Oxford handvatverwarming

FJR-TIM

Rookie
17 feb 2013
28
0
Zoetermeer
Rare vraag maar als de accu niet zo heel goed meer is (wat ik niet weet) gaat dan de handvatverwarming (merk:Oxford)niet meer aan. De ene keer doet de verwarming het en de andere keer niet.....wat zou het probleem kunnen zijn?
 
2 achter elkaar? De eerste die erop gezet werd die deed het even en daarna als je hem aandeed dan ging er heeel even een lampje op en direct weer uit. Dat kastje eraf gehaald een nieuwe erop en precies het zelfde....maar het kan inderdaad een draadbreuk zijn want we hebben alleen het kastje verwisseld. Maar iets met de accu dat is dus raar gedacht?
 
Nou ik denk dat je best gelijk heb. Op mijn suzuki gsx550es uit 84 heb ik ook handvatverwarming, maar die doet het *redelijk* als ik rustig rijd. Als ik weinig toeren maakt dan trekt de motor het nog namelijk net met de stroomvoorziening. Bij mij gaat er 0.8 volt vanaf als ik de motor start en handvatverwarming aanzet. Ik zou daarom eerst is je stroom doormeten als je motor draait.
 
Rare vraag maar als de accu niet zo heel goed meer is (wat ik niet weet) gaat dan de handvatverwarming (merk:Oxford)niet meer aan. De ene keer doet de verwarming het en de andere keer niet.....wat zou het probleem kunnen zijn?

Oxford gaat inderdaad vanzelf uit als de spanning te laag wordt. Deze moet je ook altijd rechtstreeks op de accu aansluiten en niet via contact, dat levert problemen op.
 
Oxford gaat inderdaad vanzelf uit als de spanning te laag wordt. Deze moet je ook altijd rechtstreeks op de accu aansluiten en niet via contact, dat levert problemen op.


Is het dan niet zo als hij stil staat dat iemand hem kan aanzetten en als ik dan vervolgens eraan kom dat de accu leeg is?
 
Oxford gaat inderdaad vanzelf uit als de spanning te laag wordt. Deze moet je ook altijd rechtstreeks op de accu aansluiten en niet via contact, dat levert problemen op.

Hoezo geeft dat problemen dan? de spanning over (bijvoorbeeld) je koplamp bedrading is toch zelfde als dat je m direct van de accu af pakt?
 
Is het dan niet zo als hij stil staat dat iemand hem kan aanzetten en als ik dan vervolgens eraan kom dat de accu leeg is?

De nieuwste gaan uit na 2 min inactiviteit v/d accu ... Als het contact uitstaat schakelt hij zichzelf uit, oudere types schakelen pas af als de spanning rond de 10 volt is.
Heb de mijne via een relais aangesloten maar was niet nodig bij deze laatste uitvoering.

Dus als je accu slecht is rond 10 volt zal tie het niet doen, maar dan start hij waarschijnlijk ook niet als je het ouder type hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hij start goed, als ik hem heb gestart en vervolgens de hv aanzet doet ie het even en gaat uit zonder te hebben gereden. Als het een draadbreuk zou zijn dan moet ie uitgaan als ik stevig aan die fiest "ros".
 
Terug
Bovenaan Onderaan