Pan European Topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb gewoon de bt-020 onder mn st1300 liggen. doe er 30 tot 40k mee...

:o
Sorry oehTie,

Volgens mij vergis je je lelijk..........

Ik heb 5 Pans versleten, maar nog :N nooit verhalen gehoord va 30 tot 40k. Volgens mij vergis je je precies in 1 bandenwissel en dan :Y zit je op het gemiddelde.

of je moet doorrijden tot op het canvas! Of helemaal glad...... ook |( dom om zo ver door te rijden. Het weer hoeft 1x tegen te zitten en je ligt onderuit.

M.b.t. je km's op 1 tank neem je ook een zeer groot risico........ mij record is 475km op een tank, maar 569km is leuk maar ik wil het niet meemaken dat ik hem moet duwen.

Ik kan alleen maar concluderen dat je verder gaat dan de gemiddelde Pan rijder qua slijtage van je banden en rijden op 1 tank. In zekere zin heb ik :} respect voor je dat je het aandurft, maar het gaat eens fout dat je hem }) tegen komt.

In ieder geval veel :] toerplezier .... 8-)
 
:o
Sorry oehTie,

Volgens mij vergis je je lelijk..........

Ik heb 5 Pans versleten, maar nog :N nooit verhalen gehoord va 30 tot 40k. Volgens mij vergis je je precies in 1 bandenwissel en dan :Y zit je op het gemiddelde.

of je moet doorrijden tot op het canvas! Of helemaal glad...... ook |( dom om zo ver door te rijden. Het weer hoeft 1x tegen te zitten en je ligt onderuit.

M.b.t. je km's op 1 tank neem je ook een zeer groot risico........ mij record is 475km op een tank, maar 569km is leuk maar ik wil het niet meemaken dat ik hem moet duwen.

Ik kan alleen maar concluderen dat je verder gaat dan de gemiddelde Pan rijder qua slijtage van je banden en rijden op 1 tank. In zekere zin heb ik :} respect voor je dat je het aandurft, maar het gaat eens fout dat je hem }) tegen komt.

In ieder geval veel :] toerplezier .... 8-)


zelfs met doorrijden tot het ijzerwerk in de band kom ik niet boven de 15 uit ;) Helaas al te vaak moeten duwen de pan (lang leve de boordcomputer die het niet goed aangeeft) maar een jerrycan zit er altijd in dus kan altijd vooruit tegenwoordig !
 
Hey Djaxel,

Als je direct reageert onder de reactie, gebruik dan geen Citeer bericht => Quote" want dat maakt het draadje onnodig lang en leest niet fijn. ;)
 
:o
Sorry oehTie,

Volgens mij vergis je je lelijk..........

Ik heb 5 Pans versleten, maar nog :N nooit verhalen gehoord va 30 tot 40k. Volgens mij vergis je je precies in 1 bandenwissel en dan :Y zit je op het gemiddelde.

of je moet doorrijden tot op het canvas! Of helemaal glad...... ook |( dom om zo ver door te rijden. Het weer hoeft 1x tegen te zitten en je ligt onderuit.

M.b.t. je km's op 1 tank neem je ook een zeer groot risico........ mij record is 475km op een tank, maar 569km is leuk maar ik wil het niet meemaken dat ik hem moet duwen.

Ik kan alleen maar concluderen dat je verder gaat dan de gemiddelde Pan rijder qua slijtage van je banden en rijden op 1 tank. In zekere zin heb ik :} respect voor je dat je het aandurft, maar het gaat eens fout dat je hem }) tegen komt.

In ieder geval veel :] toerplezier .... 8-)


wat tank betreft, met heel rustig touren is er best aan te komen. Ik moest toen onverwachts een stuk verder doorrijden naar een andere pomp, vandaar dat ik echt even de laatste 2 liter nodig had.

Wat banden betreft, de laatste bandenwissel was met 68k op de klok, hij staat nu met 98 k met gloednieuwe bandjes, of ik rij zo rustig of jullie zo wild. De band zat op de nokjes maar helemaal glad was hij zeker niet.
 
Dan ben ik zeker benieuwd naar de volgende bandenwissel, want ik zet er nog steeds een ? bij...

Hoeveel km rij je per jaar? Dan zie ik tegen die tijd wel een melding tegemoet ;)
 
zal een jaartje worden ongeveer... ik heb jaren van 25k en jaren richting de 40k gehad. Ik zal thuis de factuur van de vorige bandjes eens opzoeken, km stand zet goedhart altijd op de facturen.
 
Laatst bewerkt:
misschien dat 40k lukt met macadams, bij mij ging de gtr altijd kapot voordat ik aan een bandenwissel toekwam :X, vooral omdat ik tussen de 30 en 40k per jaar rij (ok, op de laatste had ik achter toch maar n bt45 omgelegd :+ )
 
Helaas al te vaak moeten duwen de pan (lang leve de boordcomputer die het niet goed aangeeft) maar een jerrycan zit er altijd in dus kan altijd vooruit tegenwoordig !
Als je gewoon tankt als het lampje gaat knipperen, dan heb je nog voor 50km brandstof...... Een jerrycan meenemen is }) extra ballast waardoor je duurder rijdt........... Lekker thuis laten dat ding! Als je stil komt te staan met een bezinetekort met een Pan European is het je eigen domme schuld. Gewoon op tijd tanken.

Het is me tot nu toe 1x overkomen (in 120.000km), maar toen had ik hem nieuw........ en ook ff proberen hoever je kon gaan op een tank. Geluk voor mij was dat de wegenwacht zonder te bellen toevallig langs reed, en met 5 ltr weer verder :] kon....
 
Laatst bewerkt:
Als je gewoon tankt als het lampje gaat knipperen, dan heb je nog voor 50km brandstof...... Een jerrycan meenemen is }) extra ballast waardoor je duurder rijdt........... Lekker thuis laten dat ding! Als je stil komt te staan met een bezinetekort met een Pan European is het je eigen domme schuld. Gewoon op tijd tanken.

Het is me tot nu toe 1x overkomen (in 120.000km), maar toen had ik hem nieuw........ en ook ff proberen hoever je kon gaan op een tank. Geluk voor mij was dat de wegenwacht zonder te bellen toevallig langs reed, en met 5 ltr weer verder :] kon....


Makkelijk gezegd maar al aanta keer stil gestaan terwijl de meter nog 2 bokjes geeft!! En altijd makkelijk als je iemand onderweg kan helpen (meerdere keren voorgekomen) Daarbij schommelt het verbruik ook behoorlijk soms 320 km soms 400
 
Zo terug van een lang weekend sturen in de eifel / luxemburg ! banden zijn nu echt op heb er nu Michelin Road Pilot 2 op liggen. Deze hebben nu 14000 km gehouden maar zijn echt op, hoe veel km hebben jullie met deze banden ? en met andere types ?
Ik doe ongeveer hetzelfde afhankelijk :] wat voor asfalt je krijgt.....

Had ook PR-2, maar nu Bridgestone op de nieuwe fiets.........
 
Laatst bewerkt:
Makkelijk gezegd maar al aantal keer stil gestaan terwijl de meter nog 2 bokjes geeft!! En altijd makkelijk als je iemand onderweg kan helpen (meerdere keren voorgekomen) Daarbij schommelt het verbruik ook behoorlijk soms 320 km soms 400
Ik haal altijd de 400km, alleen niet in de winter.

2 blokjes en dan :o stilstaan, daar kijk ik van op. Is je meter niet goed? Trouwens voor de goede orde, ik zet de dagteller altijd op 0.

O-) Ik weet niet of dit de oorzaak is, maar de Pan ST1300 heeft 2 dagtellers. Misschien eens omgezet op de 2e teller en niet terug gezet? Is mij ook eens overkomen, maar ben niet stil komen te staan. Kwam :Y er op tijd achter.........
 
Ben van de week een paar dagen weg geweest met de Pan,met duo en goed beladen met bagage,de rit naar huis volgetankt en constant autosnelweg,steeds tussen 120 en 140 km/u gereden en bij thuiskomst 401.2 km op de teller en het laatste blokje knippert en daar staat bij dat ik nog 76 km ver geraak met hetgeen nog in de tank zit,dus in theorie zou dit dan 477.2 km zijn.
Het verbruik kan wel degelijk schommelen,afhankelijk van de buitentemperatuur,ben al geweest dat ik 505 km haalde met een tank,dit was dan in de zomer,in de winter is het minder,maar eigenlijk onder de 470 km per tank kom ik nooit.
 
V'rdimme, met de 1100 haal ik maar net de 400. Ik zou m'n rijstijl moeten gaan aanpassen en wat rustiger op snelheid komen. Hier moet winst in te behalen zijn, al vind ik dat wel minder leuk rijden.
 
Sinds vorige week vrijdag ben ik in het bezit van een ST 1300 uit 2002. De motor heeft in Leiden dienst gedaan als instructeursmotor bij een rijschool. Verder staat er maar 78000 km op de teller.

IMG_1469.JPG
IMG_1470.JPG
 
@Paul congrats !

Net nieuwe banden besteld bij motorbandenmarkt.nl BT020 voor en achter, heb nu er nog Michelin RP2 erop liggen en zouden langer mee moeten gaan als BT maar niet meer mee kunnen rijden als met BT op de deauville nu maar kijken wat ze doen (volgende setje wordt wel BT023 maar die zijn nu nog niet beschikbaar voor ST1300)
 
V'rdimme, met de 1100 haal ik maar net de 400. Ik zou m'n rijstijl moeten gaan aanpassen en wat rustiger op snelheid komen. .
:N Je hoeft niets aan te passen, want voor de ST1100 is 400km netjes!
Afhankelijk wat je die week hebt gereden m.b.t. een toerrit of woon- werkverkeer. Toen ik de ST1100 had reed ik ook tegen de 400km per tank.

Hou er rekening mee dat de ST1100 maar 25ltr bij zich heeft en de ST1300 29ltr (op papier) ;)
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorige week vrijdag ben ik in het bezit van een ST 1300 uit 2002. Verder staat er maar 78000 km op de teller.
:) Mooi man........ Kan je weer even mee vooruit. Mijn ST1300 ingeruild bij 107000km in 5½ jaar.

Ik weet ook nog goed dat ik 3 jaar gespaard had voor een ST1100 ABS/TCS ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martijn! :W Ben ook zeer blij met mijn nieuwe aanwinst! En met dank aan Bolski ben ik ook weer wat herkenbaarder voor jou en vannelle.

@stxrider: Het viel me ontzettend mee dat deze motor nog niet zoveel heeft gelopen. Zo links en rechts zit er een krasje en een klein deukje in de tank maar dat maakt voor mij niet zoveel uit. Voor de rest rijd hij echt prima, en dat vond ik belangrijker dan een krasje en een deukje.
 
Ook als dr. had ik je herkent maar FP is veel beter zo. Zeg, ben je nu nog wel thuis te vinden of is elke minuut :] ?
 
Ik ben wel veel aan het touren maar ook wel met enige regelmaat thuis hoor! Anders herkennen ze me straks niet meer. O-)

Alleen gisteren er niet op uit geweest. Moest even bijkomen van 2 verjaardagsfeestjes.
 
@Paul congrats !

Net nieuwe banden besteld bij motorbandenmarkt.nl BT020 voor en achter, heb nu er nog Michelin RP2 erop liggen en zouden langer mee moeten gaan als BT maar niet meer mee kunnen rijden als met BT op de deauville nu maar kijken wat ze doen (volgende setje wordt wel BT023 maar die zijn nu nog niet beschikbaar voor ST1300)
Hey Djaxel, je :? gaat toch geen banden vergelijken met een Deauville!! Even iets meer gewicht dat je elke dag meesleept.......tijdens het :] rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan