Goud en juwelen...Is dat ding achter je motor de schatkist? Waar het contante geld in wordt bewaard?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goud en juwelen...Is dat ding achter je motor de schatkist? Waar het contante geld in wordt bewaard?
Het is spiegies..Waarom moet dat ?
Is het dan zo'n slechte motorfiets dat een halve Gamma mee moet ?
Daar aan herken je een Nederlander in het buitenlandBekijk bijlage 1406671
en we zijn er nog gekomen ook, er was alleen geen camping te vinden
ja, en zo zaten we op de motor ook nog vanaf de camping in Mestre... de oranje sokken in de sandalen
Toch niet van de action mag ik hopen.Ik heb wel een litertje olie mee...
Ik heb jaren lang met behulp van grote schaal kaarten ( 1:100.000) kleine weggetjes aan elkaar zitten koppelen. Nog steeds levert dat de betere routes op.
Astronomische navigatie deed ik vroeger beroepsmatig, met een sextant. Als je het goed kunt is de positie verrassend nauwkeurig, met een fout van minder dan 1 zeemijl. En dat midden op de oceaan op een slingerend schip. Sinds begin jaren "90 gebruiken we GPS en is de sextant een backup.Ik ken meer mensen die dat zo kunnen, lijkt me echt heerlijk. Ik ken er zelfs die aan de hand van de stand van de zon, onder het rijden, een route kunnen bepalen. Ik heb echt een groot zwart gat waar richtingsgevoel hoort te zitten, en van kaarten kreeg ik altijd alleen maar stress.
MotulToch niet van de action mag ik hopen.
Ik kon uuuren bezig zijn met Stafkaarten en Topografische kaarten .Ik heb jaren lang met behulp van grote schaal kaarten ( 1:100.000) kleine weggetjes aan elkaar zitten koppelen. Nog steeds levert dat de betere routes op.
OK... echt totale abracadabra.... Sinds ik gps-en bezit (en genoeg ook!) heb ik volledig vrede gesloten met mijn handicap, en zelfs wanneer al die zooi uitvalt kom ik er nog steeds wel. Iets later, en iets gestresster misschien, maar wie dan leeft, wie dan zorgt. Voor nu heb ik een betrouwbare reisgenoot achter de hand.Astronomische navigatie deed ik vroeger beroepsmatig, met een sextant. Als je het goed kunt is de positie verrassend nauwkeurig, met een fout van minder dan 1 zeemijl. En dat midden op de oceaan op een slingerend schip. Sinds begin jaren "90 gebruiken we GPS en is de sextant een backup.
Onder het rijden kun je heel grof naar de zon kijken, maar hoe hoger de zon staat, hoe onmogelijker het wordt. Verder moet je een idee hebben in welke azimutale richting de zon op alle tijdstippen staat. Nog steeds controleer ik aan boord van schepen de kompasafwijkingen door de waarnemingen van hemellichamen te vergelijken met astronomische berekeningen, twee keer per dag als de weersomstandigheden gunstig zijn.
Routes maken op basis van Michelinkaarten is tijdrovender dan een app die een route voor je maakt. Maar: de voorpret, de voldoening en (mijn mening) de hogere kwaliteit van de route maken het wel de moeite waard.Ik heb jaren lang met behulp van grote schaal kaarten ( 1:100.000) kleine weggetjes aan elkaar zitten koppelen. Nog steeds levert dat de betere routes op.
het gaat al niet meer over pech
Volgen jullie echt klakkeloos die navi? Ik heb de hele weg ruzie met dat ding omdat ik in de westerse landen tamelijk goed de weg ken en dus mijn eigen route rij. Rond Berlijn, iedere navi stuurt je dwars door de stad terwijl je beter de ring A10 kan nemen om bijvoorbeeld van Velten naar Ludwigsfelden te rijden. Naar het zuiden van Duistland stuurt dat ding me steevast over de A3 (oberhausen), daar wil je niet dood gevonden worden... maar ook in NL, N-wegen bij Nijmegen, terwijl er een lege A-weg zonder verkeerslichten naast loopt
Wij doen liever gastronomische navigatie.Astronomische navigatie deed ik vroeger beroepsmatig, met een sextant. Als je het goed kunt is de positie verrassend nauwkeurig, met een fout van minder dan 1 zeemijl. En dat midden op de oceaan op een slingerend schip. Sinds begin jaren "90 gebruiken we GPS en is de sextant een backup.
Onder het rijden kun je heel grof naar de zon kijken, maar hoe hoger de zon staat, hoe onmogelijker het wordt. Verder moet je een idee hebben in welke azimutale richting de zon op alle tijdstippen staat. Nog steeds controleer ik aan boord van schepen de kompasafwijkingen door de waarnemingen van hemellichamen te vergelijken met astronomische berekeningen, twee keer per dag als de weersomstandigheden gunstig zijn.
Al heel lang niet meer toch.... Soms ben je wel nog steeds een eikel hoor! Mja, dat zeggeze ook vast van mij.Oh, ik sta niet meer in je negeerlijst
Naar huis alleen om op de maximumsnelheid geattendeerd te worden..
Wij doen liever gastronomische navigatie.
Daar waren we al uit...., voorbereiding is het slotwoord.Het ging hier toch al lang niet meer over 'pech hebben' ... sorry topic starter.
Wist ik tochhhAl heel lang niet meer toch....