De bol is een tientje, maar er komt meer bij. Tenslotte kom je op een euro of 40. Best veel geld. Maar inderdaad wel het geld waard. En je kunt uitbreiden.Dam,
Je vindt de ram mount duur?
Valt reuze mee toch? De mount met de bol is n tientje toch?
De houder is duurder ja.
Er is echter geen enkele zo goed als n ram mount. Goed tegen trillingen en je kunt hoogte etcetera mooi instellen
Wat wel minder was / is, is dat mijn achterband gecupt is.
De dealer beweerde lage bandenspanning maar omdat ik deze altijd goed in de gaten houd lijkt me dat niet het geval. Misschien het rijden met duo + bagage.
Afijn, nu 12.500km rijd ik er toch nog even mee door
De ene band heeft meer last van cuppen dan de andere. Als de standaard band (vaak diagonaal band) wordt vervangen door een radiaal band moet de bandenspanning zo'n 10% hoger worden. Ook bij stevige rijstijl, en duo+ bagage is het handig om de bandenspanning te verhogen. Vaak staat dat niet in het boekje, en mag de bandenspanning volgens de fabrikant gelijk blijven.
Moraal van het verhaal: Een band die makkelijk vervormd heeft vaker last van cuppen, door harder oppompen neemt de vervorming/cuppen en warmte toename af.
Mijn achterband liep steeds leeg en omdat de band er al 17.000 km. onder zit heb ik maar besloten om hem niet te laten repareren en een nieuwe band te laten monteren. Het profiel was zeker nog niet slecht en ik zou er denk ik nog wel een paar duizend kilometer mee kunnen doen.
Vorige week is eindelijk de ABS-module via recall-actie vervangen.
Ook een nieuwe achterschijfrem moeten laten monteren.
Effe vergeten het slot te verwijderen voordat ik hem van de middenbok haalde
Op zich ging het niet hard maar desondanks toch een behoorlijke slinger in de schijf.
Ik weet dat er van die gele kabeltjes als reminder bestaan.
Is iemand van jullie dit ook wel eens overkomen met of zonder schade ?
[afbeelding]