Paar vragen over Fireblade

HaRdCoRe-WeZ

MF veteraan
9 okt 2004
4.133
0
Hellevoetsluis
Hallo,

Ik ben nu een weekje in het bezit van een Fireblade uit 1997, maar heb er een paar vragen over, misschien dat jullie mij kunnen helpen...

1. Nieuwprijs in 1997
2. Hoeveel km met 1 tank (ongeveer)
3. Benzinekraan open of dicht tijdens langer dan 1 uur stilstaan. Beetje lompe vraag ik weet t...maar toch.

Alvast bedankt!

Greetz,
Wez
 
1.
Bouwjaar 1997
Merk HONDA
Uitvoering CBR 900RR FIREBLADE
Vermogen (kW) 112
Oorspronkelijke consumentenprijs € 13.157,-

2.
250 tot 270 (om en de nabij)

3.
Niet op de reserve stand laten staan, verder maakt het geen r**t uit.
 
Hallo,

Ik ben nu een weekje in het bezit van een Fireblade uit 1997, maar heb er een paar vragen over, misschien dat jullie mij kunnen helpen...

1. Nieuwprijs in 1997
2. Hoeveel km met 1 tank (ongeveer)
3. Benzinekraan open of dicht tijdens langer dan 1 uur stilstaan. Beetje lompe vraag ik weet t...maar toch.

Alvast bedankt!

Greetz,
Wez


1. mail honda nederland
2. rij je tank leeg en pak je rekenmachine ;)
3. het is geen puch die begint te stinken!
 
1.
Bouwjaar 1997
Merk HONDA
Uitvoering CBR 900RR FIREBLADE
Vermogen (kW) 112
Oorspronkelijke consumentenprijs € 13.157,-

2.
250 tot 270 (om en de nabij)


3.
Niet op de reserve stand laten staan, verder maakt het geen r**t uit.
Wat voor tank zit er op dat ding? :o
 
1.
Bouwjaar 1997
Merk HONDA
Uitvoering CBR 900RR FIREBLADE
Vermogen (kW) 112
Oorspronkelijke consumentenprijs € 13.157,-
Dit moet, zoals reeds opgemerkt, 94 KW zijn.
2.
250 tot 270 (om en de nabij)
Zou kunnen. Ik heb werkelijk geen idee, ik heb de mijne nog maar 2 jaar. :X
3.
Niet op de reserve stand laten staan, verder maakt het geen r**t uit.
Waarom niet op de reservestand laten staan dan?

[me]Fireblade 1998 heeft daar nog nooit problemen mee gehad. *O* [/me]
 
Dit moet, zoals reeds opgemerkt, 94 KW zijn.Zou kunnen. Ik heb werkelijk geen idee, ik heb de mijne nog maar 2 jaar. :XWaarom niet op de reservestand laten staan dan?

[me]Fireblade 1998 heeft daar nog nooit problemen mee gehad. *O* [/me]
Omdat je dan lullig komt te staan als ie op is en je denkt dat ie nog op reserve kan. :P

Maar misschien bedoelt ie de PRI stand? Dan kunnen de vlotterbakken overlopen.
 
wat is de pri stand?
Bij sommige motoren is de benzine kraan vacuum bediend. De benzine stroomt dan alleen als er een vacuum op de benzinekraan staat en dat vacuum is er alleen als de motor loopt. Als je nu, om wat voor reden dan ook, je carburateurs en leidingen leeg hebt, kan het dan ff duren voor ie start, omdat je eigenlijk een lopende motor nodig hebt om dat vacuum te creëren. Er zit dan een PRI stand op de benzinekraan die de vacuumbediening overbrugt en de benzine gewoon laat doorlopen.
 
128.00 PK (93.4 kW)

En als je 't weet, waarom vraag je 't dan? |(
Ik vroeg er niet om, was xtra info ;)

Maareuh, bedankt iig, maar nog 1 vraagje, hoe lang moet je dat ding warm rijden, en tot hoeveel rpm mag je dan gaan? Bij de CRX is het algemeen bekend dat als je de eerste 15min niet boven de 3000rpm komt, dat het blokje dan perfect opwarmt... Is hier iemand die ook zoiets weet voor de Blade?
 
Heb zelf ook ee sc33.
Lopen ongeveer 1 op 17 met flink doorjagen.
weet niet hoeveel liter tank, ik tank altijd bij 200km.
En pas op met de bocht omgaan, ze hebben niet veel grondspeling voor je het weet rij je de uitlaat aan de grond :]
Rij altijd de eerste 15km rustig daarna gaaaaasssssss!! :]

full
 
Laatst bewerkt:
Owkeej dan, ik deed ook tanken om de 200km, enneuh, ik ben niet echt een bochtenvreter, dus heb nog 2-3cm schaamrand, maak je dus maar geen zorgen over de uitlaat whehehehe. Mooie fiets heb je btw.
 
Heb zelf ook ee sc33.
Lopen ongeveer 1 op 17 met flink doorjagen.
weet niet hoeveel liter tank, ik tank altijd bij 200km.
En pas op met de bocht omgaan, ze hebben niet veel grondspeling voor je het weet rij je de uitlaat aan de grond :]
Rij altijd de eerste 15km rustig daarna gaaaaasssssss!! :]

(Afbeelding)

is die grondspeling dan nog niet veranderd in 98 ?
rijd men mijn 93er ook de kuipen aan de grond '(
zitten zelfs al tailraiser onder zodat ie 2cm hoger komt te staan

links.JPG

rechts.JPG


owja ik doe ook +-200km eer ie op reserve gaat
 
is die grondspeling dan nog niet veranderd in 98 ?
rijd men mijn 93er ook de kuipen aan de grond '(
zitten zelfs al tailraiser onder zodat ie 2cm hoger komt te staan
Die Blade van de foto is nog van voor '98 hoor.

Maar vanaf '98 is de vering wel wat aangepast iig. Ik rijdt wel op een '98er maar ik krijg niets anders aan de grond dan mijn knieen. Maar dat zegt natuurlijk meer over mij dan over de motor B| , want in de test die ik gelezen heb reden ze de stepjes, zelf na het verwijderen van die lange slijtboutjes, nog aan de grond en ik kon uit die test niet opmaken dat de kuip of demper ook aan de grond gereden werd.
 
is die grondspeling dan nog niet veranderd in 98 ?
rijd men mijn 93er ook de kuipen aan de grond '(
zitten zelfs al tailraiser onder zodat ie 2cm hoger komt te staan

(Afbeelding)
(Afbeelding)

owja ik doe ook +-200km eer ie op reserve gaat

Die van mij is een sc33 model die van jou sc28 die een vriend van mij ook heeft, mijn kontje is standaart wel hoger dan de sc28 en zit ook een andere veer op dan jouwe, sc33 is van 1996 tot 2000 alleen qua looks is die in 98 weer anders dan van 96/97.

ik heb alles al aan de grond gereden heb nog ma een half rempedaaltje, alleen heb ik een ovale demper en vriend van mij een ronde vandaar dat hij waarschijnlijk de uitlaat aan de grond rij en ik net nie,
 

Graag gedaan.

Maareuh, 112kW? Was toch om en nabij de 94, want omgerekend is dat 128pk...lijkt me sterk dat er 150+pk's uit komen...

Ow, heb ik verder niet naar gekeken. Heb de tekst van de Univé site waar de prijs op stond. Maar op een '97 inderdaad geen 150pk.

Ik heb zelf een '94er gereden en die had volgens mij maar net 124pk of zoiets.

Wat voor tank zit er op dat ding? :o

Eentje waar je benzine in kan doen, net als alle andere.
Vind je 250 a 270 km dan te veel voor een Fireblade?
Ik dacht dat ik er weinig mee kon rijden. Maar als ik hier zo lees dat er een aantal bij de 200km al gaan tanken... dan heb ik er inderdaad al die jaren rustig mee gereden ;) Ik ging bij die dagteller stand meestal wel een keer op reserve en dan een tankstation zoeken.
1 keer verkeerd gestaan op de Duitse autobahn .. geen tank station in de buurt.. eerste de beste afslag was een af/op rit naar een andere autobahn en daar kwam ik zonder benzine te stilstand. Heb de motor geduwd naar de afrit en daar was een jongen die erop stond dat ik met hem mee reed tot aan het benzine station. Hij reed zelf ook motor en wist hoe zwaar het duwen was (zei hij nog om mij ervan te overtuigen mee te gaan).... en ja er bestaan dus ook nog aardige duitsers.

Maar efin.. dat is offtopic.

Ik heb geen flauw idee meer hoeveel liter ik in de tank kon krijgen. Ik heb een getal van 18 in mijn hoofd zitten.. ff rekenen.. 18liter x 14km/l = 252 km.

Dat zit behoorlijk in de buurt dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan