Pa's oude Honda CB750

:+ Schitterend of stralend voldoet ook _O- 8-)

Hier wat plaatjes :

Deze kant als eerste eraf.

DSCF3256.JPG


Ik vroeg me al een beetje af hoe de uitlaten nou vast zaten, de 'krans' bij de cilinderkop aansluiting knelt hem dus vast.
Bij me CL360 zit dat dan weer anders, omdat je hem echt met de krans op de cilinderkop vast moet zetten.
Maar dit is dus duidelijk.

DSCF3266.JPG


Hier liggen de gebroeders.

DSCF3267.JPG


Zoek de verschillen

DSCF3272.JPG


Pika Pika zoals de Japanners zeggen na het poetsen :+

DSCF3271.JPG


Ik ben echt super tevreden met het resultaat, had ik eerlijk gezegt niet verwacht, het is nagenoeg perfect, en de pitjes vallen ook echt super mee.
De spatborden zijn stukken slechter.

DSCF3273.JPG


Nu komt er een kleine projectje tussendoor, van het zoontje van de baas, dus dan weet je wel wat belangrijker is :+:+
Maar dat is zo klaar, misschien vanavond de andere uitlaat doen. :)
 
:+Ja _O-

1 Per keer is wel genoeg.

Net een lasprojectje tussendoor gehad, en daarna de andere gepoetst.
Ging gelukkig ook erg goed, de vieze plek op de foto is meer kettingvet, dat ging er dus wel vanaf !
Wel iets meer pitjes dan de vorige, maar nog steeds heel erg prima.
Net alleen ff gepoetst met roestoplosser en alu folie, morgen even nabehandelen met belgom, dan weer lichtje inspuiten met siliconen spray zodat die voorlopig de 'opslag' in kan.
Daarna de andere uitlaatjes eraf, en misschien weer 1 poetsen als ik dan nog zintijd heb...
 
Weer een beetje lopen te vervelen in de schuur.

De uitlaatkranjes hebben ook al die tijd liggen te weken in de ultrasoon, en af en toe ff aangezet.
Het resultaat mag er zijn !

DSCF3283.JPG


:9
DSCF3289.JPG


Nu liggen deze 2 te soppen :9

DSCF3296.JPG


Het andere uitlaatje dus gedaan.

DSCF3282.JPG


Ook weer goed gelukt dus :t
Wel is er een oude reparatie uitgevoerd, mijn vader wist dat nog, en die wist me te vertellen dat hij dat bij SR service in naaldwijk heeft laten doen.
Heel lang geleden.
Ziet er nog prima uit.

DSCF3281.JPG


Wel een klein plekje die ik misschien aan ga pakken.

DSCF3280.JPG


De andere uitlaten er net afgehaald.
Ging gelukkig weer erg makkelijk.

DSCF3290.JPG


De bovenste uitlaat is helaas wel in een iets slechtere staat. Ik denk dat ik hier wel iets mee moet ondernemen.

DSCF3292.JPG


DSCF3294.JPG


'(

Ik heb gelukkig nog mooi donor materiaal liggen, met een beetje mazzel kan ik dat eroverheen tiggen.
Het blijft natuurlijk wel spannend, het materiaal is erg dun. En dit zit helaas ook wel een beetje in het zicht. Het is de bovenste uitlaat aan de binnenkant zegmaar, dus naast het wiel.
Verder zien de uitlaten er goed uit, niet minder als de andere kant.
Alleen deze plek is vervelend. Maar ik denk dat ik het wel goed opgeknapt krijg.
Eerst maar eens poetsen, waar ik dus nu geen zin in heb :+ Morgen weer :)
 
Kleine update zonder plaatjes.

Ben net een beetje wezen tiggen, gaat erg moeilijk, maar het lukt wel.
De oude lassen een beetje 'glad' gestreken, een mooie manier om het materiaal een beetje te leren kennen.
Ook een aantal kleine gaatjes dichtgelast, gaat goed.
Ook nog wat plaatjes gemaakt die over de slechte plekken gaan, ik denk dat ik dan morgen de boel wel af krijg.
Het is een erg delicaat proces, ik las tussen de 15 en 30 ampere.
 
haha, ik had ze ook gezien.
Maar niet nodig hoor.
Ik vind een restauratie 'naar nieuw' met alleen maar nieuwe onderdelen ook niet erg inspiratievol.
Ik blijf erbij dat je best mag zien dat een motor oud is, zo heb ik bijvoorbeeld echt een gruwelijke hekel aan -ik kom niet eens op de naam, lol- dat pasta spul om deuken uit de tank glad te strijken. Ik vind deuken (of deukjes dan..) in de tank juist charmant, het toont de leeftijd en sporen aan van een motor. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Het is een ander verhaal natuurlijk als de uitlaten echt niet meer te redden zijn, dan is het prachtig dat dit weer te krijgen is !
CMSNL vind ik ook en erg fijn bedrijf, ze doen veel voor de motor wereld naar mijn mening, schitterend. Ben er ook al echt heel lang klant.

Afijn, een update met ploatjens !

Het wordt een beetje eentonig met dat uitlaten gezeur, maarja, er zitten 4 van die dingen aan, dus dan heb je dat :+

DSCF3296.JPG


DSCF3299.JPG


Deze is af

DSCF3300.JPG


Komt een beetje viezig over, maar ik denk dat dat de siliconen spray is, in het echt is die gewoon weer mooi !

En dan door naar het 'grote' project, er waren al wat plaatjes van te zien, hier nog wat van de ouderdoms schade.

DSCF3303.JPG


DSCF3304.JPG


DSCF3307.JPG


DSCF3315.JPG


Ik heb nog wel wat foto's, maar je snapt het idee...

Dus een beetje wezen bakken...

DSCF3321.JPG


DSCF3320.JPG


Deze zit eigenlijk in het zicht, dus hier iets meer me best op gedaan, ik moet het nog afwerken/nabewerken, dus het knapt nog wel iets beter op.
Op de foto's komt het ook wat dramatischer over als in het echt.

DSCF3318.JPG


Dit is de achterkant/binnenkant, dus zit niet echt in het zicht, maargoed, ik doe gewoon mijn beste natuurlijk. :)
Achter het schroefje kan je zien waar ik ben gebleven, maar toen was het gas dus op -O-
Wel jammer want ik had het graag af willen maken, ben wel een beetje klaar met die uitlaten :W

DSCF3323.JPG


Maarja, hopelijk volgende week kan ik het afmaken. :)

In de tussentijd wel wat anders doen, weet nog niet echt wat....
 
Ik vind een restauratie 'naar nieuw' met alleen maar nieuwe onderdelen ook niet erg inspiratievol.
Ik blijf erbij dat je best mag zien dat een motor oud is, zo heb ik bijvoorbeeld echt een gruwelijke hekel aan -ik kom niet eens op de naam, lol- dat pasta spul om deuken uit de tank glad te strijken. Ik vind deuken (of deukjes dan..) in de tank juist charmant, het toont de leeftijd en sporen aan van een motor. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

Je kan de buurvrouw van 80+ wel opknappen naar een lekkere griet van 25. Maar ze blijft wel een ouwe doos van 80+. :Y
 
Hoi Ed,

Als je tevreden bent met het resultaat, mooi. Maar is er nergens een 341 uitlaat in redelijke staat te krijgen ?
Welke uitlaat heb je gelast ? de linker of rechter kant ? onder of boven ?

Volgens mij heb ik er nog wel één (van de vier) liggen, iig geen roestgaten, heeft wel een grote schoonmaak beurt nodig.
 
Het is de rechter bovenkant.

Mijn theorie waarom deze in de minste staat is, is omdat de linkerkant veel kettingvet te verduren krijgt, de rechterkant niet.
Maarja, ik weet het ook niet echt.
Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat ik het gewoon bij deze hou, ik krijg hem prima opgeknapt hoor :)
Ik vind het ook niet erg, het is altijd juist een leuk gespreksonderwerp zulke dingetjes eraan :) Ik vind het niet erg. Ook omdat het al een (hele) oude reparatie is, juist leuk vind ik dat.

Afijn, een beetje lopen te vervelen weer.

De voetstepjes en bouten (die door de uitlaten gaan) schoongemaakt, moet later de bout kopjes en voetsteun beugeltjes nog voorzien van een nieuw laagje zwart. Komt later wel.

DSCF3324.JPG


En de post kwam nog
DSCF3325.JPG


Arme portomonee ;(;(;(;(

DSCF3327.JPG
 
Tja, CMSNL heeft veel, maar vraagt ook veel. Ik kijk altijd eerst bij CMSNL wat het kost, daarna ga ik elders shoppen. Helaas moet je dan vervolgens bij verschillende eBay shops kopen die nooit alles op voorraad hebben, zodat je met verschillende verzendkosten te maken krijgt. Altijd en hele uitzoekerij!
 
Fourdeel dan, is dat wat qua onderdelen?
 
Tja, CMSNL heeft veel, maar vraagt ook veel. Ik kijk altijd eerst bij CMSNL wat het kost, daarna ga ik elders shoppen. Helaas moet je dan vervolgens bij verschillende eBay shops kopen die nooit alles op voorraad hebben, zodat je met verschillende verzendkosten te maken krijgt. Altijd en hele uitzoekerij!
Precies dat, en uiteindelijk kom je dan tot de conclusie dat cmsnl niet eens zo duur is.
En dat ze kwaliteit leveren is eigenlijk gegarandeerd.
Ik zie het ook altijd een beetje als een gun factor, de hele motor wereld gebruikt hun tekeningen, ze sponsoren veel voor de racerij, en ze doen er gewoon echt veel voor om onderdelen voor je te vinden. En in het specifieke geval van de cb750 laten ze echt heel veel onderdelen weer maken.
Zo'n bedrijf heb je wel echt nodig op de lange termijn als je nog aan onderdelen wilt komen.
Ik weet niet, ik zeur er niet over. Hobby's kosten nou eenmaal geld.
 
Met beide goed ervaringen, prijzen ontlopen elkaar niet veel. Volgens mij (maar ik kan het mis hebben), en specifeik voor nieuwe onderdelen, lijkt HONDA4parts een soort dropshipper van CMSNL website, of ze werken nauw samen. Voor gebruikte onderdelen ben je bij HONDA4parts aan het juiste adres. Aangezien CMSNL in principe geen gebruikte onderdelen heeft is een bestelling bij HONDA4parts vaak in de mix.
 
Laatst bewerkt:
Bij Honda4 volgens mij ook wel eens iets bestelt, weet alleen niet meer wat. Maar ziet er goed uit.
Vandaag niks gedaan aan de motor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan