Mijn vrouw zat achterop tijdens die rit. Geen probleem, zeker niet als ze een topkoffer heeft om tegenaan te steunen. En ik gebruik een Corbinzadel.....Die ben ik inderdaad ook tegen gekomen. Echter weet ik niet hoe comfortabel een passagier achterop zit.
Lekke achterschokbreker?
Ik had van de week precies hetzelfde met een KTM. Olie ververst, motor op de brug laten staan, en de volgende dag lag er een plasje gele olie op de brug. Terwijl ik er rode Motul in had gedaan. Maar het bleek al snel om schokbrekerolie te gaan. Pfff.Lekke achterschokbreker?
Bij de BMW K75 en K100 ook zo'n mooie. Zijn mensen bang dat de cardantunnel lekt, is het gewoon die oude verrotte schokdemper die de olie eruit gegooid heeft. Gelukkig hoeft een nieuwe niet duur te zijn en is plaatsing bij een ST 1100 niet veel lastiger dan bij een K 100.Lekke achterschokbreker?
Zoiets had ik al gelezen... Nah ja, goed. Ik heb m nu al staan94-er, dus nog met 28A dynamo.
Deze willen nog wel eens de geest geven.
FF zoeken naar een knappe complete 40A dynamo (en het bijbehorende stuk wat in het blok steekt). Volgens het boekje moet het blok eruit, maar je kan de dynamo vervangen zonder het blok eruit te halen.
Article - ST1100 - 40 amp Alternator Upgrade | ST1100 Articles
OF een gebruikte van een FZR1000, schijnt te kunnen. Logisch, wordt gewoon door Denso gemaakt. Montage-oogje bijvijlen voor de bouten, en go!Zoiets had ik al gelezen... Nah ja, goed. Ik heb m nu al staan
Niks aan gedaan nog, ivm verhuizen tijdens full time werken.
Mocht t nodig zijn, €225 bij Sevior.
Another 40A alternator alternative solution - verified after running... | ST1100-AlternatorRe: Another 40A alternator alternative solution - verified after running...
FYI - pic of the yam denso 100211-4930 alt. The lip is machined about 12mm deep, the std honda denso one is 10mm. Note the 3 bolt heads near the shaft tip - they may casue clearance issues if you dont use washer/spacers (that just occurred to me). Also the 100211-4930 part (apparently is also used by the FZR750 and thunderace according to the ebay add I just got this pic from...). Also the 100211-4930 is slightly shorter (a few mm) and narrower (aagain by just a couple of mm - whcih might help fitment in the 28A alt pans.
2 jaar garantie. Ruilsysteem.We houden de site van Sevior nog maar even als favoriet:
Wij reviseren dynamo's voor bijna alle motorfietsmerken, ook oldtimers! Wij reviseren dynamo's voor zowel motorfietsbedrijven als particulieren. Indicatie van revisie-prijzen meest voorkomende merken*
Vulcan € 120,00
Shadow € 120,00
BMW rotor € 96,00
Guzzi rotor € 96,00
Honda bold 'or rotor € 120,00
Yamaha xs 650 rotor € 120,00
Honda cx500 (+ ontsteking) € 145,00
Nighthawk € 145,00
XR 600 € 120,00
Goldwing 1500 € 145,00
Ducati € 145,00
Triumph € 130,00
Goldwing 1100 / 1200 € 145,00 (3 jr garantie)
aprilia RSV / Tuono € 145,00 (3 jr garantie)
Pan european / ST1100-1300 € 225,00
*alle prijzen zijn inclusief BTW & exclusief verzendkosten, aan de prijzen kunnen geen rechten worden ontleend
Hallo allemaal, ik zit erover te denken om een Pan uit 2006 te kopen. 1 vraagje: ik heb wel al 6 jaar mn rijbewijs, maar heb sindsdien niet meer gereden. Nu wat opfrislesjes bij de lokale rijschool, maar is een Pan een beetje te rijden voor een beginner?
Heb direct na het behalen van mijn motorrijbewijs in 2008 een Pan gekocht (ook uit 2006 en na 140.000 km nog steeds tot tevredenheid in gebruik). Geen problemen mee gehad. Ik denk dat je aan elke motor moet wennen als die nieuw voor jou is en naar mijn gevoel maakt het weinig uit hoe groot of hoe zwaar deze is. Leer op je gemak de gedragingen van de motor en ga steeds een stapje verder tot je de grens van jezelf of die van de motor hebt bereikt.Hallo allemaal, ik zit erover te denken om een Pan uit 2006 te kopen. 1 vraagje: ik heb wel al 6 jaar mn rijbewijs, maar heb sindsdien niet meer gereden. Nu wat opfrislesjes bij de lokale rijschool, maar is een Pan een beetje te rijden voor een beginner?