Past een motor door een deuropening?

Als je een breed stuur hebt, zoals ik (shadow ace), gewoon je motor schuin houden, beetje aan het stuur draaien en dan handvat voor handvat naar binnen werken. Werkt ook goed, bij mij iig.
 
Je stuur kan best breder zijn als de deuropening.
Eerst ene kant v.h. stuur naar binnen steken, stuur draaien en dan de andere kant.
 
Bij mij (2000 CBR600F) past 't. Ff een kwestie van de spiegels inklappen.
:^
maar dan 2000 sv650s
Ik woon in een flat , ding staat ook in de box.Gelukkig is mijn box rechtdoor na de binnendeur , anders had het kwa draaien niet gelukt.De buitendeur kom ik normaal door , voor de binnendeur moeten de spiegels wel ff naar binnen :)


(offtopic) orpheus : Hoe bevalt de cbr600f?Ik ga over op een 600cc 4-cyl , en 1 mogelijkheid is de cbr600f 1999-2000.Ik zou graag wat "gebruikerservaring" horen ;) )
 
Je stuur kan best breder zijn als de deuropening.
Eerst ene kant v.h. stuur naar binnen steken, stuur draaien en dan de andere kant.
idd zo werkt het voor mij ook,
alleen heb ik er nog een krappe bocht bij, maar ja als ik die na 2 keer steken niet gehaald heb, dan pak ik mijn motor gewoon op (122kg) ;)

laat niks je tegenhouden om motor te gaan rijden, zeker geen krappe deur! :)
 
Ja, spiegels naar binnen duwen en gaan met die banaan ;)

Uh, tenzij je een harley hebt met zo'n belachelijk breed stuur...
B|
Kan best heb zelf een stuur van een meter breed en k rijd em elke dag gewoon door de deur heen, je moet alleen ff eerst de ene en dan de andere kant van je stuur er doorheen doen.
Ohjah niet proberen als je je moter niet kan houden als je em een scheef houd. :P
eerste keer is lastig daarna geen probleem.
 
Heb zelf een transalp 650 en een zeer smalle schuurdeuropening (72 cm doorgang!).
Het is inderdaad krap maar het gaat. :9
 
Ik worstelde jarenlang met een BMW GS Paris dakar door de (vrij brede) voordeur, daarna door de tegelgang door de keukenduer de achtertuin in. Dat lukte wel aardig door 2 keer stuur om te gooien, de motor schuin houdend in het deurportaal, ondanks dat het stuur met spiegels breder was dan de deur-opening Dat lukt natuurlijk niet wanneer het breedste punt van de motor de kuip is...
 
ik moet rechts, rechts en meteen weer links, en dan weer links...
gaat niet lukken, lekker krap in de kelder van mn flat...

dus komt ie eerst maar in mn woonkamer O-)

met de lift naar boven, hihi...
 
(offtopic) orpheus : Hoe bevalt de cbr600f?Ik ga over op een 600cc 4-cyl , en 1 mogelijkheid is de cbr600f 1999-2000.Ik zou graag wat "gebruikerservaring" horen ;) )
(ook offtopic)
Ik kan er goed mee uit de voeten, iig. Ik heb er het afgelopen jaar zo'n 15.000-20.000 km mee gereden onder alle omstandigheden en hij past mij goed. Het stuurt makkelijk en het vermogen is voor mij voldoende. Ik kan er redelijk sportief mee rijden maar ook langere stukken en woonwerk zijn voor mij prima te doen, aangezien de houding nog redelijk rechtop is en het comfort ook redelijk is. Het grote voordeel van deze boven mijn vorige ('98) CBR vind ik dat ik nu ook fatsoenlijk wat kwijt kan in de buddy. Met enig passen en meten kan ik mijn schrijfremslot, kettingslot, motorpapieren, standaard gereedschapsetje + manual en een plankje voor als ik een keer op een zachte ondergrond sta meenemen. Ook vind ik de looks beter dan van de voorgaande modellen, maar das natuurlijk een kwestie van smaak.
 
(ook offtopic)
Ik kan er goed mee uit de voeten, iig. Ik heb er het afgelopen jaar zo'n 15.000-20.000 km mee gereden onder alle omstandigheden en hij past mij goed. Het stuurt makkelijk en het vermogen is voor mij voldoende. Ik kan er redelijk sportief mee rijden maar ook langere stukken en woonwerk zijn voor mij prima te doen, aangezien de houding nog redelijk rechtop is en het comfort ook redelijk is. Het grote voordeel van deze boven mijn vorige ('98) CBR vind ik dat ik nu ook fatsoenlijk wat kwijt kan in de buddy. Met enig passen en meten kan ik mijn schrijfremslot, kettingslot, motorpapieren, standaard gereedschapsetje + manual en een plankje voor als ik een keer op een zachte ondergrond sta meenemen. Ook vind ik de looks beter dan van de voorgaande modellen, maar das natuurlijk een kwestie van smaak.

Thanx :} ;)

(nou die sv verkopen en dan ga ik eens proefrijden :9 )


maar TS , je hebt antwoord op je vraag denk ik?
Meten kreng ! :P
 
Ik weet wat:

Ik heb een deuropening. Jullie hebben motors!
Als jullie nou het breedste deel van de motor meten en ik de deur dan zijn we er. Goed om te horen dat een Transalp zo naar binnen gaat. Ik wil er volgende week eentje huren namelijk.
 
Ik heb onlangs tijdens een proefrit met een Suzuki GSX1100F deze motor door een anderhalve meter brede brandgang en vervolgens een poort van 90 centimeter breed, die haaks op de brandgang staat, gekregen. En het ging nog redelijk soepel ook! De motor toch maar niet gekocht. Maar dat had een andere reden.
 
Geweldig topic dit!! Heb ik ook nodig!!

Waar ik over twijfel zijn de pinkers van een zx6r.. zal best dat ik het stuur e.d. naar binnen krijg maar ben bang dat ik die pinkers eraf stoot ;(

Passen doet het iig wel, dat weet ik nu ik dit allemaal lees. GEWELDIG :}
 
Deur open, veel gas. Achteruit terug duwen. Deze procedure een aantal keer herhalen, je zult merken dat de eventuele problemen na de eerste poging snel verdwijnen. :O
 
Schuin de schuur in lukte me *D alleen eruit niet meer :X
Rechtdoor zal het bij jou ook wel moeten passen :)
 
Ik weet wat:

Ik heb een deuropening. Jullie hebben motors!
Als jullie nou het breedste deel van de motor meten en ik de deur dan zijn we er. Goed om te horen dat een Transalp zo naar binnen gaat. Ik wil er volgende week eentje huren namelijk.

ZO naar binnen??
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het vereist wel wat oefening om al zittend manouvrerend over de deurdrempel te komen met de motor schuin met stuur links dan rechts.
Breedte stuur transalp = ca 92 cm en mijn deuropening = 72 cm.
Mijn TA heeft tank en motorbescherming.
In afgelopen 4 jaar toch een paar keer fout gegaan.
Dus ben gewaarschuwd als je dit probeert met een huurmotor. Zou jammer zijn als het fout gaat.
In ieder geval succes ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan