Parkeerboete met motor

Sjoerd102

MF veteraan
9 aug 2011
1.526
285
Zjwame/ Swalmen
Ook ik mag me melden in dit topic.
Een parkeerbon met de motor (vrij uniek volgens mij).
Vandaag (19-09) naar het wk wielrennen gaan kijken.
Op de weide tussen punt A en de rijksweg N590 was een VIP parkeerplaats ingericht.
Google Maps

Aangezien ik hier geen gebruik van mocht maken (geen VIP kaart) parkeerde ik mijn motor in de berm van de Meesweg (precies bij punt A).
Aangezien er ter plaatse geen bord E1 of E2 stond (verboden te parkeren cq verboden stiltestaan) heb ik mijn motor netjes in de berm geparkeerd zoals als op onderstaande foto te zien is.
15e8yux.jpg

Bij terugkomst vond ik tussen de slangen en kabeltjes van mijn motor een geel papiertje met de letter A. Oftewel Aankondiging van een beschikking.
De volgende overtreding werd verricht:
Parkeren in een parkeerverbod.
Ook de auto’s die achter mij stonden (helaas was deel al vertrokken bij maken foto) in de berm waren voorzien van een gele prent.
oad5zd.jpg

Maakt een bezwaar kans van slagen? Motoren worden normaal gesproken ‘gedoogd’ ook als zij bv op de stoep of de weg staan, mits er geen hinder is voor overig verkeer of voetgangers.
Daarom bewust in de berm geparkeerd.
 
zo te zien is het buiten de bebouwde kom?
en naar mijn weten is parkeren daar toegestaan, mits het een voorrangsweg is.

Dus tenzij er toch ergens een bord stond mogen ze je niet zomaar een prent geven, denk ik.

edit, zo te zien is mijn theorie al aardig vervaagd. het is juist andersom.

Artikel 24 RVV: Parkeerverbod
De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
1) bij een kruispunt op een afstand van minder dan 5 meter daarvan;
2) voor een inrit of uitrit;
3) buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;
4) op een parkeergelegenheid:
- voor zover het voertuig niet behoort tot de categorie die door het onderbord is aangegeven;
- geparkeerd wordt op een andere wijze dan door het onderbord is aangegeven;
- geparkeerd wordt op andere dagen of uren dan door het onderbord zijn aangegeven;
5) langs een onderbroken gele streep.
6) Op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen.
7) op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
 
Laatst bewerkt:
wat is dat nu weer voor onzin, :N :')



echt nog nooit van gehoord/meegemaakt,
volgens mij kon een motor geen parkeerbekeuringen krijgen? :/
 
Volgens mij had je hem in de berm naast het fietspad moeten zetten (uiterst rechts tegen de heg).
Dan had je volgens mij geen boete mogen krijgen.
Dit is een midden strook die waarschijnlijk deel uit maakt van de weg.
en volgens mij mag je daar dan niet parkeren.

Maar ik weet het niet zeker, hopelijk weten mede forummers meer hierover.
Desondanks wel een een interessante "case" om te protesteren.

Nu krijg je sowieso een boete en met protest kun je wellicht onderuit komen
of een lagere boete krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Tenzij ze een plaatselijke noodverordening hebben afgeroepen ivm het evenement. Maar mijns inziens hadden ze je dat dan kenbaar moeten maken. Normaal gesproken mag het inderdaad gewoon zolang je niemand hindert, en zoals jouwe staat hinder je niemand (zoals ik het zie tenminste). Ik zou m aanvechten.
 
Volgens mij kun je best in bezwaar gaan :Y

"Wanneer mag je in de berm parkeren
Parkeren in groene bermen niet strafbaar op grond APV

Bekeuren voor het parkeren in de groene bermen van de wegen rond het Goffertstadion blijkt niet mogelijk. Dat is het resultaat van een nader onderzoek dat werd ingesteld naar aanleiding van een ingezonden brief in dagblad de Gelderlander over een dergelijke bekeuring. Omdat de bermen tot de weg behoren zoals die is beschreven in de Wegenverkeerswet (WVW) kan een onderliggende wetgeving zoals, in dit geval, de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) niet worden toegepast.

In het geval van de wegen rond het stadion is derhalve ten onrechte op grond van de Nijmeegse APV opgetreden. Alle 37 opgemaakte bonnen die nog niet door de politie aan het Centraal Justitieel Incassobureau zijn verzonden zullen dan ook worden vernietigd. Mensen die op grond van al verwerkte zaken een beschikking thuis krijgen, kunnen op de gebruikelijke wijze bezwaar maken bij de Officier van Justitie. Beschikkingen van veel eerdere datum die door betrokkene reeds zijn betaald kunnen niet meer worden ingetrokken.
Begin 2006 werd een zelfde fout gemaakt op de Heijendaalseweg bij de universtiteit in Nijmegen. Daar is de zaak nu, door het plaasten van parkeerverboden, op de juiste manier opgelost.

Wat zegt de wetgeving over de bermen
In artikel 1 lid 1 onder b van de WVW staat wat wegen zijn. In het kort komt het op neer dat ook bermen, zijkanten en degelijke bij een weg horen. Vervolgens zegt artikel 2a van de wet dat lagere overheden geen wetgeving mogen maken over deze wegen, als dat in de verkeerswetgeving als geregeld is. En het parkeren is al geregeld in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV).

Artikel 10 van die wet zegt dat bestuurders voor het parkeren van hun voertuig, naast de rijbaan, andere weggedeelten mogen gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad,, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad. Er mag dus in de berm worden geparkeerd.

Wil de wegbeheerder het parkeren in dergelijke bermen tegengaan dat zal hij het parkeren fysiek onmogelijk moeten maken of een parkeerverbod moeten instellen.
Ook bekeuringen die, de afgelopen periode, op andere plaatsen in de stad zijn opgemaakt voor identieke situaties zullen worden ingetrokken."

BRON

Hoe betrouwbaar die informatie is weet ik niet, maar lijkt me op hetzelfde geval :)
 
Nog even ter aanvulling:

Buiten de bebouwde kom mag je parkeren op de weg tenzij het een voorrangsweg is.
Bij een voorrangsweg moet je in de berm parkeren.
 
triest is het gewoon,

acceptgirocontrole op dat hele bermstuk, :r



ik ga weleens de stad in en dan zet ik de motor gewoon midden op de markt geparkeerd,
nog nooit wat over gehoord, :N





ik denk dat TS te maken heeft met een overijverige schrijvert....... :')
 
Wat het lullige is, als je hem aan de andere kant van dat bord had gezet had je waarschijnlijk geen boete gehad, dan was je binnen de bebouwde kom
 
Er ligt iets van een 'voetpad' naast, dus is het officieel een 'groenstrook', hierop mag je niet parkeren.
Overigens, het is geen trottoir, aangezien hij niet verhoogd is. Dus is het alleen een voetpad op het moment dat er daar ergens een bord staat dat het een voetpad betreft.

In een berm mag je buiten de bebouwde kom parkeren, zolang er geen verbod geldt.

Je kan proberen een bezwaar te maken met de informatie dat je buiten de bebouwde kom gewoon in de berm mag parkeren mits een verbod. Er staat geen verbord, dus is de boete ongeldig.
Eventueel met foto erbij.

Mocht je dan terugkrijgen dat je in een 'groenstrook' staat, kan je het erop gooien dat het pad naast het gras geen voetpad is, omdat er geen bord bijstaat dat het een voetpad betreft.

Mocht dat bord er wel staan en je krijgt terug dat je op een 'groenstrook' staat, dan kan je proberen dat de juiste benaming voor je boete niet goed op je boete staat. Overigens, dit wordt in 99% van de gevallen gewoon veranderd en moet je alsnog betalen.

Je kan ook een bezwaar indienen met daarbij géén foto en zeggen dat je in een berm buiten de bebouwde kom stond geparkeerd. Dan moet je even opzoeken welke wetten daarbij horen en dat doorsturen.

Ik gok de kans 50/50 dat je moet betalen na bezwaar.
Tenzij er echt nergens aangegeven staat dat het een voetpad is, dan is het namelijk geen 'groenstrook', maar een berm.
 
Maar daar staat overal dat je je motor alleen op daarop aangegeven plekken mag parkeren toch?
Dat staat in Valkenburg ook aangegeven en Berg en Terblijt behoort ook tot de gemeente Valkenburg aan de Geul.

Daarnaast geldt voor de gehele regio een noodverordening tbv het WK. Logicx doet goede zaken deze week. Je mag dus ergens "blij" zijn dat je alleen een papiertje gekregen hebt.

Buiten voornoemd, parkeren in/op openbaar groen mag ook niet, heb ik zelf ooit ervaren.
 
Wel, want het kost de belastingbetalende burger geld B|

Ik snap je punt en ik ga met je mee bij onzin in bezwaar gaan.

Maar zelfs ik zou hier toch wat werk van maken en gelukkig heb je dat recht in Nederland en daar wil ik best belasting voor betalen.

Onzin aanvechten is inderdaad geheel verkeerd en wanneer iedereen dat doet hebben de echte twijfelgevallen steeds minder kans B|
 
De weg loopt van berm tot berm of sloot tot sloot.
Theoretisch sta je hier dus op de weg geparkeerd, en ik weet niet of dat hier mag.
 
Niet bekend met de lokale situatie op een normale dag daar en ook geen verstand van de regels, maar gevoelsmatig (heeeel gevaarlijk) vind ik het een twijfelgevalletje en zou ik er inderdaad werk van maken.
 
Het lijkt mij dat je daar niet mag parkeren simpel omdat er een algemeen verbod is tijdens dit evenement om buiten de toegewezen plekken te parkeren, ik vermoed dan ook dat je weinig kans maakt met een bezwaar!!!
 
Tja eigenlijk weet niemand het, berm, weg, groenstrook, niemand die het weet, gelukkig weten die boa's ( dat zijn het meestal) dat ook en zullen ze niks aangeven maar wel even langslopen als iedereen er is om de boete's uit te delen. Aanpakken die burgers alles voor de staatskas onder het nom van veiligheid of zoiets
 
anders even een mailtje naar onderstaand email adres.
Dit adres heb ik uit de krant , en niet geschoten is altijd mis.
Het is op basis van no cure no pay rechtsbijstand.
maar of het financieel wat brengt ? en of het een goed bureau is ? geen idee

2873i54.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan