Paar vragen over Honda CB600 Hornet

Kajotan

MF veteraan
16 mrt 2009
3.146
0
Omgeving Zwolle
Beste allemaal.

Momenteel rijd ik een Honda CBR 600f uit 1999 op 25KW.
Km-teller gaat al richting de 80.000, dus het begint vrij veel te worden.
Ik zit er over te denken om hem te verkopen, en een andere fiets weer te kopen.
Laatste dagen zit ik wat te zoeken op internet, en ik vind het 'naked-idee' ook best gaaf.
Een Cb600 vind ik een mooie motor om te zien, maar ik weet niet hoe het rijdt.

Mijn rijstijl (met 25KW) is redelijk sportief, ik houd er van om bochtige weggetjes te rijden en af en toe 'hard' op te trekken. Motor is voor mij puur hobby, geen woon-werk verkeer of een heleboel saaie snelweg-kilometers.

Kan iemand duidelijk verschillen aangeven qua rijgedrag?

Verder: zoals gezegd rijd ik dus 25KW. In mijn huidige motor zitten restrictors (van die rubberen ringen). Zijn deze over te zetten in een Cb600 (hornet) uit bijv. bouwjaar 1999/2000?
Ik vroeg me dit af, omdat ik elders op het forum gelezen heb dat beide motoren het zelfde motorblok hebben.

Op mijn huidige motor zit een BOS-demper. Is deze over te zetten naar een Hornet?
Ik vind het namelijk wel een lekker geluidje!

Tot zover mijn vragen voor nu!

Bedankt, Kajotan.
 
Zwolle?

Kom ik ook vandaan en heb een 600 uit 2005 met dus de usd en tankmeter. Bevalt super en je kunt magnifiek de dijkjes hier in de omgeving pakken.
 
Trouwens die uitlaat gaat niet passen.

Ik heb er een mivv x-cone op zitten; die klinkt echt ontzettend goed.

Als je nieuwsgierig bent kom je maar een x kijken
 
Je rijdt ook 25KW dan, of dat niet?

Ik meen toch echt wel is Hornet's gezien te hebben met een BOS einddemper, dus ik maar hopen dat je dat zo over kon zetten.

Bedankt voor je aanbod, wellicht maak ik d'r nog eens gebruik van!
 
Bos is er zeker voor de Hornet; er is echter verschil met de CBR600f.
Dat heeft te maken met de linkpijp. Wellicht dat de diameter van de uitlaat gelijk is zodat wanneer het een slip-on betreft je alleen een nieuwe linkpijp hoeft te kopen en de ophangbeugel hoeft te verzetten.

Ik rijd trouwens vol vermogen. Just let me know!

Je krijgt zeker geen spijt van zo'n overstap wanneer je hier in de omgeving gaat touren. Wanneer je alleen maar snelweg rijdt is dit wel een ander verhaal btw.
 
hornet rijd super voor op de straat , vroeger reed ik altijd met racers , nu enkel op circuit en een hornetje voor op de baan , maar je hebt zeker meerdere nakeds die super zijn voor op de openbare weg , ik was zelfs supercontent van de mt03 . guitig ding al heeft het weinig pk's . heb ook al verschillende 1000 cc in naked gehad , eigenlijk ligt me dat allemaal wel
 
Ik heb de hornet nu zo'n 2 jaar...echt leuke, betrouwbare motor. Ik zeg altijd dat de hornet 2 gezichten heeft. Je kan er rustig mee in het stad rijden en als je hem opentrekt toont hij de 'racer' in zich.

Soms mis ik wel een beetje 'karakter', je wordt hem redelijk snel gewoon. Die uitlaat zal je niet kunnen overzetten, toch niet zonder grondige aanpassingen...

De hornet is nog steeds de mooiste 600cc naked in mijn visie, andere japanners hebben de hornet als basis genomen voor hun vernieuwde nakeds (gladius, ER 6)
Hij is ook zeer vlot in bochten nemen, echt :}

Momenteel ben ik aan het uitkijken naar misschien terug iets nieuws, a la Superduke 990 of Speed Triple omdat je bij deze motoren toch nog meer power hebt en iets meer 'karakter' :9 Maar ik moet nog gaan testrijden om te zeggen welke me bevalt en of ik wel vernieuw, want de hornet blijft een topper! *O*

Enige bemerking...met racelaarzen beschadig je nogal het het alluminium van de enkelbescherming...Dit is een gekend probleem bij de hornet 600 en de cb1000r (Misschien toch ook de 1000cc nog eens inplannen voor een nake(n)d(e) testrit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan