af bij London, meld me aan bij Unive, klaar?
 
Laatst bewerkt:
Nou, net gebeld.

Er is slechts 1 contractvervaldag per jaar en daar moest ik 3 maanden van tevoren schriftelijk op afzeggen. :(

Nog iemand een idee?
Eerlijk duurt idd het langst...veeel te lang.
 
Een prolongatie heeft niet te maken met de betaaltermijn van je polis. Een verkeerspolis prolongeert altijd éénmaal per jaar dus je oplossing werkt niet. Je kunt alleen opzeggen bij aanpassing van de voorwaarden/condities e/o premie dus niet bij een aanpassing in je BM. Meestal kun je ook opzeggen nadat er een schade is afgewezen, dus kun je ook een niet gedekte schade claimen en vervolgens zeggen dat je pissed off bent en van de polis af wilt. Kijk wel uit met al te veel gelazer met verzekeraar, want het verzekeringswereldje is kleiner dan je denkt, als je begrijpt wat ik bedoel ;) . Eenmaal op de zgn zwarte lijst en je komt er niet meer af :(
 
Hem vervolgens een dag later weer op je naam zetten en elders verzekeren zeker :?

Het eerste dat een verzekeraar doet bij het beoordelen van een nieuw contract is de verzekeringshistorie en kentekengegevens beoordelen bij de RDW. Wij hebben namelijk een online verbinding met de database van de RDW.
Hoe denk je dat dit soort gedoe met een kenteken op een verzekeraar overkomt? :? :( .

Niet doen lijkt mij......................eerlijkheid duurt het langst O-)
[/quote]

Lekker belangrijk zou ik zeggen!!!
 
Hem vervolgens een dag later weer op je naam zetten en elders verzekeren zeker :?

Het eerste dat een verzekeraar doet bij het beoordelen van een nieuw contract is de verzekeringshistorie en kentekengegevens beoordelen bij de RDW. Wij hebben namelijk een online verbinding met de database van de RDW.
Hoe denk je dat dit soort gedoe met een kenteken op een verzekeraar overkomt? :? :( .

Niet doen lijkt mij......................eerlijkheid duurt het langst O-)

Lekker belangrijk zou ik zeggen!!!
[/quote]

Klinkt stoer maar geen topic openen graag als je tegen de lamp gelopen bent en vooral niet zeggen dat je niet bent gewaarschuwd voor de gevolgen. Het gaat lang en vaak goed maar als je tegen de lamp loopt met dit soort kunstjes ben je ver van huis. Je mag je dan verzekeren bij Rialto ( voorheen Terminus )en de voorwaarden daar zijn iets minder en de premie is iets hoger :X
 
Soesoeki heeft volkomen gelijk.....
ik werk ook bij zo\'n bedrijf en geregeld komen deze \"constructies\" aan \'t licht... ( overigens ook bij auto\'s ) en reken maar dat je dan echt aan de beurt ben ! })

gegroet, Cees :]
 
Misschien een beetje domme vraag, maar wat regelt mijn nieuwe maatschappij dan eigenlijk nog voor me?, ik meld me af bij London, meld me aan bij Unive, klaar?
Je meldt je af bij London, bijvoorbeeld met als einddatum 01-04-03. En je meldt je aan bij Univé met als begindatum 01-04-03. Je krijgt dan rond april een royementsverklaring van London die je op moet sturen naar Univé. Zij controleren alles nog een keer en klaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan